Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Pierre - 13 mars 2016 17:59

Hade inga större planer eller förväntningar inför denna vecka och .... det är ju oftast då det blir bra    .... Vi har verkligen haft en kanonvecka. 

   

 

Förra helgen + mån, tis gick bort i jobb + sovning, så vi har firat sportlov från onsdag kan man säga. 

Hade lite ärenden att uträtta på onsdag så vi gjorde en "kombo" för Rasmus skull. Överraskade honom med att vi bokade en bana på bowlingen. Äntligen skulle han få prova spela bowling på riktigt.... har ju lovat honom det i en evighet, men har aldrig kommit till skott. 

   

 

Det tyckte han var roligt, vi får nog åka dit fler gånger skulle jag tro.

På kvällen var det skridskodisco hemma på byn, något han sett framemot i flera dagar   .....

Tror han hade en rolig kväll med alla kompisar, discomusik, hamburgare och massor av skridskoåkning. De åkte och åkte och åkte.... ha ha ha  gissa om någon somnade som en stock när vi kom hem på kvällen.

     

 

I torsdags var vi till mor, hjälpte henne att handla mat, träffade syrran, kaffe och surr sen gjorde vi middag tillsammans, Mogge slöt upp och åt middag med oss, sen bytte vi om för lite skidåkning i backen.

Det var en fin kväll men härligt väder, mysigt att vara där på kvällstid   .

     

 

Denna kväll hade jag inte lika ont i fötterna som tidigare, så jag höll ut och åkte längre... dessutom började Rasmus åka mer själv, tidigare ville han ha mig med hela tiden, vägrade åka upp i liften utan mig bakefter.

Nu kan jag vila i mellanåt nere vid liften och han åker upp själv.... skönt för mig ;)

 

Fredag, fantastiskt sportlovsväder, klar blå himmel och strålande sol   

En perfekt dag för pulkåkning och grillning på Jan gullik med goa vänner .....

         

Behöver väl inte nämna att "kidsen" hade hur kul som helst   .

Stannade till på Kvantum och handlade mat på vägen hem sen. Vi var lagomt mosiga efter en dag i pulkbacken så "köksan" kom på den geniala iden att, det blir rostbiff och potatissallad till middag.... tack Kvantum ;)

gott med kall plockmat ibland.

 

 

Under kvällen var vi till våra grannar, trevligt med kaffe och surr, dessutom kollade vi lite på Lets Dance.

Hon gör så fantastiska fina handarbeten med fårull, vill ha vill ha... massor :)

Köpte en vacker krans iaf, som jag ska ha på min ytterdörr

 

Lite reklam för Sortegården, får och hantverk   .

 

Lördag, ännu en fantastisk dag, blåkupa och strålande sol :)))

Packade ryggsäcken med kaffe, varmchoklad, grillkorv och ut med skotern....

Ja.... ibland måste man säga att.... livet kan inte bli bättre än så här   .

       

 

T.o.m Rasmus utbrister:

- Det här är livet !   

     

 

En dag med mycket skoteråkning, sol, fiske, grillat och goa vänner.

Avslutade lördagskvällen med tacos och mello hos Peter och Carina.

 


Det rådde delade meningar om "rätt låt", ha ha ha, 

Rasmus gillade "bada nakna" bäst..... ;) såklart, så tyckte han att Lisa Ajax var vacker med sina "barben" ha ha ha 

Vi skrattade gott åt hans komentarer.

 Önskar iaf, lycka till åt Frans som vann   .

 

Söndag - avslutade sportlovet med en baddag på Aqua arena   .

 

 

Vi har iaf utnyttjat vår lediga tid på bästa sätt, nu väntar en ny skol/jobbvecka och allt inomhusarbete som jag bara har blundat för under sportlovet.... phu.... tvätt, städ ,bla bla bla....

 

Istället har vi haft viktiga hockeymatcher innan läggdax   

 

 

Nä, kära vänner nu ska jag försöka göra någon nytta här hemma, ha de gott Kram Annso

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards