Direktlänk till inlägg 24 september 2013

regn och lite mer regn

Av Pierre - 24 september 2013 14:25

Ja hur ska man summera veckan som varit......regn, regn och åter ösregn. Det är inte klokt vilket regn som kommit.

Ångermanälven håller på att svämma över och vägar har rasat ihop.

Snacka om att hösten kommit med stormsteg.......

 

Regnet det bara öser ner.......

så man har fått göra en massa inomhuspyzzlor istället. Jag har iof mest jobbat i veckan men på den lilla lediga tid jag haft.

Tex. städa Rasmus rum.....hur kan en sån liten, dra ner så mycket på så kort tid.....

 

Varit och lämnat blod har jag gjort i veckan, brist i blodbanken!

Det har tydligen gått otroligt mycket blod under sommaren. Jag var dit i torsdagsmorse direkt efter nattpasset. Vi skrattade för där låg endast ivapersonal på bristsarna, ha ha ha och alla hade vi jobbat natt, trött och jäklig ;)

Trött och blodfattig vinglade jag mig hem på torsdagsmorgon och stupade i säng   .


Fredag var jag ledig, gjorde det gamla vanliga .....åkte in till stan och gjorde tusen ärenden. B.l.a lunchade med Chrisse, handlade veckans mat, hälsade på morsan m.m m.m

sen vart det en lugn kväll i soffan.

Det har ju varit så ruggigt ute och det blir som lite ruggit inne oxså, så jag har eldat lite i vedspisen, det är så mysigt tycker jag. det sprakar så gott i köket och govärme, älskar min lilla vedspis.....

 

Vi har ju braskamin oxså, men jag tycker det är mysigare med vedspisen.


Lördag fm, var vi hos frizzan med Rasmus, det var välbehövligt, han var så långhårig.

Han fick nått tjurskov där inne och vägrade sätta sig i frisörstolen och skulle INTE klippa sig. Suck stön..............pedagogiska mamma höll på att få ett psykbryt där inne. Efter en hel del övertalning och lockande gav han med sig och slutade "åma" sig som en orm i stolen. Jag fattade inte vad det vart med honom.......han såg säkert att jag vart stressad och jag fick verkligen bita mig i tungan för att inte bli arg på honom, då skulle det bli tusen ggr värre där inne.....ha ha ha...........Testing Testing..........

men klippt vart han och glad innan vi gick därifrån, han tyckte nog själv att han vart fin.

Jag var alldeles svettig när vi gick därifrån......phu........rara barn   .

Efter det åkte vi en sväng till Mats och Lotta med barn och hälsade på. Rasmus vart så glad att han skulle få leka med Axel och Albin. Surrade och drack kaffe en stund sen var det dax att bege sig mot hospitalet, skulle jobba kvällspass och Mogge och Rasse åkte hem.


Söndag, jobbade jag heldag 06.45-21.30 så det finns inte så mycket att orda om den dan.

Mogge var på barngympan med Rasmus och Chrisse är fortfarande hemma med förkyldning och hosta. Jag blir lite bekymrad att det inte gett med sig på över 1 vecka, det har som tagit om igen i helgen på honom, obra.

Peppar peppar.....har vi andra klarat oss än så länge.


Måndag, ledig dag, eller ledig och ledig. Jag gick ut på natten så jag var ledig under dagen iaf.

Förvånad...det regnar....

Vad ska vi hitta på? Chrisse var i stan och klippte sig och hade hälsat på Jenny, och Mogge jobbade.

 Det blev bullbak och min lilla hjälpreda var med mig såklart........

   

gött att ha lite i frysen, vi har ju en del födelsedagar framöver så det kommer att gå åt.

Efter bullbaket vart vi less på att vara inne, så vi trottsade regnet och åkte till elljuspåret med Jericho.

Det var skönt ute, fastän det småregnade lite.

     

Tänk vad mycket spännande det finns för en 3 ½ åring i skogen. allt måste vi undersöka såklart :)

Jericho vart nog ganska less på oss, som skulle stanna hela tiden.

     


Han var duktig som orkade gå hela slingan runt faktiskt, men med en hel del stopp på vägen.

Sen åkte vi hem och fikade nybakta bullar, inte så dumt   .


Ja, det är väl vad vi gjort i regnet, det hinner inte hända så mycket då man mest har jobbat + haft jobbarhelg.

Nä, nu ska jag hämta lilleman på dagis och fixa middag. Idag blir det fiskgratäng, brukar göra en fiskgratäng med lax som är så god och grabbarna gillar den.

Ha de gott i höstrusket Kram Annso   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 13 maj 22:16

Hallå Har tänkt att jag ska sätta mig ner och skriva flera ggr, men det kommer alltid något annat i vägen. Det är kväll och jag ska strax lägga mig som resten av huset redan gjort. Rasse var trött ikväll efter simträningen så han la sig frivilligt,...

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards