Alla inlägg den 15 september 2013

Av Pierre - 15 september 2013 21:34

En riktig höstdag idag med både sol, blåst och regn.....

Annars har det varit riktigt fint väder under hela veckan, sol och värme, det gillas ;)

Vi har suttit ute på bron och ätit lunch, när vi varit ledig

   

Korv med bröd funkar i alla lägen   .


I måndags jobbade jag natt åt en arb. kollega, sen åkte jag direkt hem till morsan och sov 2½ timme, mer hann jag inte sova, för vi skulle ner till Sundsvalls sjukhus. Jag var helt "mossig" i huvudet men med mycket kaffe går allt bra. En känslosam dag såklart och efter 5 timmar lämnade vi henne i kirurgernas händer.

Behöver jag skriva att jag var trött som en "gnu" när jag kom hem.... 

Efter en natts sömn var man på G igen....


På onsdan träffades syrran och jag hemma i morsans lägenhet, vi hjälptes åt att skura och städa hela lägenheten.

Det vart så fint och en liten blomma på bordet fick hon.

 

Den blå ängeln är ifrån Rasmus, den skulle mormor få "eftersom hon har ont och tycker om änglar"   

Go killen......

Ja, sen var det bara hem och göra middag och iväg och jobba natt igen.

På torsdag em kom morsan hem igen med sjuktaxi, tackar landstinget för det...annars hade torsdag blivit en h......es dag igen för mig. Istället kunde jag sova efter nattpasset och åka förbi morsan och dricka kaffe en stund innan det var dax för jobb igen.

Det var uppskattat att det var nystädat när hon kom hem, jag skulle själv bli jätteglad   .


Fredag vakade jag av, sov på fm. var snabb upp ur sängen eftersom sotaren skulle komma...phu....

vill liksom inte bli "tagen på sängen" så att säga....

Hämtade Rasmus från dagis och åkte och handlade mat både till mig och till morsan, så sotaren fick klara sig själv.

Hela denna vecka har varit i 200 km/h.

Äntligen fredagkväll och mys i tvsoffan.................

 

Så här pigga var vi allihopa till "Skavlan" ho ho ho....

Lördag - Vackert väder, vi var mest ute och grejade på. Mogge och Rasmus skruvade upp "midjebrädor" på huset och jag tömde blommkrukor och pyzzlade med ved.

 

ÖVNINGSSNICKRAR


Söndag (idag) har varit en rätt trevlig dag, trots vädret.

Vi har varit på barngympa, första gången, tror att han tyckte det var roligt, trots att det slutade med gråt på slutet, han hängde i lianer och missade mattan under, istället fick höften sig en smäll i gympagolvet.

     

Fullt ös, ha ha ha

Svetten rann på honom! Han skulle bums ha sin "Gangdam style" T-shirt på gympan, den är han stolt över, som han fått av moster.

Ja, på em var jag bjuden på TupperWare party, hade bestämt mig för en grej men.......va f...n det slutade med en beställningslapp på 3 grejer iaf. Billigt !?!.....nä......

Kom hem till dukat bord, det var väldigt trevligt iaf. Sacharias har varit här på besök idag så han åt middag med oss. Mogge hade gjort råstekt potatis, fläskfile, champinjonsås och sallad, det var mycket gott, han kan när han vill i köket   .

Kvällen har vi mest umgåtts och surrat med Sacha och stoppat lilleman i badet. Chrisse är förkyld, så han slappar, hoppas hoppas vi andra klarar oss.

Nä dax för kvällsprommis med jerka i blåst och mörker, sen säger jag godnatt

Kram fr Annso   







Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards