Alla inlägg den 22 augusti 2016

Av Pierre - 22 augusti 2016 09:58

Idag är sommaren slut på nått sätt, när det är dax för skolstart. 

Rasmus var trött när jag väckte honom i morse   men flög upp som en raket, när han insåg att idag börjar han "ettan", det är stort. 

- Härligt "att vara en siffra", sa han flera ggr, ha ha ha, tror han känner sig stor nu.

Det är nog en viktig dag för honom   .

 

Ja......vad har vi gjort då, den "sista veckan".....

Jobbade förra helgen och denna så, jag vakade av på måndan. Tisdag, var en solig, ledig dag, härligt   .

- Ska vi göra nått roligt Rasmus ? Förmodligen sista dagen vi kan åka och bada, innan skolan börjar.....

Japp, självklart ville han det, vi packade matsäck och tog vårt sista "utebad" för i år.

 

     

 

Det var väldigt lugnt på Risön, många hade nog slut på semester, men inte gjorde det oss nånting.... vi tokbadade flera timmar   .

Efteråt hade vi bestämt att vi skulle spela minigolf, det tyckte han var kul....

 

Golfproffset ha ha ha....

 

     

 

Hmm... ingen mening att räkna antal slag, men ibland fick han in några fina puttar ändå... vi hade skoj tillsammans, det var huvudsaken.

 

I veckan har vi firat 10 årsbröllopsdag, den 17/8   

Minns så väl, hur nervösa vi var, när kyrkklockorna började ringa....ha ha 

Vi gifte oss i Svenska kyrkan i Palma, på "Mallis" med våra storpojkar som vittnen. De var så fina vid altaret (tonåringar på den tiden)   Ingen av oss ville ha nått stort vräkigt bröllop. Det blev istället, en fin dag och fin resa för hela familjen.

Vi har sagt båda två, att vi skulle vilja åka tillbaka dit  och besöka Svenska kyrkan, det var fantastiska människor som jobbade där, det hade kanske varit passande att göra det på 10 års dagen, men nu blev det inte så.... kanske få ta det när vi firar 15 el 20 år istället    under förutsättning att vi fortfarande är gifta då... ha ha ha....

man vet ju aldrig vad som händer i livet, det vore roligt iaf.....

 

Bjuder på en gammal bild fr Palma....

 

 

 

Iaf så firade vi bröllopsdag här istället ....

                     

 

Sen har jag mest gjort det sedvanliga, varit hos min mor och hjälpt henne med div. och pyzzlat på hemma.

Torsdan gick jag ut på jobb igen och har som sagt jobbat i helgen igen.

Mogge har varit hos våra grannar och hjälpt dom med inglasning av deras altan och fått tagit hand om fotbollen ihelgen under tiden.

Fotbollen är igång och i söndags spelades 2 matcher igen. 

Det vart förlust, men lika glad var han för det, tur de...   .

 

Därav har vi inte kommit så långt denna vecka i renoveringen...

Det är mest byggkaos just nu och grejer överallt, spottar i taket har vi fått upp och ny panelvägg i köket börjar ta form iaf.... 

   

 

Ja.... det var väl ungefär vad som hänt här.... snart kommer Rasmus hem med skolbussen. Jag har varit med honom i skolan idag, när det är första dan, fram tills de hade rast, sen fick jag lov att åka hem   . 

 

På väg till skolan imorse.... spännande... och bäst av allt.... "blivit en siffra".... Ettan... mycket viktigt, ha ha ha

 

 

 

Nä, ska avsluta här..... har lovat min make att klippa gräset ( om jag får igång gräsklipparen ) sist svor jag ve och förbannelse, för jag kunde inte kicka igång den    Ändå har vi en rätt ny gräsklippare !! Ännu argare blev jag när han drog i gång den på 1 ryck...... jag höll på 15 - 20 ggr... sen gav jag upp, ha ha ha

Vi får se hur det går denna gång......

Ha´de gott Kram fr Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards