Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Pierre - 26 oktober 2015 14:28

God eftermiddag...är det för vanligt folk, för mig är det god morgon ;) har precis sovit min törnrosa sömn efter nattvak. Det ser ut som en grådassig dag, så det gör desamma att jag sovit bort den   .

 

Jaa....det känns som att det har varit en ganska vanlig och tråkig vecka, händelselös.... men det är ju så det är ibland eller hur?

Har jobbat mest.

I Tisdags var vi hit .....

 

Tidigt på morgonen, så vi hann inte äta frukost.....Det blev frukost på "Westerlunds" efteråt istället, vi var jättehungriga, vet inte om det var så klokt egentligen.....Rasmus hade precis plastat 2 st 6 årständer.... men nöden har ingen lag ;)  han skulle till skolan sen och jag kunde inte skicka honom på tom mage   .

vi ska tillbaka i Dec igen, så de får väl kolla att det ser ok ut.

 

 

I onsdags var jag hit.....

 

 

Inget favvo ställe heller, men det känns viktigt, speciellt när mamma haft bröstcanser, det finns ju en viss ärftlighetsfaktor så det är bara klämma ihop det lilla man har och göra det ;)))

 

På kvällen var jag och Rasmus på barngympa iaf, det tycker han är skoj och jag tycker det är skoj att titta på dom   .

 

Torsdag - fredag, jobbade jag kvällspass (14.30 -21.30) så förmiddan tillbringade jag i stan med div. ärenden och agerade lite hemtjänst åt min mor.

 

Lördag - Söndag jobbade jag natt igen (gick av onsdagsmorgon) det vart ingen tid för återhämtning där i mellan och det är kännbart, man är trött. 

Min kära make tog Rasmus med sig och åkte på skoternsdag på lördagförmiddag, så jag fick sova ut... puss... det behövde jag   

 

På em åkte vi till stugan, fixde lite inför vintern

     

v.45 kommer x antal kubik med "massor" till stugan, så vi har att göra sen   , Vi får se om vi hinner med markjobbet nu eller om det blir till våren, vintern kommer ju med stormsteg. 

En skön dag iaf. 

På kvällskvisten kom Sacharias och hälsade på oss, vi hade lovat middag. Vet att han gillar min lasagne så, lasagne middag och sallad till, fick det bli.....

   

Sen gjorde jag en go kaka till kaffet, "nutellakaka", riktigt sliskig, men ack så god :))))

Men VEM har smakat från nutellaburken ???

"Någon" sitter i tv rummet som ingenting och tittar på "paddan"

 

Avslöjad... ho ho ho....

Rasmus tycker det är så skoj när storebröderna kommer hem, det blir mycket bus och stoj   .

Ja, sen var det bara för mig att åka till jobbet.

 

Söndag, sov på dan såklart. Rasmus var på kalas och Mogge grejade med ett element i badrummet. Det enda som var kvar av vår badrumsrenovering i våras. I sommar har vi inte behövt det, men nu börjar det bli kyligt i badrummet utan element så nu ska det väl äntligen komma på plats hoppas jag.

Efter middagen åkte vi en sväng till Peter och Carina på kaffebesök och surr, alltid trevligt. 

Ja.... sen har jag fortsatt jobba natt och gör fortfarande...

 

Denna vecka är det novemberlov från skolan, Rasmus är på fritids. Får faktiskt lite dåligt samvete.... kan inte hjälpas. Vill ju såklart att han ska få vara ledig "som alla andra" men..... jag tänker vara ledig en del över jul och nyår istället, så novemberlovet har jag inte brytt mig om. Dessutom så ska vi om 2 veckor göra lite "novemberskoj" det blir en överraskning komb. födelsedagspresent kan man säga, det ser vi framemot.... men det hjälps inte.... samvetet gnager iaf   .

 

Nä, nu har jag inte tid att sitta här... ska börja med dagens middan som idag består av, ungskorv och potatismos

Ha de gott alla vänner Kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards