Direktlänk till inlägg 1 mars 2021

Kompromiss helg

Av Pierre - 1 mars 2021 19:10

Halloj

Passar på att skriva en stund. Fick nått tokryck och tog fram fotbadet    skönt för trötta fötter. När Rasse fick syn på det, ville han också ha fotbad såklart.... så kvällen förvandlades till en liten spa/ fotvårdskväll för oss båda. Gillar inte direkt "andras fötter" men... Rasmus fötter går bra, ha ha ha. Dom är mjuka, fina och oslitna fortfarande   . Dom har jag pussat på sen han var bebis, fast inte längre..... dom mjuka och gosiga barnfötterna har förvandlats till stora stinkande  "snart" tonårsfötter   . 

 

Ja.... vad har då hänt här i veckan som varit....... Var ledig i början. Efter att ha ägnat 2 dagar till en massa trista måsten, vart den tredje lediga dagen betydligt bättre. 

Jag bakade bullar på fm. och stack ut och åkte skidor på em.

 

 

 

Gött att ha i frysen. det blir ju en del utflykter på vår/vintern, när det är sport/påsklov m.m

Som sagt, sen tog jag på mig skidorna och åkte här på hemmaplan, det var så ljuvligt väder ute och perfekt glid i spåret. Just där och då njöt jag av livet, ha ha

 

   

 

Efter det var ledigheten slut, det är attans vad det går fort när man är ledig. Helgjobb väntade. Var inte på toppenhumör när jag åkte iväg på fredagkvällen.... faktiskt så tyckte jag mest synd om mig i hela världen   .

 

Jag ville så gärna åka på "månskens skidåkning" här i byn, som ägde rum precis då. Åker förbi där när jag åker in till stan... suck... det såg så mysigt ut och de hade tänt upp ljus efter spåret och eldar för grillning. Månen var verkligen klotrund den kvällen och gjorde det ännu finare........... ja ja.........

Vad är väl en skidkväll i månskenet, när man kan vara här i skenet av medicinpumpar, instängd i skyddsutrustning.

 

 

 

Glömde iaf snabbt bort den där månskenskvällen, för nästa dag skulle familjen till slalombacken. Va tusan, jag ville också följa med.... ibland suger det extra att jobba helg... Bha. Gjorde en kompromiss och sov i 3 tim på fm sen följde jag med dem. Vi hade en mysig dag, fastän det var mulet och plusgrader, underlaget i backen var ändå fint. 

 

Ni ser Mogge där i bakrunden, han gjorde det bra tycker jag. Det var 20 år sen han stod på slalomskidorna, typ när storpojkarna var i samma ålder som Rasse. Han har sagt så länge att han ska köpa nya pjäxor och åka med oss, men det händer ju aldrig  så han fick ett par av Rasse och mig istället. Ingen återvändo, ha ha ha. Han vart faktiskt glad och åkte som tusan i backen   .

 

         

 

Efteråt hoppade jag i säng för att toksova några timmar innan nattjobb igen. Köksan strejkade visst den dagen också, så vi åkte ner till Myregården och åt deras vedugnsbakade pizzor.... satt som en smeck kan jag säga.   

 

 

 

Söndag, åkte Mogge och Rasse till slalombacken igen men utan mig. Jag var medvetslös och sov som en stock.... nja...slarvar man med sömnen så får man ju betala förr eller senare, så är det. 

 

Vi hade bestämt att vi skulle bada iaf när jag klivit upp och de kommit hem från backen. Det var ett bra tag sen vi bubblade nu. Fjärrkontrollen till badet har varit sönder nämligen, vi har fått beställt en ny ( alla typer av reservdelar till bad är skitdyrt) men vad gör man, utan fjärrkontroll går det ju inte. 

Våran poolskötare   .

 

   

 

 

Skönt var det iaf och ett bra avslut på helgen.

 

En ny vecka har påbörjats och jag har vakat av efter 4 nätter som sagt. Har mest gjort en massa "måsten", handlat hem och handlat åt mor, tvättat, ringt en del viktiga samtal, hjälpt Rasse med matteläxa....

 

 

 

Ja... vardagen rullar på. Vi har väl inte gjort så mycket i Rasses nya rum under veckan, det blev ju som sagt slalom i stället  . Vi ska måla lister iaf i veckan och andra varvet på väggarna, mer blir det nog inte denna vecka, för det är en del annat på agendan. 

Ha de gott alla vänner tills nästa gång..... kram från Annso. 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards