Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Pierre - 24 oktober 2011 23:10

 

             

Veckans bilder blev inte många, några ifrån borgafjäll och några ifrån utflykt på höven i em.

Det hängde tunga moln över fjällen så de syns inte i bakrunden men när det är klara och soliga dagar har vi en fantastisk utsikt över fjälltopparna :)

Det var en dryg vecka..... tyckte det sniglade sig fram innan det blev fredag, jag längtade hem till mina boys;)

blev upphämtad på busstationen i vanlig ordning och vi svängde in och handlade i samma veva. Jag skrattade när jag såg lilleman, han flinade upp sig när jag kom, med världens fläskläpp!

Han hade ramlat av sin traktor med tutten i mun :) det var problem att prata med den stora överläppen men han fick fram: mamma, bussen, och ljus ;)

När mamma kommer hem brukar vi tända ljus, har han kommit på, för då är det fredagsmys :)

Mycke riktigt, väl hemma, myste vi i soffan med ljus och chips på bordet ;) även Chrisse myste en stund efter att han spelat innebandy.

lördag, upp tidigt och packa upp och om, sen for vi upp till borgafjäll :)

Dags att fixa inför vintersäsongen, våra kära "Borgagrannar" nämligen goaste Peter och Carina var redan på plats på campen och väntade in oss med kaffe och gomackor med rökt file, smakade fint efter resan :)

Det är en del att ställa iordning, men Rasmus och jag hann vara ute litegrann innan solen försvann, det var märkligt väder för samtidigt som solen sken, så var det tunga moln över fjällen och disigt.

På kvällen gick vi till Björnidet och åt deras supergoda pizzor, ett hett mat tips, om ni skulle råka ha vägarna förbi nångång ;)

Ringde även min lilla kära syster yster som fyllde år, inte att förglömma, vi surrade länge, länge....saknar henne jättemycket, jag hade faktiskt skickat ett paket tidigare i veckan med posten, som jag tror hon blev glad över ;)

Söndag, samma väder, lite halvdant, vi fixade och trixade och Rasmus fick vara ute en hel del, vilket han gillar:)

På em var det dags att åka hem igen.

Om vi nu hade något hem kvar, efter att Chrisse haft party ??? ;)

närå, skämtosides, han sköter sig och det var städat och fint när vi kom hem, men... det hade nog tagit sin lilla tid att röja upp allt tror jag, 17 stycken i mitt lilla hus... roligt verkar dom ha haft iallafall ;)

Måndag, hemmadag med Rasmus, vi har läst böcker, spelat boll, gungat, lekt med bilar, ritat, byggt lego, tittat på postis Per film, sovit på soffan, varit ute på en utflykt med vovven vid Höven och lekt i lekparken och fikat ute i solen...ja det var väl vad vi hann göra, innan det blev dags att återvända till umeå igen.

Imorgon jobbar jag kväll, skönt med lite sovmorgon, skall träffa min kära kurskamrat Ida över lunch och starta upp uppsatsskrivningen som står och knackar på dörren efter detta :(

blä,... ja inte över att träffa fina Ida, men över D uppsatsen, suck och stön.....

Ja, det var allt jag hade för denna gång, dax att hoppa i säng, gott folk

natti natti kram Annso



Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards