Alla inlägg den 3 november 2014

Av Pierre - 3 november 2014 14:26

Då var det dax, för en liten uppdatering igen...

Veckan började med ett finbesök från Göteborg, det var trevligt :)

 

En barndomskompis kom på besök med sina döttrar, de var uppe här på en "hälsa på" tripp under novemberlovet.

Jag tänkte jag skulle bjuda dom på lunch, eftersom de kom mitt i dan, så jag gjorde 2 pajer...

 

De vart riktigt goda om jag får säja det själv, en var med salami, feta ost och paprika och den andre var med kantareller och västerbottenost. Jag tror det gick hem iaf, med lite sallad till.

Vi surrade på om ditt och datt och livet, tiden bara flög iväg ;)

På em åkte syrran, morsan och jag till Dollarstore och handlade lite "bra att ha saker", duschgrejer, ljus, julgrejer, godis, och Rasmus var med, så han fick köpa ett litet flygplan som han ville ha.

Efter det fortsatte vi till stan där jag passade på att hitta några födelsedagspresenter både åt stora och lilla sonen och åt Mogge. 

Snart är vi där, då födelsedagarna "duggar" tätt i vår familj :)

 

Jobbade 2 nätter mitt i veckan, sen gick jag på ledigt över helgen, skönt!!

Vakade av på fredan och sov bara några timmar, dels för att sotaren kom och knackade på mitt i dan, och jag vill ju inte bli "tagen på sängen" precis, och dels för att Mogge slutade tidigare så att vi kunde komma i väg till Borgafjäll. 

Såg framemot denna helg och vi har haft det toppen bra. Som tur var slängde jag med min gamla dunjacka ( som jag tänkte lämna och ha där, eftersom jag nästan aldrig använder den hemma, och en gammal overall åt Rasmus) Det var full vinter där!!

   

våra "grannar" Peter och Carina hjälpte oss att få bron på plats som mogge byggt hemma, det vart bra och en del snöskottning vart det såklart.

Rasmus hittade en ny kompis där så han var ute och lekte i snön mest hela tiden med honom, skoj. 

Han är ju annars lite halvblyg för folk han inte känner, men pojkarna sökte sig till varann.

Ja, Halloween firades i vinterns tecken kan man säga ;)

   

Vi har ätit gott på "Björnidet" , de hade tacobuffe med underhållning i helgen, mycket gott och trevligt :)

och vi har fixat och trixat inför vintersäsongen.

 

Skönt med en bastu för sig själv på kvällen, när man varit ute hela dagen...

 

 

Trafikstopp i Fjällen...

 

 Dom är roligt, för renar flyttar inte på sig i första taget, det hjälper inte att du tutar eller kör upp i rumpan på dom, det är bara att vänta ut dom , tills de springer av vägen ;)

 

Ja, hörrni, det var väl en sammanfattning av vad som hänt här under veckan.

Ska strax ställa mig och steka ett gäng pannkakor och hänga tvätt, ikväll går jag ut på jobb igen, ibland går det bara runt runt.

Ha de gott där ute i novembermörkret, kram Annso

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards