Direktlänk till inlägg 4 oktober 2021

Ett år äldre

Av Pierre - 4 oktober 2021 08:59

 

Go dag... eller det är fortfarande morgon, en grå och regntung morgon. I natt har det regnat och stormat så vi trodde taket skulle lyfta, nu är det iaf vindstilla, alltid nått.

 

   

Naturen är ju ändå vacker på sitt sätt, trots ruskväder   .

Gräsmattan är full av gula löv, kanske får plocka fram krattan ändå. Vi får se, det får väl torka upp lite först.

 

Jaha... vad har jag att berätta...

 

Veckan rullade på med väldans fart. Har jobbat lite, varit hos mor, mycket läxläsning har det varit i veckan som tagit tid. Rasse har kämpat med plugg inför spanskaprov, engelska glosor, ordläxa på svenska, läsläxa och vid sidan om, gitarrläxa. Detta gjorde att vi kom iväg och simmade bara 1 gång under veckan. Skönt tror jag, att få en break från pluggeriet.

 

 

Samtidigt var det föräldrarmöte för simklubben, så vi förenade nytta med nöje   . 

 

Hur har det gått för våra fyrfotade vänner då ?...... ganska bra tycker ja. Maja är fortfarande den dominanta damen som bestämmer men Sigge börjar tuffa till sig. De kan faktiskt vara vänner och busa ibland. De nosar och springer och jagar varandra. När Maja är ute, ser man att Sigge kan gå runt och som letar efter henne. 

 

         

 

Längre än såhär har han inte vågat sig ut, läskigt där ute, men och andra sidan har det ju varit ruskväder hela helgen så t.o.m Maja har velat stanna inne     .

 

Så blev det då fredag..... Det var dax för klädtema på skolan igen. Det var "yrken" som stod på agendan.

- Vad vill du vara då gubben?

- jag ska jobba på XL bygg ! ha ha ha

- Jaha det blir perfekt. Vi letade bland pappas gamla arbetskläder. Byxorna var en aning förstora, vi fick vika upp benen och midjan. I fickorna skulle han ha tumstock, snickarpennor, skruvmejslar m.m 

En go och glad snickare skickade jag iväg på skolan   .

 

 

Dessa "klädtemadagar" verkar onekligen vara omtyckta och roliga, både för lärare och elever   .

Vi får se vad det blir nästa gång.

 

Denna fredag, var också min födelsedag och Mogge hade "slaktdag" med några ur jaktlaget. Helt ok för mig, tycker inte det är så märkvärdigt när man inte fyller jämnt eller så. Vi firar på em/kvällen. 

 Det drog ut på tiden, tillslut ringde Mogge och sa att han blir sen, för slaktaren hade skurit 2 fingrar och de måste skjutsa in honom på akuten. Aj aj aj...... ja vad ska man säga, det är bara att gilla läget. Förstod ju att det blir ju ett par timmar bort. Hur som haver, det blev en lång slaktardag och när min make kom hem, så hade han skurit sig också, inte lika illa som slaktaren men ändå.

- men jisses vad har ni gjort egentligen, motorsågsmassakern ?    omplåstrad och blodig. 

Jag hade gjort plankor och hade syrran hos mig. Det blev tillslut en sen middag och några gratulanter dök upp precis när vi svalt sista tuggan, ha ha ha. Det blev en trevlig kväll tillslut iaf. 

 

     

Tackar ödmjukast för alla fina blommor och presenter   . 

 

På lördagen hade jag också några gratulanter på besök mitt över dagen, sen stängde jag butiken för i år ha ha ha. 

Mogge och jag tog en liten sväng på em i skogen och letade smågranar till mina utekrukor. Vi brukar ha på baksidan vid altanen och framsidan på bron, över vintern. 

 

   

 

Det blir mysigt med adventbelysning i, tycker jag.

 

Söndag var det verkligen regn och storm hela dagen. Det blev en lugn "hemmadag" och avslutades på ett perfekt sätt   man kanske skulle fylla år lite oftare iaf....

 

           

 

Nja... vi har haft ett presentkort på spa, som blivit förlängt 2 gånger  p.g.a covid. Nu gick det ut i oktober så vi tänkte att, detta blir en bra helg att använda upp den.

Sämre kan man ju ha en regnig och stormig söndagskväll ändå, härligt och lyxigt var det iaf   .

 

Idag är det måndag och jag laddar inför nya jobbnätter. Har tagit fram 1,5 kg köttfärs, tänkte göra en omgång med älgbiffar. När jag liks håller på, gör jag rejält, så man kan frysa in sen. Kvällen har jag avsatt tid för läxläsning med sonen igen. Denna gång är det matteprov på G, imorgon... något som Rasse tycker är jobbigt. Vi får se vad jag kommer ihåg om bråk.... annars får Mogge ta över, han är bättre än mig på matte   . Hörde på radion att det är kanelbullensdag idag, tror jag ska överraska med bullar efter att han kämpat på med matten ikväll, det blir en god belöning   .

 

Ja.. det rullar på, som ni hör. Avslutar här så hörs vi nästa gång, kram fr Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards