Direktlänk till inlägg 19 maj 2020

Diverse

Av Pierre - 19 maj 2020 14:58

God eftermiddag.

Nyvaken i vanlig ordning. Har vaknat några gånger över dagen, av att det har tokregnat (som åskskurar) bra sovväder   . Just nu skiner solen iaf men skurarna kommer och går, varierat väder kan man säga.

Ja... livet rullar på här i vanlig ordning. Har jobbat under veckan som varit och ledig i helgen. 

 

I onsdags kom äntligen våran säng.... som vi har väntat !!! Tror jag skrev förra gången att vi beställde den redan i Januari (det är våran julklapp till varann)   men det har varit försenad leverans i 2 omgångar. Det har inte gjort oss nånting eftersom vi inte har varit färdig med sovrummet heller förrän nu. 

I helgen har vi börjat flytta in iaf.

 

   

 

Känns konstigt att sova här, i mitt huvud är det fortfarande Chrisses rum, ha ha ha, men det kommer nog bli bra. 

Ska se om jag hittar nått snyggt överkast.... när det är nytt, vill man inte ha sina gamla saker där ex. köpt nya gardiner, blommor, sängkläder, lampor m.m 

Har sett en byrå som jag vill ha. När vi ska hämta Mogges glasögon i S-vall, ska jag slå till, den kommer att bli perfekt   . 

I Fredags var vi i väg på ÅVC med vårt "tattarlass", släpvagen var full med div. skräp från garagestädning sen tidigare, renoveringssopor, gamla diskmaskinen m.m m.m så skönt att få tömma allt.

Vad gjorde vi mer..... på kvällen var vi till våra grannar och uppvaktade herrn i huset i efterskott. Han fyllde år i påskas egentligen men div. saker har kommit i mellan, så vi har inte haft möjlighet att träffas tidigare. Det var trevligt iaf med kaffe, tårta och surr   . 

Vi hämtade även hem fyrhjulingen åt Rasse. Han har surrat om den under våren, så det var dax nu, att ta hem den och försöka kicka igång den. Det gick inte naturligtvis... men det visste vi om redan. Den behöver lite mek och omsorg efter att ha stått på en loge i 3 år, till Rasmus förtvivlan, ha ha ha, helst skulle den starta i förrgår   . 

Tänkte att Mogge skulle få en liten vilopaus från all renovering, men istället blev det mek i stället i helgen. Ja... det slutade med att vi beställt lite grejer till den.... så får vi hoppas att fyrhjulingen går att starta sen.

 

 

Rasse har tvättat den iaf i helgen, suttit på den och drömt, tålamodsträning för honom   . 

Vi tog oss en rejäl cykeltur istället (broarna runt), inte så dumt heller. Lyckades lura med oss pappa Mogge också så han får göra något annat än renovera och meka på helgerna ;)

 

           

Vårfloden i full gång   .

 

Sacharias kom på besök sen,  han stannande och grillade hamburgare med oss, alltid trevligt   och klurade lite med Mogge vad som kan vara fel på fyrhjulingen.

 

Förutom att vi flyttade in sovrummet ihelgen, började jag så smått med ett nytt projekt.... fönsterputsning..blä...

Har bara gjort i köket och vardagsrummet sen la jag av, ha ha ha.

Blev så förbannad, precis när jag putsat klart i tvrummet, kom en störtskur... jameeen, så meningslöst   . Får väl ta upp kampen igen vid nästa ledighet. 

Började med nattpass igen på söndagskväll och har jobbat på sen dess. Ville medvetet trycka ihop passen så jag kan vara ledig Kristihimmelshelgen, eftersom kidsen är ledig från skolan och har "långhelgsledigt".

 

Ja en ny vecka har redan påbörjats som sagt..... har bara hunnit jobba och varit till min mor i 2 omgångar än så länge, för mathandling och div. annat. Igår skurade jag ex. hennes balkong och balkongmöbler... göromålen varierar, ha ha ha. 

Tänkte göra fint åt henne på balkongen, för hon fick ett nytt balkongbord av oss i födelsedagspresent. Hon tycker om att sitta där ute, det är ju roligt så länge hon kan göra det. Skadar ju inte om det ser trevligt ut samtidigt   .  

Ja, det är väl i stort vad jag hunnit gjort..... strax är det dax för middag... på rester. När det blir rester på älgkött brukar det bli ett hopkok av pyttipanna, min kära make gillar min hemmagjorda special   

 

 

 

Gjorde mig för och gjorde inlagd gurka också, det vart inte dumt faktiskt, sämre mat kan man äta en vanlig onsdag och resterna blir uppätna.

Har inte så mycket mer att berätta, har en sista bild i telefon på min söta kollega Sanna och jag....

 

   

 

Påklädning och klar i "Sluss in" till covidIva, nattskift väntar.... 

Ha´de gott tills nästa gång   Kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 13 maj 22:16

Hallå Har tänkt att jag ska sätta mig ner och skriva flera ggr, men det kommer alltid något annat i vägen. Det är kväll och jag ska strax lägga mig som resten av huset redan gjort. Rasse var trött ikväll efter simträningen så han la sig frivilligt,...

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards