Alla inlägg den 14 juni 2021

Av Pierre - 14 juni 2021 15:45

Hallå.

Äntligen sommarlov, för sonen iaf   , för mig känns det väldigt långt borta. Jag har fått skjuta fram min semester till v 30. Det är ok men i skrivandets stund är det typ "hela havet stormar" ang. sommaren så.... allt kan hända, känns det som, det känns inte ok  Vågar varken säga bu eller bä, hur det kommer att bli. 

 

Men jag glädjs åt sonen iaf.... skolavslutningen är en stor dag för dem, även om det sker i en mindre skala än vanligt, ingen kyrka, inga föräldrar m.m

Vi firar lite hemma istället   .

 

   

 

Jag brukar köpa ett litet paket, inget märkvärdigt. Vet att han velat ha en "Norrlandskeps" så en sån blev det i paketet i år. Han har en förmåga att strula bort alla sina kepsar så jag har förmanat honom nu, att detta var den dyraste keps jag nånsin köpt, ha ha ha, så....strular han bort denna, kommer jag aldrig mer att köpa en kepa åt han !!

Närå... denna skulle han vara rädd om. Ja ja vi får väl se....   . 

 

Skolavslutningsdagen var en fin dag. På em/kvällen åkte jag in och hälsade på mamma en stund och under tiden fick Rasmus börja med sitt "sommarjobb" på en gång, att klippa gräs ! Det vart tandagnissel, ha ha ha, han muttrade  över, hur synd det var om han.... att första kvällen på sommarlovet, fick han klippa gräs !!! Hård start, ha ha ha. 

När jag kom hem på kvällen, var han iaf glad och på gott humör. Det hade gått alldeles utmärkt med lite översyn av Mogge. Vi har kommit överrens om att han ska klippa gräs och hjälpa till med ved i sommar. Det blir bra, han är 11 år nu... lite "jobb" kan han allt göra, så får han en slant för det. Slanten är ju intressant   men man måste göra en motprestation också. 

Eftersom han fick börja "hårt" första dagen, lovade jag att vi skulle åka och bada dagen efter. Det skulle bli 27 grader varmt och det var sista dagen jag var ledig  . 

Packade lite matsäck och åkte på Risön. Det var varmt och skönt att svalka sig i vattnet. Rasse hade sällskap av en kompis så det fanns inget intresse av mitt sällskap direkt.

Jag hoppade i och motionssimmade några längder i 2 omgångar, det var härligt och i mellanåt låg jag i solen och läste, vilket gjorde att jag brände mig om axlar och ryggen, mindre skönt. Grabbarna klarade sig bra, för dom var jag noga med att smörja in, inte mig själv... dumheter.

 

   

 

Man var sådär lagomt mosig, efter en dag på badet så efter en dusch somnade jag snabbt och laddade inför nattjobb hela helgen. 

 

Vad mer har jag gjort i veckan... jo, jag tog faktiskt tag i fönsterputsningsprojektet och gjort klart alla fönster, check på den ! 

Funderade om jag skulle byta några gardiner men...nä jag orkar inte. Jag är nöjd med mina mörka gardiner i sovrummet, behöver dom under sommaren, då jag ska sova under dagtid, de får hänga med   .

 

 

 

Något som också påbörjats, är att färdigställa husmålning. Vi började ju för nått år sen och tog 2 sidor, denna sommar ska vi göra klart har vi tänkt och ta resterande. Det är mest Mogge som jobbar på med det. Ja jag har faktiskt hjälpt till att skrapa, ett skitgöra   . Det tar sin tid, för vi skrapar bort det gamla, grundmålar + 2 strykningar av en annan typ av faluröd färg än vad som var tidigare. Det ska hålla sisådär 20 år så... när det blir dax att måla huset igen, är Mogge 75 år.... jisses, då är det nån annan som får måla säger han, ha ha ha. 

Det blir ju en del pyssel runtomkring förutom att måla själva huset, allt det vita ska också målas, knutbrädor, runt fönster, en del hängrännor måste byta ut, som är skruttiga m.m m.m 

Vi har att göra, om man säger så   . 

 

       

 

Det har varit härliga dagar och kvällar, men nu ser det ut som att dra ihop sig till lågtryck ett tag framöver. Både bra och obra på nått sätt. 

I väntan på cykeln (som blivit en följetong) får studsmattan duga. Det går ju både att spela fotboll och träna karate i den   . Han saknar karaten lite. Vi har inte kunnat träna på hela året. Vi får väl se hur det ser ut till hösten med covid. Lyckades ta en bild när han gjorde "Kata" faktiskt, ha ha ha ( för er som är bevandrad i kampsporten). Han trodde att han glömt bort allt, men det hade han inte   .

 

       

 

Ja.. cykel eländet då.... Vi har ringt och mailat, om den inte är på G, vill vi häva köpet. Ja häromdan fick vi svar att den har kommit och den skickas nu. Jag ropar inte hej, förrän den står på gården. Det är nära 2½ månad sen vi köpte den nu och det skulle vara 3 veckors leverans tid. Det har varit lååånga veckor för en cykelsugen unge.

 

Vi har gått in i en ny vecka nu, har som sagt jobbat hela helgen och fortsatte fram till tisdagsmorgon. Efter att ha sovit några timmar på fm, blev det en em. med "måste ärenden". Handla mat, fixa present och köpte mera plant för att göra sommarfint på pappas grav.

 

 

 

Har lite ditt och datt på agendan i veckan, men det får jag väl berätta om nästa gång. 

Ha de gott så länge, kram fr Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards