Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

tråkigt innepyssel

Av Pierre - 23 maj 2016 07:55

Det märks att man är "hemma" nu för tiden..... inte ofta jag bloggar före 08 på morgonen   oftast sitter jag sent på kvällen. Har precis vinkat av lilleman vid skolbussen, ännu en ny vecka.... slog mig att det är ju för tusan snart skolavslutning, inte klokt vad dagarna går...... kanske dax att fundera på kläder och skor till skolavslutning.

 

Jaa..... Denna vecka har varit ganska långsam och tråkig :/

Vädret har varit si sådär, så det har blivit en del "innepyssel". Började veckan med bullbak iaf...

 

 

Bra att ha i frysen   .

 

Sen tog jag tag i nått som jag inte gjort på lääänge..... tog fram symaskinen. Vi är inte "bästa kompisar" om man säger så. Jag har haft en kasse uppe med saker jag ska lappa, laga och fålla "nångång" när jag har tid/lust. 

Det gick faktiskt utmärkt, fick inget "utbrott" med lust att kasta ut den genom fönstret, så det var bra.

Var så nöjd med mig själv att jag faktiskt tömt kassen och sytt alltihop.

 

 

 

Jag fick så fina "Peter Pan gardiner" till Rasmus, av syrran som jag b.l.a fållade och gjorde iordning och då kommer vi osökt in på nästa projekt som jag tog tag i efteråt...... fönsterputsning, pust, stön, blä tråkigt !

 

Men det har gått bra, har tagit några då och då, så tillslut var det gjort. Lejde in Mogge på de största fönstren, där man behöver klättra lite.... de vanliga kunde jag ta själv.

   

Så här blev Peter pan gradinerna i Rasmus rum, de passade bra i hans "blåa" rum .... tusen tack Si   .

Bytte gardiner i vårt sovrum oxså men det gör jag inte om, med en gipsad fot.    Nu får det vara som det är....

 

För övrigt har det rullat på med sedvanliga... fotbollsträning, besök hos mor, träffat syrran, läser, slukar böcker just nu.

Mogge var ledig i torsdags så då följde jag honom in till stan för lite ärenden hit och dit och passade på att handla mat m.m 

 

Ihelgen hade vi laddat för fotboll hela lördagen på kvartesen, men snopet nog vart det inställt på morgonen p.g.a regn. Jag fattade ingenting.... nog har man stått där i ur och skur genom åren när storgrabbarna spelade, men men inget att göra åt, Rasmus var besviken .

Lite skoj vart det iaf att vi skulle åka och uppvakta en kompis på em som fyllde år. 

Hmm.... 28 sa vi va´...... ha ha ha

Det var en trevlig em, som slutade med att vi inte åkte hem förrän kl 22.30 på kvällen   .

Det vart både grillfest och tårtkalas...

       

 

Rasmus hade skoj och lekte med deras grabbar Axel och Hugo, han var inte sugen att åka hem, fast klockan var så mycket ;)

Vi är inne i ett stimm just nu med födelsedagar, alla fyller år samtidigt i klungor   , vi har såhär i maj och i november ;) Bemärkelsedagarna är inte slut än, vi har en till denna vecka + morsdag på söndag....phu......

 

Söndag, hemmadag. tog de sista fönstren, tvättade, fixade ihop årets loppisgrejer, Rasmus hade 2 kompisar på besök så det var full rulle på dom och Mogge jobbade. 

 

Under kvällen kom Peter och Carina på kaffebesök och lämnade sina loppisgrejer. Jag har lovat att lämna in åt henne samtidigt som mitt, eftersom hon har fullt upp denna vecka. 

Vi lämnar in varje år till sommarloppisen på hembygdsgården under maj månad. Jag brukar för det mesta få ganska bra sålt varje år   . Jag tycker det är bra.... jag blir av med en massa skräp, behöver inte sälja själv, bidrar till hembygdsföreningen och tjänar en liten slant. Alla nöjda och glada.

Jag ska lämna in på onsdag, därav detta loppisfix.

 

Jaa... mer spännade än så, vart inte denna vecka..... 

 

Dagens planer är, några telefonsamtal till "löne", försäkringskassan m.m , läsa, åka till frissan med Rasmus på em. Hans hår har växt som ogräs, dax att fixa sommarfrillan   .

 

Avslutar med en bild på årets "kosläpp" utanför vårt hus, det är så mysigt med kossorna tycker jag. 2 söta kalvar har kommit till. Sommaren är på G när kossorna kommer   

   

 

Ha´de gott vänner kram från Annso   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards