Alla inlägg den 8 september 2013

Av Pierre - 8 september 2013 20:39

Ännu en vecka till handlingarna....

I måndags var jag hos frissan, såå underbart, vardagslyx   klippte upp det en del och behöll längden fram, trivs bra med det och framför allt går det fort att fixa frillan, det är viktigt!

Efter det, tog jag en fika med syster yster, vi surrade bort några timmar tills det var dax för mig att åka hem för att sova en stund innan nattjobb.

Har sedan jobbat 3 nätter och gick av på torsdagsmorgon.


Jag har faktiskt varit duktig under veckan, när jag har vaknat på em, har jag dragit på mig gympaskorna, musik i öronen och jycken och varit ute och gått i rask takt 1½ timme.

Å fy, inte trodde jag att det var så illa ställt med kroppen, fick träningsvärk och ont i benhinnor.

när jag börjar tänka efter så är det LÄNGESEN jag rörde på mig.... har ju inte gjort nått på dessa 3½ åren sen Rasmus föddes och innan dess var jag gravid och innan dess skadade jag mitt knä, hoppade på kryckor X antal veckor, operation och kryckor igen.....ni fattar....det blir alltså nästan 5 år sen....  

Jag måste bara stanna till under mina rundor och ta kort.....man glömmer bort hur vackert vi bor egentligen

         

Taget på min "moforsen runt runda".


Förrutom att jag har varit ute och motionera med jerka så får jag ju smygmotion av att springa efter Rasmus

Vi har varit ute en del och tränat på cykeln i veckan, det går framåt i dubbel bemärkelse ;) .......

 

Fredag var jag på utbildningsdag på Hallstaberget, det var trevligt, bra föreläsare och god lunch i vacker miljö.

På em gjorde jag stan, lite ärenden och veckans mathandling, hann med en kopp kaffe hos morsan oxså, innan det var dax att hämta lilleman från dagis.

Så här brukar det se ut på fredagar bak i min bil...

 

Ja, hann väl mest bara hem, fixa tacomiddag så åkte vi iväg och gjorde bilaffärer. Ja, det var inte jag, utan det var Christoffer.
Jag är riktigt stolt över honom, han har jobbat och jobbat som en tok under våren/sommaren och sparat varje krona, så i fredags "kontantade" han sin egen bil, gissa om han var stolt som en tupp och lycklig   .

 

BMW drömmen har blivit sann.

På tisdag ska han besikta sin gamla saab, sen är den såld till en kompis och de pengarna går till vinterdäcken.

Han har räknat på allt in i minsta detalj min kloka son, lik sin mamma......not.


Lördag och Söndag har jag jobbat, "surt sa räven" när det varit så vackert väder i helgen, men bara att gilla läget.

Mogge och Rasmus har varit hemma och målat brädor, vi har lite "rest göra" kvar från i fjol, då vi målade huset som vi tänkte försöka göra klart i år istället, vi får väl se hur mycket vi hinner nu under hösten.

Å Chrisse har haft sin fina Jenny här under helgen   .


Ja, jag tänkte försöka vara lika duktig denna vecka som kommer( med att gå ut och gå) men......jag vet inte....

Det är en j....kla stress,strul och jobbig vecka som väntar. Jag vet inte än hur vi ska sy ihop allt, jag kan inte klona mig. Livet suger ibland......



Det var väl allt för denna gång.......med sömn så känns nog allt lite bättre imorgon......

natti natti från Annso




Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards