Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Mina äpplen

Av Pierre - 16 september 2010 22:37

      

Min sjuka lilla prins, som är go och gla´ trots feber och snor!!

 

Bilden ovan, håller han på att hjälpa sin mamma att göra äppelpajer idag.

 

Översta bilden, Varför ska man gå med "lära gå stolen" när det är roligare att åka på den! vi har kört race inne idag, när det har regnat hela dagen. Rasmus tycker det är skitkul och mamma har varit farligt nära ett ryggskott!

 

Ja...vad ska man säga...bättre veckor har man väl haft.

Började som sagt med sjuka barn, christoffer har nu piggat på sig och varit på skolan men lilleman har tempat och snorat. Idag är han tempfri och piggare men snorig.

Vi har hållt oss hemma och pyzzlat på. Igår (ons) var det hyfsat väder och Rasmus sov ganska mycket då han inte var så pigg, så jag putsade fönster.

PISSTRÅKIGT!

Har ju dessutom tillkommit 8 nya fönster, en altandörr och 2 stora skjutdörrar i glas att putsa, trodde att jag aldrig skulle bli klar. På kvällen sken solen och jag höll på att lipa för det såg förjäv.... ut. BAKLÄXA!

Idag torsdag, har det verkligen varit höstrusk ute. Vi gjorde vår runda imorse runt broarna med jericho, efter halva vägen drog det ihop sig och började regna som bara tusan, vi var som dränkta katter när vi kom fram. Jericho var ute en stund men sen ville han tydligt gå in, och det är inte ofta han vill gå in kan jag säga.

Plockade in mina äpplen från äppelträdet, tycker det är så roligt att jag fått så mycket äpplen i år. Trodde nästan att detta träd skulle stryka med också ( vårt andra träd dog ifjol) men det har blommat som aldrig förr, jag är så stolt över mina äpplen ha ha ha.

Har gjort några äppelpajer idag med rasmus sittandes på diskbänken och hjälpt till eller... Det var roligt att leka med alla äpplen i alla fall.

Lilleman har fått badat och vi har myst vid brasan. Mysfaktorn är på topp när vi eldar.

Vid närmare eftertanke så tror jag att när vi eldar i vår gamla vedspis iköket ändå klår braskaminen, det sprakar så hemtrevligt när vi eldar i den, men ser man rent värmemässigt så är braskaminen suverän. Den värmer hela vår kåk.

Imorgon (fredag) står det storhandling och tusen ärenden på schemat, förhoppningsvis hinner jag lägga mig en stund på em för jag ska ut och jobba fre-sön natt.

Hoppas bara att jag klarar mig från förkyldning, mogge är hängig nu, så det är bara jag kvar....

Ja... det var veckans rapportering, ha en trevlig helg alla vänner!!

kram kram från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards