Alla inlägg den 1 augusti 2016

Av Pierre - 1 augusti 2016 17:46

Hallå... 

Det har varit fullt upp här, men på ett positivt sätt   . Vi har varit ute på en "road tripp", till Västerås och hälsat på Mogges lillasyster. Så skoj att träffas, det var ett tag sen.

Hon fyller nämligen 40 år snart, så vi har firat i förskott   GRATTIS till tuffaste och finaste hundföraren i Västerås    .

 

Startade med "Ikeafrukost" efter vägen....

 

 

 

Det var varmt på resan, men Rasmus var tapper och har varit så go och snäll i bilen....

 

 

 

Kan annars förstå att kidsen blir less, för det är sååå tråkigt att sitta och åka E4 an :/

 

 

 

Men den som väntar på något gott.... väl framme, mådde vi prima i kvällssolen på Tessans uteplats

Skål....

 

   

 

Allt är så platt    men det är vackert på sitt sätt......

 

   

 

Vi har hunnit gjort mycket skoj, ätit och druckit gott, badat, shoppat, djurparksbesök, utelek och suttit  och surrat till långt inpå småtimmarna, sista kvällen höll vi ut till 04.00 på morgonen   .

Roligt oxså att Sacharias kom på besök 2 kvällar, han jobbade kvar i Stockholm över helgen, så vi slog 2 flugor i en smäll och fick umgås med honom samtidigt. Tror Sacha tyckte det var skoj oxså   .

 

Jag tyckte denna hade läcker färg..... men, vet inte om den smakade lika läckert, ha ha ha, fast fram emot småtimmarna slinker det mesta ner ....

 

 

Inte så långt från där Tessan bor, ligger Hälla shoppingcetrum, "typ birsta"   . Fyndade kläder till mig själv, Rasmus och t.o.m Mogge shoppade loss på kläder, vi var toknöjda !!

Efter shopping var det dax för bad...

 

 

 


Ett mysigt ställe med nästan turkosgrönt vatten, kommer inte ihåg vad badstället hette, men det låg inte så långt från där hon bor heller....

Inga onödiga badbilder på fläskkotletten Annso, ha ha ha

 

 

 

Vi besökte Kungsbyn oxså, skoj för lilleman   vi var med på b.l.a Lemurmatning, ormshow.... fy tusan

Jag är dörädd för ormar, får kalla kårar ..... men jag tog mod till mig och klappade dem, för Rasmus skull. De var kall och mjuk, det trodde jag inte ;)

 

             

En mysig dag iaf   .

 

Detta är Tessans hundgård, 2 fina polishundar har hon, på bild syns bara "Holger" som är under utbildning, nr 2 går snart i pension och var precis ute på promenad när vi fotade. 

 

 

Respekt är bara förnamnet....... inga gose/knähundar precis   .

 

 

 

Tusen tack för några trevliga dagar Tessan och hoppas du får en kanonfödelsedag, Hipp hipp hurra   .

 

 Ja, efter våran tripp så har jag mest jobbat liksom Mogge, Rasmus har varit hos sin gudmor Carina .Idag har min syrra sovit över och passat honom, imorgon ska han få vara hos Farmor och farfar, sen är det över med all barnpassning för denna gång   . Fritis öppnar på måndag.

Jag är så tacksam för mina nära och kära, som ställt upp som barnvakt hit och dit,

vad skulle jag göra utan er   .

 

Avslutar med en lycklig kille....

 

Äntligen har han fått en egen studsmatta, men det har inte varit "gratis" för honom, han har fått "slita och jobba" för den. Vi har haft våra "sammandrabbningar" i sommar, men tillslut så.....

Han har önskat sig en studsmatta, sen han lärde sig gå, typ    så det har varit en bra "morot"....

 

   

Lättsamt för syrran som passat honom , för han hoppar där hela tiden nu,  trots regnskurar och åska   

 

Hoppas på bättre väder till helgen, mys i stugan och Urkultfestivalen närmar sig... en av årets höjdpunkter!

 

 

 

Ha´de gott kära vänner, kram Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards