Direktlänk till inlägg 26 maj 2021

En blandad helg

Av Pierre - 26 maj 2021 14:20

Halloj

Ännu en ny vecka och sommaren närmar sig med stormsteg, så härligt, när det blivit grönt och fort går det också   .

 

 Veckan som var, jobbade jag 5 nätter så... inget spännande hände här, mer än äta, sova och jobba.

Gick alltså av fredag, sov en stund på fm och var mer eller mindre som en säck potatis resten av dan. Jag var iaf en sväng och hälsade på mor, på em. (hade inte hunnit varit där, sen hon fyllde år). 

Hon såg ganska pigg ut, det kändes bra. Komentarerna haglade av och till, om att "någon" sagt att, hon bor här nu. 

" Dom är inte riktigt klok, aldrig i livet"...Phu... försöker lite tarvligt att prata bort det. 

 

Resten av em/kvällen blev en lugn hemmakväll. Vi fick fikabesök av våra grannar sen tog orken slut. Kämpade med att hålla ögonen öppen framför tvn, men jag var inte så social framför fredagsmyset   .

 

Lördag - SOV!!! Det var välbehövligt, sen fixade och trixade vi det sista på Rasses rum. Vi har köpt en tvbänk b.l.a

Varför ska allt vara i plockepinn... bha....

 

 

 

Det tog sin tid att skruva ihop, men till slut så.... och gardinstång, gardiner, lampor, något på väggarna och rensa vad han ska ha kvar från sitt gamla rum. 

Jag är väl inte så nöjd med det mörka, men han är toknöjd och stolt som en tupp, det är huvudsaken   

 

       

 

Nu har jag ex antal lådor kvar med lego, som han inte riktigt vill ställa undan än. Dom får bo i det gamla rummet tillsvidare, legorum just nu, och lite "barngrejer" som jag kanske säljer iväg. Har ingen plats att spara allt. 

Lite sparar jag såklart, om man skulle få barnbarn i framtiden men eftersom vi har 3 grabbar, är det ju mest killgrejer, lego, bilar, dinosaurier, skulle inte förvåna mig, om det blir tjejer, bara därför, ha ha ha. 

Jag har iaf ett dockskåp ute i förrådet, som jag sparat sen jag var barn, och de mesta av möblerna är hela och kvar faktiskt. Det var det finaste jag hade, jag var väldigt stolt över mitt stora dockskåp och lekte med det jämt, ha ha ha. 

Ja ja.... vi får väl se, vad som ev. kommer till användning i framtiden. 

 

 På kvällen grillade vi. Hade bara bjudit hem syrran och gudmor Carina och gudfar Peter. Vi har det lite som tradition att grilla och se ESC tillsammans, en kul grej bara. 

Lite schlagertema var jag tvungen att ha på bordet, kvällen till ära   .

 

   

 

Nja om jag ska nämna nånting om ESC..... Vet inte ja.... hellre att Italien vann då, än Schweiz och Frankrikes låtar.

Tyckte ändå att Tusse gjorde ett bra jobb och våra nordiska grannländer   . 

 

     

 

Söndag, en lugn hemmapysseldag. Jag hade 2 planer inför denna helg, som jag faktiskt genomfört nu. 1. fixa klart Rasses rum, 2. skura och olja in bron. Jag är toknöjd över det lilla, ha ha ha

 

 

 

Det var väl inte det bästa torkvädret men, det gick bra iaf.

Sen fick vi lite tid över och åkte och fiskade med Rasmus. Det gillade han. Fiskelyckan var väl inte med oss men han fick iaf kasta i spöt några gånger och prova och öva. 

Det är ju en viss teknik att kasta med kastspö, inte så lätt, men jag tror han tyckte det var roligt iaf   .

 

     

 

Snygg frilla   tror jag har nån som är i behov av en date med saxen  

 

Det är en ny vecka och nya möjligheter.....

Jag skulle gå på och jobba 3 nätter igen men det slutade med endast 2. Man tror ju att man är "superwoman" jämt, men ibland kommer verkligheten i kapp och sätter stopp. Jag hade tid för vaccinering, äntligen, i tisdags. De flesta är redan vaccinerad på mitt jobb men... vi var några stycken som blev utan, när de stoppade p.g.a vaccinbrist och omprioriteringar. Jag tillhörde den gruppen såklart. Jag har levt på att, jag vet att jag har antikroppar under våren ( hur nu länge jag har dom?) Ja det är en helt annan sak.

 

Iaf, vaccinerade jag mig och for iväg och jobbade natt sen.... Inte helt oväntat kroknade jag efter ex antal timmar, vilket blev kl 03 på natten. Jag mådde verkligen skit men bet ihop fram till 07. Tänkte att bara jag få åka hem och sova så blir det bättre sen. 

Ja... jag mådde inte ett dugg bättre när jag vaknade, det var bara att inse, jag kan inte jobba. Kan ju inte gå där och vårda på covidIva och vara sjuk. 

Så vart det iaf, just nu har jag legat utslagen i soffan ...  håller på att samla krafter för att fixa middag åt sonen...blä...det är bara han och jag som äter idag. Mogge är hos Sacharias och hjälper honom med att bygga en carport, han dyker nog inte upp förän sent ikväll. 

Kanske jag samlar krafter för att åka och köpa pizza istället..... känns också väääldigt jobbigt just nu   .

 En tröst är att, jag vet ju att det är övergående iaf. 

 

För att övergå till nått annat, väntar vi fortfarande på Rasmus cykel.... jag har tappat räkningen hur många veckor nu, så trist för Rasses skull. Efter mycket om och men, fick vi kontakt med dem via mail. Den är försenad i sin tur i tillverkningen, de har lovat om 2 veckor nu, vågar inte hoppas på nånting. Dröjer det längre så tänker jag kräva pengar tillbaka alltså. Någon längtar efter att få cykla här  .  

 

Ja... det var väl vad jag hade för denna gång, avslutar med min sista bild.... Här hittar vi oftast Maja nu för tiden när hon inte är ute på span och jakt. Hon gillar att vara ute på altanen, där är det varmt och gott och bra utsikt   .

 

 

Ha de gott kram från Annso    

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards