Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

augustiskoj

Av Pierre - 29 augusti 2016 07:53

Började veckan med 2 dagars ledigt, eftersom jag hade jobbat helg   skönt. Hyfsat väder var det oxså, vill jag minnas. Jag var till min mor medans Rasmus var på skolan, hjälpte henne med div. och så gjorde vi vår sedvanliga mathandling. Överraskade henne med att köpa med mig Shusi hem från "Lime".

Vi har pratat om det ett tag, att det var längesen vi åt Shusi, va gott det skulle va´....

 

 

Vi satt ute på hennes balkong och njöt av varje tugga   , tror jag gjorde hennes dag faktiskt, hi hi

 

Jag och Rasmus har varit ute och cyklat oxså efter turistvägen..... Härligt i sensommarsolen, man får passa på medans det fortfarande är godagar.

 

 

 

Vad har vi mer gjort ?...... En hel del "augustiskoj" har det blivit denna vecka....

 

Kräftfiske...

Något vi inte gjort på flera år. Fiskade en del medans storpojkarna var små, det tyckte dom var spännande och skoj. Rasmus har aldrig varit med på kräftfiske, så vi tänkte att han skulle få vara med på det.

Spännande.... att gå ut på kvällen med ficklampa och vara TYST.... det är svårt ;)

 

     

 

"Efterkräftfiskefika"... myspys....

 

 

God fångst ! Nu får vi planera in en kräftskiva framöver   .

 

Sen har jag jobbat lite i veckan men fick avsluta jobbveckan lite tidigare, Rasmus blev förkyld. Han var "hängig" redan på torsdan egentligen, så det blev till att "vabba" fredag. Svårt det där tycker jag, när det är gränsfall.... ska jag skicka han på skolan eller inte.... Han hade feber natten mellan tors - fre, sen inget mer, än att blivit förkyld helt enkelt.

 

 Lördag, vaknade i strömlöst land och storm ute... suck, såå tråkigt... man kan ju inte göra nånting :/ 

Mogge jobbade helg, så det var bara Rasmus och jag hemma. Det hördes inte som om det skulle komma tillbaka nån ström de närmsta timmarna heller. 

Vi åkte in till stan och hade en fikadate med syrran istället.... perfekt, en räkmacka på Cafe Petter fick bli vår lunch   

 

 

Sen tittade vi lite i affärer, köpte lördagsgodis, hälsade på syrran, hälsade på pappa på jobbet, för att få tiden att gå. Vi stannade till hos Peter och Carina i selsjön, drack kaffe och surrade ännu en stund, innan vi åkte hem igen. Rasmus var ganska trött och slut efter det, stackarn....

Strömmen var tillbaka vid 15 - 16 tiden.... skönt.

 

Vi fick röja upp lite på gården efter stormen sen, studsmattan hade blåst nästan bakom garaget, gungställningen hade tippat omkull, cyklarna låg i jordgubbslådorna  m.m

 

Söndag..... "Lugnet EFTER stormen".... en fin dag   som jag tillbringade i lingonskogen....

 

     

Skulle lätt kunna stanna ett par timmar till i skogen, men.... man måste vara lite social oxså   med farmor Lena och farfar Janne. Rasmus sprang i mellan mej och lingonplockning, och lek på farmor och farfars gård.

 

   

 

Uppställd vid farfars gamla fina A-ford ;)


Ja, en härlig söndag på många sätt som jag avslutade med att sitta och rensa bär hela kvällen.... mindre kul, men det hör liksom till. 

Får se om jag (vid nästa ledighet) tar mig i kragen och saftar och syltar lite diverse...

 

Fick oxså en kasse äpplen .... 

 

Det blir mycket äppelpaj just nu   .

 

Om renoveringen, har jag inte så mycket att säga eller visa.... har mest varit eldragning och lite målning, det går snigelfart framåt   .

 

Idag är det måndag, har skickat iväg lilleman på skolan för en stund sen. Funderade på att åka in till gymmet men.... det blir nog en fin dag, så jag ska knyta på mig skorna och gå ut och gå istället. Det blir skönt innan kvällspass väntar på hospitalet.

 

Ha´de gott där ute, kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards