Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Uppdatering igen..

Av Pierre - 2 maj 2011 20:31

Ytterligare en gång tänkte jag blogga och fastnade framför tv.n, kan inte låta bli att titta på "mamma byter bo" snacka om att de hittar 2 ytterligheter som ska byta plats, denna gång är det en familj med inga regler alls och en annan familj med regler som värsta fångläger....Nja som sagt..lagomt är bäst.


Jaha...en vecka till har passerat....Åkte upp till ume på måndagkväll, mycket motvilligt ska erkännas. Det var strålande väder och ville gärna stanna kvar i Borga några dagar till, sen kändes det inge kul att vara borta hela veckan när grabbarna har påsklov, men men, det var bara att gilla läget:(

Det vart långa dagar och mycket plugg, unnade mig att mingla lite på stan en dag för att lufta hjärnan och på vilket sätt kan man göra det bättre på, än att få shoppa lite. Det blev 4 nya fina blomkrukor till köksfönstret, jag tänker inte avslöja vad de kostar, för jag sa att de kostade nästan ingenting, REA, till gubben ... öh...host.. harkel...men fina är dom.  Hittade ett par tuffa trekvarts jeans åt chrisse, precis som han velat ha, köpte oxså en söt mössa åt rasmus med mumintroll på, som han kan ha som vår/sommarmössa. Kollade in utbudet på ev. studentpresenter åt Sacharias, jätte svårt tycker jag, med en del

konsultation med inblandade parter så kom vi överrens om vad han ska få, så det blev inget köp. Naturligtvis ska han få en studentpresent men ej köpt i Umeå, en mycket fin sådan som han kommer att bli glad över.


Helgen har varit bra, har varit till syrran och uppvaktat henne i efterskott på födelsedan, hon vart glad över sin present, vi fikade och surrade hela em.  Sista april, hade vi grillfest med snällaste Peter och carina och barn. Rasmus var inge pigg så det var skönt att vara på hemmaplan. Åter igen fick lilleman hög feber och kräktes, han hade ju en sväng med feber och förkyldning under påsk och vart pigg ganska snabbt, nu vart det feber och kräkning istället. vet inte om det är "dagissyndrom" eller?

1 maj, söndag, mogge hade häcken full såklart...min rödaste ros! mackor ska bres, flaggor ska fram, plakat ska fixas m.m m.m

Jag däremot var hemma med Lilleman och fick värsta sorteringsrycket istället.

Tog tag i den årliga vårstädningen av förådet phu..ett heldagsprojekt, så skönt att ha det gjort. Hur kan man samla så mycket skit?

Eftersom Rasmus inte var på topp, ställde vi in trippen till mogges föräldrar, istället fortsattes vårstädningen i garaget, har nu fyllt en släpvagn som ska gå till soptippen.

Fortsatte "nyttosöndan" med pappersarbete, räkningar, deklaration. Samlade många vuxenpoäng igår ;)

Idag, måndag, har jag varit i Ö-vik, haft date med 2 studiekompisar på bibblan. Vi har jobbat med ett grupparbete hela dan, det har flytit på bra och vi har fått mycket gjort, prisad vare gmail tekniken;)

Smidigt att alla 3 kan skriva på samma dokument samtidigt, det gick undan:D

Vi får se vad morgondagen har att bjuda på, jag ska iallafall på utvecklingssamtal 9.00 med Chrisse, Rasmus ska vara hos morsan undertiden, passar nog på att umgås lite med henne imorgon när vi liks är på G.

Jaa...kära vänner...det blev inte roligare än så, denna vecka...

ska avrunda kvällen här..... må så gott, kram kram från Annso

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards