Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Pierre - 3 oktober 2011 22:57

  Ja hösten har sin charm....   Jerka är bra sugen att hoppa i och bada,   Vi gick ut på en spontan utflykt i em, innan jag skulle iväg till umeå igen, vi tar till vara på alla tillfällen att mysa...   Vi hamnade på höven och lekte i lekparken 1 ½ timme   och jericho fick oxså sällskap av en vovve som var på rymmen, ja nu vet jag ju vem som rår om honom så de fick busa på och följa med oss på vägen hem, han bor efter turistvägen   de busade och badade i älven tillsammans, jerka var sååå trött efteråt ;)  

  Mina småpojkar, trötta och glada på väg hem...


Ännu en intensiv vecka har passerat, mitt liv går i 200 km/h just nu, tröstar mig med att, det blir snart lugnare, snart....

Veckan bestod mest i jobb fram till torsdagem, hoppade på bussen hem direkt efter att jag slutat för dagen. Mogge och pojkarna hämtade upp mig på kvällen på busstationen i Solle, Chrisse övningskörde även denna gång, han har blivit så duktig att köra nu, lungt och fint, eller så är det för att han kör med mogge, jag är hispig(are) erkänner villigt att jag är inte nån övningskörningslärare!

Ja, det var bara att packa upp och packa om, för på fredagsmorgonen var det dax att köra flyttlasset mot Nyköping.

Chrisse stannade hemma eftersom han skulle på sina kompisars 18 årsfest så det var Sacharias,mogge,Rasmus och jag som åkte.

Var lite gruvsamt att åka med lilleman så långt i bilen men det gick finfint, han sov i 2 omgångar, sen satt vi där bak och läste böcker, ritade, lekte med traktorn och åt godis ;)

Mogge ville hinna förbi Stockholm innan rusningstrafiken, phu....ett lunch stopp fick vi och ett snabbt "byta blöja stopp" men inte f...n klarade vi det ändå, det är helt otroligt att det blir stopp fastän det är 4 filer genom stan, 1 timme tog det att ta sig förbi stan ;)

Kvällen gick åt till att kånka möbler och grejer såklart.


På lördan åkte vi runt och kollade vart Sacharias skulle jobba och spanade in stan, har aldrig varit i Nyköping förut, så det var kul. En fin stad med kullersten och gamla hus och slott. Det var 22 grader varmt så det kändes som en riktig sommardag, vi mådde gott på ett mysigt utecafe vid hamnen, synd att jag inte fick med mig kameran då :(

em, pyzzlade vi på i sachas lägenhet, hjälpte honom att sätta upp lampor, tavlor, tv, fyllde kylskåpet m.m, vi fick till det riktigt mysigt faktiskt, tror att han var riktigt nöjd själv ;)

på kvällskvisten gick vi ut och åt...för mittuppiallt var det ju någon som fyllde år, vilket hon mer eller mindre förträngt..host....harkel...

Vi var ganska sega och trötta efteråt, så vi gick hem  och hade filmkväll i soffan med "jägarna 2", mycket spännande :)


Söndag, med vemod lämnade vi Sacharias i sitt nya hem, fy tusan, varför ska de flytta så långt bort, men som kloka mogge säger: det är livets gång!

Hemresan gick bra, vi hade inte samma tidspress då, vi stannade på Tönnebro och åt i lugn och ro, skööönt!


måndag, hängde på låset kl 9.00 på ICA och handlade inför veckan, hälsade på syrran, tittade till hennes fot och la om den, den ser mycket finare ut nu, än för en vecka sen, tur det :)

Åkte vidare till morsan där vi blev bjuden på kycklinglunch, kaffe och vaniljbullar, mycket uppskattat av lilleman och mig :)

På väg hem somnade rasmus i bilen så jag kunde packa i lugn och ro inför umeåveckan medans han sov. vilket i sin tur gjorde att när han vaknade,

 så fick vi lite fritid tillsammans, så vi tog vovven med oss och njöt i det fina vädret på höven, dagens energikick och veckans bilder :)

!9.00 satt jag på bussen igen mot ume.....utvilad?...NOT

tur att jag jobbar kväll imorgon så att jag får lite sovmorgon!!!

Ja, det var veckans nyheter från Sorte....

nu ska jag hoppa i säng och TOKSOVA!!!!

God natt och sov gott, kram  från Annso ;)



Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards