Alla inlägg den 27 mars 2016

Av Pierre - 27 mars 2016 21:19

Glad påsk alla vänner   .

Nästan hela påskhelgen har hunnit löpt förbi och jag har fortfarande inte haft nån "storhelgskänning", kanske beror det på att, jag jobbade som vanligt skärtorsdag + långfredag. 

 

Vakade ju av i måndags och var ledig tis + ons.

Ja, vad gjorde jag då ?..... det gamla vanliga höll jag på att säga....

Hade massor av tvätt, så tvättmaskinen gick varm, var och fikade och handlade med min mor, kom iväg på gymmet 2 ggr   , bakade filmjölkslimpor...

 

 

och så var vi på barngympa.

Sen vart det skärtorsdag.... gjorde diverse ärenden på stan, innan kvällsjobb 14.30 - 21.30 B.l.a fixade påskägg till lilleman, det här räcker nog ett tag och en liten skoter följde med i påskägget   .

 

 

Han har faktiskt inte fått detta ägg ännu, det ska han få uppe i fjälls. Det går ingen nöd på honom, han har fått påskgodis både av farmor, mormor, moster Eva och av gudmor. Vi kan äta godis så det står ut genom öronen ;)

 

Långfredag, var jag så tråkig och städade hela förmiddagen...

 

 

Det var välbehövligt. 

Sen var det dax för ett kvällspass igen på hospitalet.

 

Rasmus har ju gått på påsklov så han vart glad när pappa klev upp på em (efter nattpass) och fick gå ut med honom i finvädret, de åkte en liten sväng med skotern och servade den inför fjällen och så ska allt lastas på släpvagn.

Vi har äntligen köpt oss en egen släpvagn, något vi skulle ha behövt att köpa i många år, det är besvärligt att alltid behöva låna av andra eller hyra. Nu har vi en egen, med ramp, för att köra upp skotern på   .

Vi fick den i "elfte timmen" innan påsk. Mogge är mycket nöjd.

 

Påskafton, härligt väder. Var ute på fm med Rasmus i pulkbacken, jisses vad det har tinat, det var nog sista "åket" för i år.

På em hämtade jag min syrra och mor för lite påskfirande med god mat....

Klart, dax att hämta gästerna....

 

 

På kvällen skjutsade jag hem dom och Mogge åkte och jobbade, kvar blev lilleman och jag.....

Rasmus var sugen på att pyzzla med lera och jag vart sittandes med honom vid köksbordet, det vart massiv tårttillverkning ha ha ha....

Våra konstverk.....

   

 

Påskdagen, ja ibland har jag mina ljusa stunder..... tänkte att jag skulle städa/tvätta bilen medans Mogge sover.

Jag städade den hemma på gården och tänkte göra det lätt för mig och åka in till macken och tvätta den men..... det var tydligen inte bara vi som skulle tvätta bilen denna dag..... 7 bilar före oss, typ 1 timmes väntetid...... nä fy tusan.... vi lånade tvätthallen på OK och tvättade den själv istället

 

Nu är den ren och fin igen... i typ 10 min :(  typiskt denna årstid.

Ja, sen åkte vi förbi Peter o Carina och drack kaffe, hon hade ett påskägg åt Rasmus   .

Resten av dagen har vi packat och förberett mat inför fjällveckan. 

Våra grannar kom förbi en sväng, så det blev lite kaffesurr även ikväll. Det mesta är nu gjort, ska kasta på lite vatten på blommorna och leta fram vår kolbullepanna, var vi nu har den.... phu.... 

Vädret ser ut att ska bli, lite si så där.... men det är vi van..... det svänger snabbt i fjällen.

 

Det var väl vad som hänt här, veckan har rusat iväg. Nu ser vi framemot några mysiga dagar i Borgafjäll, ha´de gott alla vänner, Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards