Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Vårstäd

Av Pierre - 22 april 2010 22:36

   Torsdag, hyfsat väder, soligt ibland och mulet ibland.

Dagens projekt har varit att vårstäda hundgården, vilket tog hela em för mig. Rasmus sov sin vanliga em tupplur i vagnen så det var bara att hugga i.  Jag har kärrat bort 3 skottkärror med skräp som jag krattade ihop, jag fattar inte hur det har blivit så skräpigt där inne, "Jericho är inge vidare på att städa hemma hos sig" , tillslut lyckades jag få ganska ok där, jag skulle ha haft en före och en efter bild så man ser skillnaden. Jericho har legat och tittat på mig hela tiden han såg så go ut att jag var tvungen att hämta kameran (se bild ovan) och då vart det en bild på dagens projekt oxså, tyvär fick jag inte bilderna rättvänd, har försökt rotera dem flera gånger men de hamnar sidledes ändå, orkar inte jäklas mer, så de får bli såhär.

som alla vet är jag totalt off när det gäller teknik men jag gör så gott jag kan, ha ha

Om man kollar på skylten ovanför ingången så står det Jericho S. Han heter alltså Jericho Sehlstedt, det är väldigt viktigt för Chrisse för när vi gifte oss så blev det ju så att alla i familjen heter Pierre utom han, så för att han inte skulle känna sig ensam så skulle i alla fall hunden heta samma som han och så vart det.

När hundgården var färdig  så sov lilleman fortfarande så jag hann med att flaxa lite med armarna och benen till Zumba, vart riktigt svettig denna gång , känner faktiskt att jag blivit bästa kompis med den gullige "Beto" som är Zumbainstruktör!!!

Hoppade i duschen sen vaknade rasmus så lägligt. vi gick en prommis med Jericho sen var det matdags för Rasmus och dags att fixa middag. Lasagne stod på menyn idag, det tar lite tid men det är det värt, för gott är det.

Efter middan åkte vi till fam. Bäckström drack kaffe, Carina var lite Rasmus sugen och hade laddat upp med päron och mangopure åt honom så han hade eget gofika, inte så dumt.

Nu är det väl bara sängen som väntar så man orkar med fredagen= tusen ärenden på stan, Godnattkramar från Annso  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards