Alla inlägg den 24 november 2014

Av Pierre - 24 november 2014 21:49

God kväll alla nattsuddare...

Det har varit en vecka, där jag mest har varit ute och flängt runt.

Måndag, hade jag en funktionsdag på jobbet, sitter med i en projektgrupp där vi håller på att arbeta fram några "förbättringsprojekt" ang. intensivvården, för att uttrycka mig kort. Detta är fel forum för att förklara något djupare om det, vi fick mycket gjort, så det känndes bra ;)

 

Tisdag, var jag ledig och hade tusen saker på min "att göra lista" inför onsdagen, men jag hann med simskola för Rasmus på kvällen iaf.   

 

Onsdag, åkte jag med en kollega fr iva + 2 kollegor från narkosen till Upplands väsby på "An-Iva dagar", vi var ett glatt gäng som for och vi hade mycket trevligt. Iva + narkos syrror från hela Sverige var på plats på Intra city hotellet.

         

Ja av bilderna att dömma, ser det ut som om vi var på partyresa, ha ha ha

Mycket trevligt hade vi iaf, glada kamrater, fint hotell, fantastiskt god mat varje dag och många goda drinkar som jag aldrig druckit tidigare.......

och en hel del intressanta och bra föreläsare oxså b.l.a Anette Norberg från curlinglanslaget....

 

På fredag em. var det slut och mina kollegor åkte hem, medans jag stannade kvar.

Det var Mogges födelsedag så vi tänkte slå till med en barnfri Stockholmshelg, när jag ändå var där nere. Vi har faktiskt inte gjort nått sånt sedan Rasmus föddes, alltså minst 5 år sen, så det var väl på tiden ;) det passade ju bra när Mogge fyllde år oxså.

Rasmus var hos farmor och farfar över helgen, så Mogge mötte upp mig på Intra city sen fortsatte vi in till Stockholm och tog in på hotell.

 

På kvällen mötte vi upp Christoffer och vi gick ut och åt och drack gott och firade mogges födelsedag till långt in på natten hi hi hi, vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans   

Ja, helgen gick fort, för fort....

Det var roligt att se hur Chrisse bodde i Sundbyberg, jag har ju inte varit dit och jag tror han tyckte det var roligt att vi hälsade på.

Vi strosade runt på stan, tittade på NK s julskyltning, jisses vilket folk...... nja Sollefteås julskyltning känns ganska blek jämfört med detta ;) och vi var på julmarknad i gamla stan, vi både åt, fikade och shoppade på så mysiga ställen :))

Vi mötte upp min lillasyster på centralen oxså, det var skoj, det är långt mellan gångerna vi träffs av förklariga själ, men det känns som igår när vi träffas, mycket surr, tok och skratt blir det. Jag påminns om hur mycket jag saknar henne   .

   

Det vart inga bra bilder i gamla stan.

Vi tänkte gå på Abba museumet men det vart inte, vi spar det till nästa gång i stället :))

 

På söndag bar det i väg hemåt, vi hämtade upp Rasmus hos farmor och farfar på vägen. Tyvärr hade han inte varit pigg under helgen, hosta och kräkts stackarn, så typiskt och vi hann inte mer än innanför dörrarna hemma så hostade han så att han kräktes, trött och hängig :(

Ja, det var ju bara till att "vabba" idag. Han har ju nyss varit sjuk ( när han fyllde år) så jag tror att han inte "hunnit" blivit riktigt frisk i mellan egentligen, envisa baciller el virusar.

 

Som tur är, så går jag på natt imorgonkväll, så han får en extra ledig dag imorgon, hoppas han kryar på sig och att inte vi blir sjuk. Mogge kände sig inte pigg i kväll och la sig tidigt, så vi får väl se.... om det blir sjukstuga här :(

 

Vi har tagit det lugnt idag iaf, tittat på film, tv, sovit en stund på soffan, spelat spel.

Måste in och handla imorgon iaf, kylskåpet ekar tomt efter resan.

Nu har man ju blivit så bortskämd, ha ha ha, har ju ätit hotellfrukost nästan hela veckan ;) nice...

 

Ja, gott folk, det var väl vad jag hade, kommer inte på nått mer att skriva om, så jag säger tack och hej för denna gång. Kram fr Annso

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards