Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av Pierre - 8 augusti 2016 14:19

God morgon el god eftermiddag är  det för vanligt folk   . 

 

Har precis vaknat efter ett nattpass, ser ut att blåsa och vara lite halvdant väder ute, men det gör desamma, för vi har haft en kanonhelg istället ;)

 

Ja, veckan började med jobb så jag har inte så mycket att orda om det. Framåt torsdan vart jag ledig.... något jag såg framemot   . Åkte in till stan och handlade mat med min mor och gjorde lite div. andra ärenden både åt henne och åt oss, vi avslutade med en fikastund hemma hos henne   .

Iaf blev det 2 fikastunder den dan, för på kvällen dök Carina och Peter upp, för lite kaffe och surr,

alltid trevligt :)

 

Fredag då.... blundade för allt renoveringskaos och städbehov här hemma.... istället så har vi mått gott i stugan och "urkultat" på festivalen   .


Här kommer lite bilder från helgen..... livskvalité....

 

               


Massor av blåbär, jag kan ju inte låta bli. Rasmus är väl sådär lagomt intreserad av att plocka bär, typ en halvtimme sen är han less, men han var med mig och lekte runt i skogen istället och åt upp alla blåbär han hittade ;)

 

Efter en härlig dag i skogen och stugan, var det dax för Urkultsfestivalen. Inte ofta det är mycket bilar i lilla Näsåker   

       

 

Det är svårt att beskriva Urkult för dom som inte varit där, man måste uppleva det tror jag. En härlig blandning av musik från världens alla hörn, glada och roliga människor, gamla som unga, god mat överallt, i fantastisk miljö.

 

Lite bad i omsjön (en liten bit från stugan) hann vi med oxså...

             

 och grillning på kvällen ....

 

   

Ville inte att helgen skulle ta slut. Det har verkligen inte gått någon nöd på oss, om man säger så   .

 

Söndag, hade Rasmus sin kompis Valter här på besök, de höll mest till i studsmattan, ha ha 

jag försökte få lite ordning i kaoset hemma, tvättade, städade upp byggspill, brädor m.m, dammsög, bar bort alla mattor nere, ingen mening att ha dem framme just nu.

Mogge håller på att göra iordning runt om " öppningen" där väggen mellan köket och vardagsrummet suttit.

Upptäckte en signatur i väggen när vi höll på som mest...

 

 

 

Häftigt, 1944 och brädorna är fortfarande i så gott skick. Huset i sig är byggt 1936 vad vi vet, men någon stackare, snickrade väggen - 44 ( som vi nu rivit).

 

Skönt att sitta ute i solen och äta pannkakslunch i stället för inne i byggdammet   .

 

 

Som sagt... denna vecka har jag nattpass, vi har lite annat skoj inbokat på agendan oxså under veckan, men det får jag skriva om nästa gång....... SKIIIT..... nu spöregnar det, och all min tvätt hänger ute......pissblött......Ja ja.... lika bra att det hänger kvar, så får det torka om igen, suck :/

 Ha´de gott kära vänner kram från Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards