Alla inlägg den 20 december 2021

Av Pierre - 20 december 2021 18:50

Hallå i julstöket.

Fick en stund över, så jag printar ner några rader. 

Tempen visar -16 grader i skrivandets stund, annars har det varit ner mot 0 och plus grader några dagar. Riktigt trist, för med mildväder blir det is och halka istället och allt det fina med snö i träden försvinner.... man är aldrig nöjd   ha ha ha. 

En fördel med vädret är väl att kidsen har, kunnat åkt skridskor både förra veckan och denna veckan på gympan. Kul för dem att skridskobanan är ordninggjord och att det varit gynnsamt väder för det. 

Alla föräldrar har gått ihop och ska sköta den under vintern. Vi har en vecka var, och ansvarar för skottning o.s.v Tror att Mogge och jag hade v.2 Hoppas vi kan åka lite på jullovet men med våran tur så "kräksnöar" det väl hela veckan, så man får tokskotta 24-7 , kul iaf att vi kan hjälpas åt för kidsen  .

 

Ja... det har väl varit lite ditt och datt under veckan, mest det gamla vanliga. Jobbat, skjutsat sonen på simmet. Det var terminsavslutning så de hade lite extra skoj för sig, bjöd på julfika, man tackar   . Föräldrar fick vara med på träning.... nja... du vet min gamla krigsskada i benet.....phu.... skulle aldrig palla deras tempo. Eloge till de som ställde upp.

 

     

Skulle försöka ta en bild när sonen fick medalj men.... det gick inte så bra, det kom en dam i vägen typiskt   .

 

Det vart en "korthelgsledighet" för mig. Jag gick av mina nattpass på fredag och gick på igen på söndag. Hinner ju inte direkt göra så mycket på den lilla tiden,  en hel del sov jag ju bort. 

Jag fick iaf äntligen hälsa på min mor efter nästan 4 veckor, det kändes bra. 

Hon var helt medveten om varför vi inte kunnat besöka henne, det kändes också bra. I övrigt var det en kylslagen ledighet, inte läge för mycket uteaktiviteter direkt.

 

 

 

Roade mig med att göra knäck. Fick tips från en kollega att göra med polkagris kross och en sats med flingsalt. Lät gott , så det var jag tvungen att prova såklart. Sonen hjälpte till, så det blev lite "söligt".... men vad gör det, goda vart dom iaf.

 

 

Annars gick den mesta tiden till att ..... städa, bha   det var nödvändigt men jag fick faktiskt mycket hjälp av min make.

 

 

Julstäd p.g  .

Det var väl vad jag hann, innan jag klev på nattpass igen på söndagkväll// 

 

 

Får ursäkta ett långt uppehåll, det var inte meningen. Tanken var att skriva klart innan jul men... så vart det inte.

För att ta vid där jag slutade sist..... så jobbade jag 3 nätter. 

Vi hade fått en "covidpeng" tidigare i år och röstade fram vad vi ville göra för dem. Det blev exotiskplanka eller jultallrik, mycket trevligt, man tackar....

Vi åt exotiskplanka och hade laddat för att ha mys  

 

   

 

Men vad händer.... mitt uppi maten går hjärtlarmet.... meeeen... naturligtvis. Så vart det med den matstunden....  Jag kom mig inte ut i personalrummet resten av den natten. Fördelen är väl att natten gick väldigt fort för det vart full rulle och vi fixade överbeläggning åt stackars dagpersonalen. 

Skulle i egentligen ha stannat kvar och sova på jobbet, eftersom vi hade Proact möte kl 13 igen, men jag sa stopp, orkar inte. Jag åkte hem och la mig i "komaläge" istället. 

Det var välbehövligt, jag hade inte hört larmsignalen på telefon eller slagit av den i sömn (jag vet inte) fortsatte att sova iaf, inte bra på "vridatillbakadygnet". Vaknade yrvaket och fick väldigt bråttom. Jag skulle ju möta upp stora sonen i stan. 

Han har varit efterlängtad såklart, så roligt att få rå om honom en kort stund... 1 dygn typ, sen åkte han till sin Jenny som också är hemma hos sina föräldrar. Chrisse firade jul där, eftersom jag jobbat hela julhelgen. 

 

Ja... julafton då.... 

Grejade lite på fm. mitt över dagen åkte jag och syrran och hälsade på mor. Hon fick lite julklappar av oss, surrade och tittade på tv en stund med henne   

 

 

 

Mysdressen var väl inte så intressant, ha ha ha men tidningen om kungligheter. 

Åkte hem sen precis till Kalle på tv:n. Mogges föräldrar hade kommit, så vi åt och firade lite jul med dem i lugn och ro, tills det var dax att rulla mot hospitalet.

 

Ja... det är inte bara jag som arbetar under jul i vårt hem.....

 

 

Mogge har viktiga uppdrag på byn, varje år, ho ho ho  .

Några bilder från kvällen kan jag bjuda på.... vi fick också tomtebesök och som bonus följde det med 2 tomtenissar, gulligt.

 

           

 

Jag brukar alltid åka förbi kyrkogården på julafton och tända ljus hos pappsen men det hann jag inte med. Mitt dåliga samvete gnagde hela kvällen. Jag tog med den när jag åkte och jobba, tänkte att kanske jag hinner innan nattpasset... men glöm det... naturligtvis var man ute i 11 timmen. Det slutade med att jag åkte och tände ljus på juldagsmorgonen kl 07.

 

   

"Endast tomten och Annso är vaken"   . Lugnt och stilla.... kunde åka hem och sova med gott samvete sen, ha ha ha. 

 

Juldagen sov jag såklart, stora sonen kom hem några timmar på em för att senare åka på fest på kvällen med alla sina gamla kompisar från byn, hej och hejdå vart det ungefär   . 

 

Mogge, Rasse och jag hade en mysig kväll med Mogges bror Daniel med familj som kom på besök. Vi hann aldrig med nån träff innan jul, så det vart lite julfika, surr och byta paket med kusingänget. Tror Rasse hade en rolig kväll, kidsen hade skoj, vi hade också trevligt såklart. Tillslut var det dax för mig att bryta upp och bege mig mot nattpass.

 

Annandagen har jag inte så mycket att berätta om.... sov bort den, fick ingenting vettigt gjort   . 

Var ungefär i detta läge som vår Sigge....

 

   

Han kan konsten att vara en "soffpotatis" , Maja också på ett litet hörn  .

 

Ungefär så har det väl sett ut hittills. Till veckan blir det nog lite roligare (för mig), jag är ledig, tjoho, vi ska fira julafton nr 2 med nära och kära. Förhoppningsvis blir det lite mildare väder, så vi kan göra nån rolig vinteraktivitet, t.ex plocka fram skidorna. Vi får väl se....

Det var allt från mig, ha de gott kära vänner och god fortsättning   kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards