Alla inlägg den 12 november 2014

Av Pierre - 12 november 2014 09:56

God morgon alla vänner   

Hade tänkt skriva några rader igårkväll men... jag orkade inte, dessutom ville Rasmus att vi skulle ligga i sängen och mysa, han blir mammasjuk när jag har jobbat mycket, så valet blev inte så svårt.

 

jaa, vad ska jag säga om den gångna veckan...... gick på 3 nätter direkt efter vi hade varit i Borgafjäll sen var jag ledig nån dag i mellan och jobbat helg. Den lediga dagen var jag på stan och gjorde ärenden hit och dit. B.l.a var vi köpte vinterskor åt Rasmus i "elfte timmen" och en jacka. Vädret har ju varit lite fram o tillbaka, det blir svårt med kläder. På morgonen har det varit minus grader och riktigt kallt och på em, plus grader.

Litet snötäcke har vi haft och is, men det är borta nu....

   

Sen var jag på besök hos mor och hjälpte henne med lite gardinstänger m.m

 

I Fredags gick jag ett dagpass, sen for jag och Rasmus på Smyrna för lite sång, lek, pyssel och fika. Han verkligen längtar dit varje fredag ;)

På natten var jag och hämtade upp Christoffer med nattåget. Han ringde på onsdan och meddelade att han tänkte komma hem snabbt över helgen. Det tycker jag såklart är jätteroligt men typiskt.... lyckas jag inte jobba helg igen, när han kommer :(

Iaf så fick vi göra det bästa av det.

Jag började jobba 14.30 på lördan så vi hann träffas på fm. och då tänkte vi överraska honom med lite födelsedagsfirande, efter som han fyller 21 år den 13 nov.

Rasmus hjälpte mig att baka en kaka på morgonen medans han låg och sov....

 

och så gjorde vi iordning frukost åt dom (Jenny och storebror) bacon, äggröra och potatis. Det är en "Chrissefavorit" så det måste han få såklart, på sin förtidiga födelsedag   .

Vi gjorde en "Nutellakaka" som är himelsk god, för alla som gillar slisk ;) så har man lite grädde till. Den ska inte gräddas i ugnen utan läggas i frysen istället, och väldigt enkel att göra.

 

Paket och flagga på bordet såklart, och lite ja må han leva sång :))

Jag tror det vart uppskattat iaf, sen var det dax för mig att åka och jobba.

 

Söndag, jobbade jag långdag (06.45 - 21.30)

Rasmus och Mogge hade fullt upp då, först var de och letade en julgran på fm, som vi ska ha utomhus,

sen var de chaffis till Chrisse som skulle med Stockholmsbussen och efter det åkte de vidare för att uppvakta kusinen Hillevi som fyller 4 år + uppvakta farfar Janne på farsdag, så han hade haft en rolig dag och somnade gott på kvällen ;)

 

Söndagens paket, lotter till farfar och paket till kusinen "Hilli". 

När jag kom hem kl. 22.00 efter jobbet, så myste mogge och jag till det oxså. Mogge hade tänt ljus och gjort räksmörgåsar    och han fick själv lite farsdagspaket.

 

Måndag, skulle jag ha jobbat till 18.00 men det blev till 21.30, det svänger snabbt hos oss, från att vara cool lungt till att det blir kaos, men det är väl det som är tjusningen med att jobba på intensiven, man vet aldrig hur ens arbetsdag blir egentligen ;)

 

Därav att Rasmus var väldigt mammasugen igår, vi hade inte träffs på flera dagar. han sover när jag kommer hem och han sover när jag stiger upp.

 

Nä, om jag ska samla ihop lite kraft och energi för att göra något vettigt här hemma idag eller om jag ska bara slappa idag...... det är dagens fråga ?

Lutar mot det senare alternativet :))

Vi ska på Bamsegympa ikväll iaf, så jag ska nog unna mig att bara slappa idag.

Ser framemot några lediga dagar........ på återseende fr Annso

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards