Alla inlägg den 29 september 2015

Av Pierre - 29 september 2015 14:21

Hänger inte med i svängarna, det har varit/är ganska fullbokat om dagarna just nu.... men här kommer ändå en liten uppdatering.....

I början av veckan har jag inte så mycket att orda om egentligen, jobbade mån- torsdag. Det rullade på med det vanliga "vardagsstöket". 

Rasmus började med barngympa igen på onsdagar, det tycker han är så kul ;) Det är bra att han får röra på sig (nu när fotbollen är slut) och det är väldigt roligt att titta på kidsen, man får skratta och le en hel del   .

 

Torsdag, vakade jag av, sov på förmiddan sen åkte jag och handlade och gjorde div. ärenden på stan, sen hem för att äta och packa lite.

Det var en spännande dag/kväll för Rasmus...... Vi skulle iväg till Örebro.

 

I väntans tider på tågstation mitt i natten...... gissa om det var spännande att vi skulle sova på tåget   .

Rasmus somnade ganska omgående, vilket var förvånande men det är klart, det var mitt i natten och det är  ganska sövande, att ligga och skumpa och lyssna på tåget. 

Jag själv sov som en kratta, trodde jag skulle stensomna eftersom jag vakat av från nattpass men icke....

Det vart "hangover" dagen efter istället.... trött som en gnu....

   

Lite pyssel på tåget tills vi var framme dagen efter.

 

Vi har haft en trevlig helg iaf.

Umgåtts med fina och snälla Per och Annika ( vem kunde tro att vi skulle träffas 2 ggr denna sommar) ha ha 

Vi hälsade på dem i deras sommarstuga några dagar, under vår semestertripp i somras oxså.

Vi har ätit gott både hemma och på mysiga ställen, minglat lite i Örebro stad, tittat på Örebroslott, gått på hundpromenader i mysig skog och parker, mått gott i härligt höstväder   .

 

                 

Slottet var spännande, det fanns en riktig fängelsehåla :)

Och ja... så var vi ju där för bilaffärer   .

Jag tyckte Mogge kunde slå till på denna.... till sin fru..... jag fyller ju år snart.....

   .   

men nää...... skämtosides, så skulle mogge köpa bil, en Cheva Blazer, han är stolt som en tupp över den :))

jag har knappt sett röken av honom nu på 2 dagar, den har tvättats, putsats, oljesprutats under... jag vette gudarna allt ha ha ha   .

 

På Söndan bar det iväg hemåt med bilen. Eftersom vi ändå var i krokarna så svängde vi in till Mogges syster i Västerås och hälsade på. Det var skoj och träffa dom, lilla kusinen Molly har blivit så stor, snart 3 år.

Jag sa att hon var söt som  en liten trollunge.... 

Nä, svarade hon, jag är faktiskt en sötnos .... ha ha ha

 

kusinfika! De busade och lekte tills det var dax att åka hemåt igen.

Det vart en sen söndagkväll, var lite orolig hur Rasse skulle orka upp till skolan dagen efter, men det gick ganska bra ändå, igårkväll somnade han på 3 sekunder iaf   .

 

Måndag, var jag ledig på dan innan jag gick ut på nattpass igen. 

Jag gjorde stan.... skulle försöka hitta skor.... hittade inget som passade, humöret sjönk till botten :(((

Hade en fika date med syrran, vi minglade runt lite och hämtade upp mor. 

Vi hade bestämt att åka och köpa ljung och göra fint på pappas grav. 

 

En ny gravlykta blev det oxså.

Köpte lite ljung hem med. ville så gärna sätta igång och tömma krukor och göra lite höstfint överallt men det hanns inte med, det var dax för middag och sova en stund innan jag skulle iväg och jobba.

Jag påbörjade iaf medans middan var i ugnen ;)

   

Fick faktiskt 2 par lila gardiner + duk av Mogges syrra när vi var där.

Så jag hann putsa 1 fönster och gjorde lite höstmys i köket. Ska försöka göra köksfönster nr 2 idag ;)

 

Ja... hörrni, det var väl vad jag hade för denna gång....

Idag har jag som sagt sovit, ska väl snart påbörja nån middag och ta köksfönstret, kanske jag hinner fixa lite ute på bron innan det är dax att rulla mot hospitalet, vi får se.....

Ha de gott kära vänner Kram Annso   .

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards