Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Pierre - 17 oktober 2011 15:24

Här kommer ett livstecken från Annso....

Har gått ett dagpass idag, så nu har jag några timmar att slå ihjäl ikväll, mina rumskollegor jobbar kväll, hela denna vecka jobbar vi precis tvärtom tror jag :(

Jaha...vad finns att förtälja om veckan som varit...

Hade 2 sjuka grabbar hemma, det kändes väl sådär, när man satt här uppe, Rasmus hade feber och Chrisse förkyld och hosta, båda fick vara hemma och mogge "Vabbade", men som tur var gick det fort över :)

Har hunnit varit 1 vecka på storiva på NUS, ja vad ska man säga..."this is it" på nått sätt, det är här det händer...tror det finns ca 16 respirator platser, jag har hand om 1 patient, senare blir det 2, just nu är det tillräckligt med 1 tycker jag, det kan tyckas knäppt, men tänk väl, att det är en patient som inte kan göra det mest primära själv...att andas!

Är fashinerad över deras personaltäthet och vilken "backup", har 4 doktorer i rummet på 1 sekund, inget man är van vid precis ;)

Åkte hem i fredags, mogge och Rasmus kom och hämtade mig på busstationen, det blir mycket pussar och kramar då, Lilleman släpper mig inte, på hela kvällen ;)

Vi åkte och handlade på en gång, då vi liks var i stan, så vi var inte hemma förän 21.00, resterande tid av kvällen bestod enbart av FREDAGSMYS :D

Lördag, mogge hade storstädning i garaget. Jag tog med mig Rasmus och skulle åka på höstmarknaden med morsan och syrran, så fick han röja ifred men...jag kom aldrig så långt...väl inne i stan, så la bränslepumpen av på citran....Grrr....jä.....la skiiiiitbil, nybesiktad och allt !!!

Som tur var, hade jag barnvagnen med mig och det var soligt och fint så, bilen blev ståendes på konsumparkeringen. Syrran mötte upp mig där, vi passade på att köpa fin ljung på "garden" och tog oss en promenad upp till kyrkogården och gjorde höstfint på papsens grav sen promenixade vi till morsan, men det var tillräckligt för hennes brännskadade fot, hon haltade illa sista biten stackarn...

Vi både lunchade och fikade där och ingen av oss orkade gå på marknaden sen,

det var inte så noga för mig, huvudsaken att vi fick träffa morsan och syrran ;)

Mogge fick komma och hämta oss på em och konstaterade felet på en gång, min  "mulle meck" lyssnar under huven...sen är det klart, bogsering hem!

Söndag, alltid lite rörig och stressigt, eftersom jag ska iväg igen. Tvättade in i det sista, bäddade rent i alla sängar, packade, utelek med Rasmus, en kaffesväng till finaste Carina, hämtade stora sonen som varit på partaj, fixa middag, prommis med jycken, svängde förbi jobbet och lämnade arbetsschema för nästa period, sen hoppa på bussen mot ume igen....phu...

Mitt liv är inte så spännande just nu, jag ser bara till så att jag håller mig ovanför vattenytan ;)

Ja, det var vad jag hade att bjuda på för denna gång....Ha de gott i höstmörkret, kram kram från Annso Pannso






Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards