Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Lite nytta o lite nöje

Av Pierre - 9 oktober 2011 23:19

Nya tag, efter en snabbhelg hemma....

tillbaka i mitt andra hem på lasarettsbacken :)

 Hoppade av Norrlandskusten med tunga steg i regn och rusk ikväll, men fick mig en glad överaskning när jag klev innanför dörren då min goa kurskamrat från Kalix stod i dörren och blivit "sambos" med mig i lägenheten :)

Vi hade mycket att prata om, då vi inte setts sen i våras, vi ska vara på storIVA tillsammans i 5 veckor, det känns jättekul och vi har redan planerat en pubkväll i veckan, äntligen lite sällskap ;)

Veckans nyheter är väl inte av nått större slag.....gjorde min sista dag på Thiva förra veckan.

Ja, jag tror bestämt att man har gått och blivit attraktiv på arbetsmarknaden helt plödsligt ;)

Umeå är ute och "fiskar", blev bjuden på "mutlunch" och jobbförslag...känns bra ;) men Solle är smart och har bundit upp mig redan för 2 år framöver, fast Umeå tyckte att "kontrakt är till för att brytas"....nja....i en annan situation så skulle detta vara ett ypperligt tillfälle att löneförhandla.....i slutändan är det ju lönekuväret som är intressant ;)


Vi hann med mycke "måsten" i helgen och en del trevligheter oxså.

Lördan, åkte vi till Haga och hälsade på Lena o Janne, vi förenade nytta med nöje. Mogge lånade smörjbryggan hos dem och bytte spindelled på citran eftersom vi fick anmärkning på det när vi besiktigade bilen. Vi fikade och surrade och var ute och lekte på gården, kusinerna bor i huset brevid så Rasmus och Hugo busade hejvilt. Passade såklart oxså på att hälsa på Jenny och Daniel i samma veva, det var ett tag sen vi träffades, alltid lika trevligt :)

Det vart en heldag på Haga.


Söndag, full rulle från morgonen, vi har varit ute och skottat ut nytt grus på gården och krattat upp ogräs, ett riktigt hästgöra, phu,

det tog flera timmar, men mogge fick göra det mesta, för har man Lilleman ute samtidigt så får man springa och jaga honom oxså mittuppiallt ;)

Skönt att det är gjort, då grushögarna legat på gården ett bra tag.

Rasmus sov ute i vagnen på em så då passade jag på att städa inne, mattorna åkte ut och golven skurades (välbehövligt) undertiden puttrade det en porterstek på spisen, en typisk söndagsstek med potatis och gosås av skyn till, jag kände mig så effektiv ;)

Chrisse har varit hemma ihelgen och haft en kompis som sovit över, han var inge pigg i kväll, förkyld och hostig. Tror jag det, när skolan hittar på nått så korkat att de skulle till Skuleberget och campa tors-fredag, pissväder och minusgrader på natten, han frös som en tok och inte sovit ett skit, sen vandrade de längst leden, som gjort för att bli sjuk, få se om han blir hemma under veckan :(

Kvällen tillbringade jag som sagt på resande fot, så nu är det en ny vecka och nya möjligheter :)

håller tummarna att ombesiktningen av citran går bra på torsdag, husvagnen gick rak i genom iallafall så det var skönt.

ha de gott alla vänner, nu ska Annso sova så hon orkar upp imorgon, natti natti ;)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards