Alla inlägg den 14 september 2020

Av Pierre - 14 september 2020 14:21

Hallå där.

Vaknar till en blåsig måndagseftermiddag. Sonen är på skolan och min kära make är ute i blåsten och klipper gräs. Han är "ledig" från jakten i dag, de har slaktdag, och ingår inte i slaktgänget denna vecka... då får man komma hem och klippa gräset istället  

 

Jaha... vad har jag att berätta om veckan då ?....

Var hemma i början av veckan, sen började jag jobba på onsdagen, efter att ha varit hemma i nästan 1 ½ vecka.

Det kändes bra att jobba igen, roligt att jobba lite på dagtid. Det var självvalt, eftersom Mogge som sagt jagar.

 

Iaf var jag ut i bärskogen i början av veckan, det var härligt, bästa medicinen att bli pigg igen. Dessutom var det så fina kvällar. Fick sällskap av sonen, en kompis och hans mamma.... så trevligt, vi gick och surrade, plockade bär och glömde helt bort min björnrädsla , såg endast älgskit   .

 

       

Det blev lite kvällsjobb sen... och rensa allt... men det var det värt   .

 

Ja.. som sagt sen blev det några jobbdagar. De rullade på i faslig fart. Jag var hemma 18.30 så vi hann inte mer än att fixa sen middag, läxläsning och förbereda inför nästa dag typ. Jag klämde in och tvättade bilen ut och invändigt också där, eftersom jag skulle in med den på service på fredagen. En fix ide jag har, att bilen måste vara ren och fin då   .

 

Lämnade in den som sagt på fm. Var tvungen att slå ihjäl några timmar i stan i väntan på.... bestämde mig för att jag skulle ut och gå. Det vart en rejäl slinga runt, åter igen, fantastiskt väder och härligt. Har några bilder att bjuda på under min promenadväg...

 

               

 

Stannade till hos syrran efter vägen och bjöd henne på lunch. Det var mysigt att träffas en stund på tu man hand och jag hjälpte henne med lite smågrejs hemma innan det var dax att promenera tillbaka och hämta bilen på volvo.

Nöjd med mig själv, förenat nytta med nöje   . Var lite halvskraj att det skulle dra ut på tiden, ville hinna hem i tid, fixa middag, in i duschen och tillbaka in till stan igen.....

 Kvällen fortlöpte nämligen med en trevlig "Ivafest" hos en arbetskollega. Mogge kom hem från älgskogen och hade fredagsmys med sonen medans jag åkte på fest. Hade sagt åt sonen att jag skulle på "möte på jobbet"och skulle komma hem sent på kvällen. Ha ha ha    .... jag vart avslöjad dagen efter...

Han lånade min mobil och fick syn på kort, och utbrast:

- Mäh... va har ni för jobbmöte ? ni har ju värsta poolparty ju ???

- Nja.. det var ett väldigt viktigt möte ( grillfest, poolparty och avtackning av 2 kollegor)... och mycket trevligt, ho ho ho   

 

           

 

Grillmat vågade jag inte äta för gallan, så Annso fick vackert sitta och äta sallad istället men det gick bra det med. En rolig kväll hade vi iaf och avis på deras inomhuspool    .

 

Lördag, var sonen och jag åter ensam igen. Vi skulle ta med fika och ut på cykeltur men... det sket sig. Jag hade tokpunka på cykeln. Försökte pumpa 2 ggr men däcket var platt som en pannkaka, ingen ide, behöver köpa en ny slang helt enkelt. Istället vart det sparkcykel i västra skogen. En kompis till Rasse kom i samma veva och knackade på, så han fick följa med oss. Det vart en bra dag iaf, grabbarna hade jätteskoj där och jag fick motion ännu en dag i härligt höstväder   .

 

             

 

Söndag, var det halvdant väder, en perfekt städ/tvättdag hemma, även sonen fick hjälpa till. Det tog väl mest hela dagen, sen var det dax för mig att börja jobba igen. 

 

I skrivandets stund avverkar jag 3 jobbnätter. Mogge jagar även denna vecka men sover hemma när jag jobbar sen vart det som sagt nån fridag, då det är slakt. Han sticker supertidigt på morgonen typ 04 - 05 och är ju såklart dötrött tidigt på kvällen, synkar dåligt med nattsuddaren Annso, ha ha men men... så är det dessa jaktveckor. 

 

Har inte så mycket mer att berätta, en ny vecka är påbörjad, vi får väl se vad den har att bjuda på....

 

Avslutar med en bild på en sovande "Maja sötnos", kan inte se mig mätt, när hon kryper upp i soffan och sover , våran fintjej 

 

 

 

Ha´de gott, kram från Annso   

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards