Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Pierre - 15 augusti 2016 13:35

Då sitter jag här igen... nyvaken, har jobbat 2 nätter, det känns lyxigt ( brukar ju annars dundra på med 4 -6 nätter) åt gången. 2 är rätt lagom, om man ska lyssna på kroppen, lättsammare att vrida tillbaka på dygnet   .

 

 Jaaa.... vad har veckan bjudit på ? lite jobb och annat pyssel.....

Tog faktiskt en dag och rensade ur Rasmus rum, farväl till Briotåg och mycket annat som han vuxit ifrån. Förvandlade hans "lekbord" till ett riktigt skrivbord och möblerade om. Trodde faktiskt att han skullle opponera sig om det ena och det andra, att saker är borta men..... inte ett dugg (så mycket betydde dom leksakerna va´)

Istället vart han riktigt glad och tycker att han har så fint rum   speciellt skrivbordshörnan...

 

 

 

Jag kände mig nöjd och sonen är jättenöjd ;)

 

I Onsdags var Mogge ledig, då gjorde vi en heldag i S-vall, förenade nytta och med nöje. De hade ett golv vi ville ha på kampanjpris, det var bara att koppla på släpvagnen och lasta. Tungt var det och mycket var det....phu...

sen skulle min gubbe ha lite verktyg från biltema och annat. 

Vi gjorde oxså Ikea, fick tag på det mesta jag skulle ha, lite till köket och ramar. 

Jag får visa sen, vad jag ska rama in, har inte hunnit gjort det än   .

Iaf när vi var klar med allt, fortsatte vi till Njurunda och hälsade på fina Monica och Sören   

Åh vad glad de var, att vi hälsade på. Det vart både fika och middag och trevligt surr, tiden rusade iväg och vips så var kl 19.00 på kvällen, dax att åka hem. Vi hade ju minst 2 tim bilkörning hem oxså, med vårt "tattarlass". 

En trevlig dag    .

Ja... i vår hall ligger nu 15 kartonger golv och väntar på att Mogge ska bli ledig....

 

 

 

Även om det varit halvmulet och regnskurar på dagarna så har det varit fina kvällar i veckan, iaf här hos oss.

Hade lovat Rasmus i en evighet, att vi skulle spela kubb nån kväll, så..... för att slippa tjat att jag faktiskt lovat, så var det bara till att ha en kubbkväll   .

 

 

 

Jag "suger på kubb" enl. min son.... ha ha ha , men mysig hade vi i kvälls solen.

Har oxså fått varit publik vid studdsmattan....

 

   

 

Hej och hå....

 

Rasmus har fått lekt det sista med sin kompis Valter i veckan, de har nu åkt tillbaka till Uppsala, sommarlovet är slut   .

 

Lördag, stod födelsedagskalas på agendan. Hipp Hipp Hurra för Peter på hans 50 års dag   .

Lyckades fånga "födelsedagsbarnet" på bild med den yngsta gratulanten på kalaset.... den sötnosen var bara 5 dagar gammal,  hi hi, det skiljer 50 år mellan dem ( ja, ska väl förtydliga att det inte är hans baby ) och som det hördes var han inte sugen på nån "sladdis" heller, ha ha ha   ....

     

   

 

Det var fullt hos Carina och Peters denna dag, tur de har en stor gård ! 

 

Detta fick oss naturligtvis att börja snacka om hur vi ska lägga upp 50 årsfirande i höst/vinter ... phu... det är ju alltid kul att gå på andras kalas, men jobbigt att ordna själv....

 

Sen har jag som sagt jobbat natt efter det...

 Under tiden har Mogge målat, var tvungen att ta en bild på han.... en klar fördel att vara lång när man ska måla tak, det gör han utan större ansträngningar ha ha ha

 

 

 Rasmus har börjat lite på fritis igen, tror han hade längtat dit och träffa kompisar igen, han var nog less att vara med mig   , vill inte åka hem, när jag ska hämta.... det är ju ett gott tecken !


Nä hörrni, dax att förbereda dagens middag och som sagt hämta på fritis. Idag bjuder huset på köttfärsbiffar, sås, lingon och potatis. Vart så glad när jag hittade en låda med biffar i frysen som jag glömt bort. Har ingen större lust att kocka idag.

 

Avslutar med den snart "tandlöse"......   

 

 

Ha´de gott mina vänner kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards