Alla inlägg den 21 september 2015

Av Pierre - 21 september 2015 08:30

måndagsmorgon igen.... har för en stund sen skickat iväg lilleman med skolbussen :)

Dagens planer är att baka, sova lite inför stundande nattpass, åka in till syrran på em ( vi ska köra hem en ny tvbänk åt henne, skruva ihop den och fixa med tvn m.m) dagens middag får bli nånstans på stan när vi ändå är i krokarna.

 

Var ledig i början av veckan som varit, hade faktiskt en riktig go höstdag (tisdags) det var 18 grader varmt mitt på dan och strålande sol   .

Då var Annso ute i bärskogen :)

 

Med risk att man får ett skott i nacken    Det är ju mitt uppi älgjakten :/ 

Men jag gick inte så långt, höll mig rätt nära svärmors hus :)) En härlig dag var det iaf, vi surra, fikade, plockade lingon och mådde gott   .

Ja... sen ska ju allt rensas oxså..... mindre kul..... men det var snabbt gjort på en kväll.

 

    

Govädret förvandlades till höstrusk sen..... men vad gjorde det, när jag ändå skulle jobba ;)

Trotsade regnet och var ute och gick med mina hörlurar en fm innan kvällsskiftet. 

Det var rätt skönt, förutom att jag vart pissblöt om mina skor, mindre skönt :/

Det är så trist att de stängt av Moforsbron, min promenadrunda är förstörd    får hitta alternativa vägar istället.

Hamnade på en "kostig" längs älven, har inte gått där sen vi hade jericho, upptäckte att de faktiskt röjt upp där. Det var så igenvuxet med sly förut, synd för det är vackert att gå där. 

     

Upptäckte oxså att Ådalsleden går där, har jag aldrig vetat..... så nu har jag gått en bit av den oxså   .

 

Som sagt var, sen har jag jobbat mina pass + ett extra pass då det fattades folk. Hade en lång matlista med mig i fredags så efter jobbet vart det storhandling åt mig själv och med min mor. 

Det vart en sen middag på fredagkväll dessutom packade vi inför fjälls.

Vi var så i valet och kvalet hur vi skulle göra, väderprognosen var inge vidare.... regn och storm i fjällen :/

Äh... vi åkte iaf.

Vi skulle inte dit för att sola på en fjälltopp denna gång, utan för att installera och fixa inför vintern.

   

 

Hej Borgafjäll, nu är vi här igen !!

 

Höst i fjällen är fantastiskt vackert   .

Vädret var inte så extremt som jag trodde, ibland sol, ibland regn och ibland blåst. Vi borde vid det här laget ha lärt oss att inte lita på väderprognosen. Ibland har vi åkt upp fast de lovat "styggväder" och det har varit "blåkupa" på himlen och tvärtom.

Vi har fixat och trixat inför vintern iaf. Ätit gott på Björnidet....

 

 

 På lördagskväll regnade och stormade det rätt bra ute, men det är rätt mysigt då. Vi tände lite ljus och spelade spel med Rasmus, monopol junior tycker han är kul :)))

 

 

Söndag, mulet och regnet hängde i luften men vi var ute ändå. Rasmus har iaf fått användning av sitt nya regnställ som jag köpte för ett tag sen :)

ett - var väl att vi upptäckte att det var hål i hans stövlar     alltid ska det vara nått, suck.

         

 

 Det vart protester att vi skulle åka hem där på dan ;) men vi mutade med att vi åker till Peter och Carina och fikar på hemvägen..... det funkar alltid   .

Efter lite fikasurr i Selsjön åkte vi hem och slog i gång bastun, det var ett tag sen vi bastade. Vi höll ju på med badrumsrenoveringen hela våren sen har vi inte bastat på hela sommaren. 

Efter bastu och dusch renbäddade jag sängarna, gissa om vi slocknade som klubbade sälar sen   .

Vi låg och tittade på Hamilton som gick på tvn, men vi snarkade allihopa när det blev nyheter ha ha ha

Fjälluften suger.....

 

Ja, dagens planer har jag redan berättat om, nattpass väntar och diverse annat.

Det var nog allt för denna gång gott folk

Ha´de, kram Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards