Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Pierre - 12 oktober 2015 15:18

Har precis landat hemma i soffan, vart ett omtumlande avslut el början på denna vecka....just nu är det "sömnbrist a´la Annso"   .

 

I veckan som gått, har jag tokjobbat hela veckan i princip. 

i Måndags 9-18, klev sen på natt i tisdags och vakade av måndagsmorgon.

Tisdag var jag alltså ledig mitt över dan, innan jag gick på nattpassen. Det var en kylig men ändå vacker dag, väntade in Rasmus fr skolbussen sen åkte vi på en skogsutflykt. Jag på jakt efter smågranar och div. tallris och Rasmus tycker alltid det är kul att göra små utflykter med lite fika i ryggsäcken   .

Förena nytta med nöje, det gillas ;)

Lite bilder från en em i skogen:

     

 

Tillslut kom smågranarna på plats och de sista blomkrukorna är tömda :)

 

 Även om jag mest jobbat så har jag varit förbannat effektiv (tycker jag själv)   . När jag sovit och kliver upp på em så har jag tagit några fönster varje dag.... och vips så var alla fönster putsade i huset inför vintern... phu...

Det är så otroligt tråkigt att putsa.... men nu är det gjort!

 

Betydligt roligare har det varit att följa med på barngympan i veckan, byggt lite lego tillsammans på kvällen innan jag ska åka iväg och jobba. Just nu bygger vi på ett läskigt trollslott ;) fantasin flödar ha ha ha....

 

 

Så kom helgen och fredag, tacomiddag var önskemålet 

 

Sen åkte vi till Smyrna, Rasmus var så glad över att vi skulle till "pysselhuset" som han säger. Vi har inte kommit iväg under hösten, det har varit fullt upp med annat. 

Det är mysigt där, de sjunger, berättar berättelser från bibeln, fikar, leker och pyzzlar, lyckades fånga Rasmus på bild, mitt i pyzzlandet :)))

 

 

Har som sagt jobbat i helgen oxså, hade gärna varit med i K-fors på demostrationen i lördags, men men.... Helt fantastiskt iaf    nästan 14 000 personer gick i demostrationståget för Sollefteå Sjukhus.... man blir varm i hjärtat.

 

Söndagkväll dax att åka in till sista nattpasset, så får man ett sånt där telefonsamtal som ingen vill ha. Kastade mig in i bilen till mamma, jag bor ju sisådär 25 min från stan, så man hinner tänka tusen tankar innan man är framme. 

Ja, det var ju bara ringa till jobbet och böna om att någon kunde stanna kvar ett tag, för jag var på väg till akuten med min mamma. 

Tänkte i mitt stilla sinne, ja tänk i denna situation skulle jag alltså måste skjutsa henne till S -vall kl. 20.30 på söndagskväll. Från mig har jag 15 mil enkel resa, det är helt sjukt.... ( på tal om att lägga ner den akuta och operativa verksamheten på sjukhuset). Blir så förb.....nnad bara jag tänker på det   .

Iaf tack vare snälla och goa kollegor på akuten och Iva lyckades jag klona mig som anhörig på akuten och jobba natt på Iva.... sug på den   .

Mor ligger på operationsbordet idag. Mörbultad och ont såklart, men ok. Kraschade i näsan, en riktigt ful radiusfraktur med 45 graders felställning och revbenfraktur(er). = skitont ;)

 

Har skrivit lite i omgångar, därav är inlägget rörigt hit och dit i tiden.... sorry.

Skjutsade in mor i morse till operation och har väntat hemma i hennes lägenhet under dagen. Syrran kom oxså dit efter jobbet så vi har hjälpts åt att putsa hennes fönster, städat och skurat hela lgh, det var ju blodbad i sovrummet. Nu är det tipp topp och luktar ajax   och blommor på bordet.

Hämtade hem henne på em/kvällen, så vi fixade middag och åt tillsammans innan jag åkte hem. 

Ska åka in till henne imorgon fm medans Rasmus är på skolan så vi kan åka och hämta ut div. smärtstillande på apoteket och handla lite mat.

Ja, så denna ledighet har inte varit rolig.... känner mig som en disktrasa faktiskt :/

Nu ska jag ta mig en låååång dusch och krypa ner i sängen .

Haj Haj kära vänner  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards