Direktlänk till inlägg 6 september 2021

Ute på tur

Av Pierre - 6 september 2021 16:05

Hallå.

Ännu en vecka att lägga till handlingarna, en lugn och ganska "vardagsgrå" vecka. Har mest jobbat, inkl. helgen så jag har inga större världsnyheter att komma med.

 

Si och jag var och hälsade på mor på boendet en av kvällarna iaf. Det vart ett bra besök, hon var på bra humör, vi pratade mycket om ditt och datt, skrattade, tittade på "halv åtta hos mig", det gillar hon. Ville ha sina naglar målade, det fixade syrran   

 

   

Stora solrosor fick hon på bordet också  

Inte dumt, hon hade varit på fotvård dagen innan, så hon fick både pedikyr och manikyr innom loppet av ett dygn. 

En av få gånger när jag INTE gick därifrån nedtyngd och ledsen. 

 

Veckans huvudbry var "zombietema" ha ha ha. 

De brukar ju ha klädtema i jämna mellanrum på skolan, det tycker kidsen är skoj. Denna gång var det alltså zombie.... ja....eftersom jag tokjobbat hela veckan, fanns ingen tid att fixa så mycket. Han har haft en tröja på hyllan iaf som han fått av syrran för länge sen. Den har legat där för att den varit för stor, men nu funkade den ok. Rätt tryck för temat, enkelt och klart   sen tog vi ett par gamla byxor ( som han vuxit ur) och klippte sönder så byxbenen hängde i trasor. Ansiktsfärg hade vi sen tidigare, så jag vaddade han lite blek i ansiktet. 

Man tager vad man haver.... det fick duga.

Det var en glad zombie som for på skolan iaf   

 

 

 

Tillsist blev det fredag, Mogge packade för fullt inför jakt. De börjar alltid med samling, möte och middag m.m kvällen innan. Jag har inte sett honom så mycket sen dess, ha ha ha. Vi har såklart pratat i tel, sagt hej och hejdå vid dörren. Han har sovit hemma i helgen eftersom jag jobbat. Det blir såklart lite bökigare för honom. Han måste kliva upp 03.45 när han sover hemma. Ni fattar.... han är ju inte direkt piggelin på kvällen   . 

Både lördag och söndag har i stort, sett likadan ut för min del. Har sovit, när jag klivit upp på em har jag gått ut och målat lite. 

 

   

 

Man kan ju undra vad jag målar för konstig grej..... ja, det är ett skärmtak som vi har över kylaggregatet till värmepumpen. Den sitter ju på utsidan huset. När vi nu har (nästan) nymålat huset klart, måste vi ju även måla denna, annars ser det knäppt ut. Hade lovat min make att jag skulle göra det i helgen.... uppdraget slutfört   . 

 

Efter middagsfix har Rasmus och jag åkt ut och cykla. Det har varit mysigt och härligt väder, skönt att komma ut och röra sig när man är inne i nattbubblan ( speciellt när man är inne på natt nr 4-5 ). 

Vi har varit i skogen vid Moforsen och busat lite i cykelbanorna. Har lite blandade bilder från både lördag och söndag.... 

 

                           

Det fanns hur mycket vitmossa som helst där på ett ställe. Jag var ju tvungen att fylla cykelkorgen   det ska jag ha till advent och julpynt tänkte jag. 

Sen var det bara till att cykla hem, hoppa i duschen och iväg på nattskift. Ungefär så såg väl helgen ut.

 

En ny vecka har påbörjats. Jag är ledig några dagar nu, skönt. 

Har ägnat både måndag och tisdag åt städning hemma.... roligare kan man ju ha på sin ledighet men ett bra sätt att vrida tillbaka dygnet på, hålla sig vaken och trevligare när det är nystädat.

 

 

Mitt upp i allt har jag lagat mat också. Som den lydiga fru man är   har jag gjort tjälknöl, potatisgratäng, kantarellsås, sallad till jaktlaget. Fint ska det vara i jaktstugan, ha ha ha. De brukar turas om att bjuda på mat, när de bor där. Mogge har sån tur att han har en "snäll" fru" som fixar   .... ja ja... han kommer ju hem och fyller upp frysboxen så jag klagar inte. 

 

Rasse och jag har suttit med lite läxläsning på kvällen. Svenska skriv och läsläxa och de första spanskaglosorna. 

Nu i 6 an, börjar de ju med ett andra språk. Han verkar taggad för att lära sig spanska.... vi får väl se hur länge det varar......

Jag själv läste tyska i 3 år så... han har inte så mycket hjälp av mig. Jag kan typ beställa en öl på spanska och säga god jul  

 Ikväll har vi kommit iväg på simträning iaf. Det var nästan 1 år sen jag var med in och kollade. Det är bara simklubben som har fått vara på badet, i övrigt har det varit stängt för alla andra under coronan. Föräldrar har bara fått släppa av simmarna utanför typ. I sommar har det varit uppehåll. Han har inte simmat på länge nu, så han var halv nervös att han tappat all kondis och teknik.... men jisses han hade inget att vara nervös över. Jag har inte sett honom simma så fort och bra ( nu har jag iof inte fått sett honom i vattnet på 1 år) Jag var lite chockad ikväll, det har verkligen hänt saker. Han är som en ångvält i vattnet, stark som en oxe  ha ha ha 

 

         

 

 Hjälplöst sist om jag skulle tävla mot honom   .

 

Har inte så mycket mer att komma med så jag avrundar här ..... ha de gott tills nästa gång, kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards