Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Bomkörning

Av Pierre - 24 april 2010 23:00

Jag hade 2 viktiga saker att fixa i S-vall idag, 1 var att fixa nytt modem på Teliabutiken i Birsta, chrisses mobila bredband har krånglat en hel del så efter mail och tel.samtal så skulle jag hämta ett nytt där.

2 var att hitta skor till mig inför dopet sen var det lite smågrejer jag skulle köpa på Ikea åt Rasmus.

Ingenting av detta kom jag hem med, snacka om "bomkörning".

Efter att ha köat lääääänge på teliabutiken så fick jag inte ut något modem om jag inte hade den gamla med mig (f....n, inte hade jag det) och man kan ju inte precis "snärta hem" och hämta det 16 mil enkel resa, efter några samtal med mogge, telia kundservice och chrisse så skulle jag få hämta ut ett nytt i alla fall lovade Telias kundservice men det ville inte butiken!! Jag var vansinnig på telia och stackars mogge som försökte fixa det hemifrån och inte sagt att jag skulle ha det gamla med mig Grrr... så något nytt modem fick jag inte med mig.

Arg som ett bi försökte jag hitta några skor istället, vilket slutade med att jag blev ännu mer på dårligt humör. Jag hittade inte ett ända par skor på hela Birsta som passade, så är det när man har "kalle Anka fötter" med kärringknölar, jag får vara barfota helt enkelt i kyrkan (flin). Jag hade verkligen hoppats på att finna något par men icke.

gick på Ikea istället för att köpa "smågrejset" till rasmus, fanns bara rosa pottor kvar, vägrar köpa,

fanns oxså bara snorgröna och rosa haklappar kvar, vägrar köpa.

Det är nog första gången jag gått ut ifrån Ikea utan att ha handlat!!!

Jag kom hem med en lagerhylla från biltema (som vi iof snackat om att köpa senare för att ha uppe i fjälls) en babygunga och en bitring till Rasmus, så misslyckat, inget modem och inga skor!!!!

Det har verkligen inte varit min dag idag.

lördagkvällen har varit lugn, Chrisse har en kompis som ska sova över här, de sitter som uppslukade framför datorerna, mogge har somnat på soffan framför Die hard filmen som går på tv4 med lilleman på magen. Han mår nog gott hos pappa ett tag ,då han stackarn har fått umgåtts med sin surpuppa till morsa hela dan. (flin)

Imorgon står det krattning på schemat och en sväng till fam. Thunberg på kaffe och hämta loppisprylar, lagomt söndagssysselsättning. Ha det gott, kram från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards