Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

premiär åk

Av Pierre - 17 januari 2016 08:10

 

Vi hann njuta några dagar av nysnö och vackert vinterväder innan kylan kom tillbaka igen..... haft - 26 grader igen, i skrivandets stund är det "bara" -21 grader, det ska bli mildare igen, såg jag precis på nyhetsmorgon   .

Men men.... det är ju januari, så det är bara att gilla läget.

Ja....hur har då veckan varit?..... 

Inga större nyheter.

"Gick av" måndagmorgon, ledig tisdag. Gjorde då en massa ärenden på stan och besökte syrran och min mor i samma veva.

Kvällarna har mest bestått i att elda och mysa med lilleman ;)

Här kommer ett bildbevis på att vi faktiskt har jobbat i "Bamses läroböcker" som vi fått av Gudmor Carina   .

 

Han verkar tycka det är roligt. Klockboken har vi inte gett oss in på än, jag vet inte hur man ska förklara klockan på ett smart sätt, hel och halvtimmar går ju bra men när det blev kvartar, kvart i och kvart över, tappade han intresset, ha ha ha

Vi får rådfråga vår alldeles egen mentor Carina/mattelärare/gudmor/min goa vän ;)))

 

Onsdag....kände mig så duktig..... tog tjuren vid hornen och kämpade på trampmaskinen igen, innan kvällsjobb (13.30 - 21.30) på sjukan. Benen var lika "spagettiartad" efteråt som förra veckan.

Phu....hade lite träningsvärk på baksidan låren ;) Ja, otränad är bara förnamnet!

 

Torsdag jobbade jag långdag (06.45 - 21.30) Vad händer när jag är på väg hem på kvällen sen.... (halvstressad eftersom Mogge ska iväg och jobba natt)..... kommer upp till remsle sen är det kört. 

bilen lägger av...... Nej inte nu snälla!!!! 

Inte kul kl 22.00 och - 26 grader kallt. Det är bara att ringa min livlina Mogge....

Han kommer, lyfter på motorhuven kollar/lyssnar typ 2 sekunder.

- Det är kört Annsofie, turbon har lagt av..... vi måste bärga!! 

- Jaha, ska man skratta eller gråta.....

Efter mycket om och men kom jag hem den kvällen och mogge till jobbet och min bil befinner sig just nu i Sacharias garage ;) 

Vanligt folk bogserar sin bil till verkstan, men när jag kom med det förslaget fick jag mig en känga   .

- Är du tokig... det går på minst 10 000 kr....

Nä Mogge ska fixa själv ( vilket jag är väldigt glad för såklart) för slutnotan blir typ en tredjedel av priset.

En ny turbo är nu beställd och till veckan ska Mogge och Sacharias skruva tillsammans.

Snälla goa Sacharias, hur jag nu ska tacka för det..... ska klura på det ett tag   .

Så just nu delar vi på 1 bil, vilket är lite trixigt :/

 

Ja, helgen då....

Rasmus och jag har varit på Smyrna iaf.

Detta blev kvällens pyzzel som följde med hem :)))

 

 

Sen hade jag lovat honom att vi skulle åka skridskor på lördan på nipvallen mellan 9-10, men vi sov lite för länge. 

Eller det är enbart mitt fel, för jag låg vaken halva natten och läste häxmästaren (kunde inte sluta). Så jag orkade helt enkelt inte ..hmmm...

Det blev en tur på stan istället. Vi åkte till "bibblan"

   

 

 

Ja... det finns en viss tråd i valet av låneböcker, ha ha ha

 Cafébesök på stan.....

 


Sen tog vi med mormor till Erikshjälpen på en loppisrunda, det tycker hon är skoj :)

Fyndade själv 2 böcker och en tröja åt Rasmus, kände mig riktigt nöjd   

 

På em hade vi middagsbesök....

Sacharias kom och åt med oss, alltid skoj när storpojkarna kommer tycker jag....

Mycket bilsnack såklart och de beställde min turbo. Lite bus och spel med Rasmus blev det oxså, 

 

Iskrivandets stund är det söndagsmorgon.....

Idag ska vi försöka komma iväg och åka skridskor iaf, en bättre tid idag 13.00 - 13.45 för oss. Det blir bättre sen när det inte är så kallt och vi kan åka ute, när vi vill istället.

 

 

Det har nu hunnit blivit Tisdag, ska försöka skriva klart....

Igår (måndag) hade de planeringsdag på skolan. Vad passar bättre än att boka in tandläkarbesök och göra premiäråket i slalombacken, när det ändå inte var så kallt ( - 8 och snö) 

 

Började som sagt fm med tandis, dax att plasta tänder igen, överkäken är klar iaf. Nu ska vi vänta ett halvår och ta nedrekäken, 6 årständerna har inte riktigt kommit fram där än. Han skötte sig fint och det gick smidigt och bra.

 

 Efter det åkte vi till slalombacken. Premiär turen..... oj vad vi har skrattat..... 

Vi var ensam i barnbacken men det passade oss perfekt, skolorna i stan var nog inte ledig som vi. 

Ja... det här med att åka lift är inte så lätt första gången   .... många vurpor blev det, men han har tokskrattat hela tiden och vi....

   

 

Lite förvånad är vi allt, för Rasmus är ganska skraj och "harig" av sig, när det gäller nya saker.....

Men han tokskrattade som sagt och ropade i liften:

- Det här var grymt !!   

Tillslut så kunde han åka lift själv, stolt som en tupp.....

 

 

Tror han tyckte detta var roligt, vi var där bara 1½ timme, det räckte första gången, för han var helt slut efteråt   . Nästa gång tror jag vi kör utan glasögon på....

 

Mycket tok och skratt blev det iaf, sen var det hem och skotta snö som gällde och ladda inför nattjobb på hospitalet.

 

Idag är det som sagt tisdag och jag har hunnit avverka 1 natt, sovit halvtaskigt faktiskt. Telefon har ringt, vaknat och varit pinknödig, haft svårt att somna om o,s,v 

Det blir nog en del kaffe i natt så att man håller sig vaken  .

 

Nä, ska börja fixa lite mat..... våfflor var önskemålet idag, tagit fram lite hemmagjord hallonsylt, det blir lättsamt och bra idag, dax att börja grädda.....

Ha´de gott mina vänner kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards