Alla inlägg den 13 september 2010

Av Pierre - 13 september 2010 22:31

Oj, vad dagarna går, redan en ny vecka...

 börjar denna vecka med sjuka barn. Både chrisse och rasmus är febriga och snoriga, än så länge har jag klarat mig men det är väl bara en tidsfråga.

Chrisse vart hängig redan i fredags och lilleman vart krasslig på lördagsnatten.

 Vi har ju varit uppe i borga under helgen, det var mysigt.

Lördagen var fin med hyfsat väder. Vi (syrran o jag) var ute och gick med rasmus och kollade runt. På kvällen grillade vi gott och drack gott och mådde allmänt gott. Natten blev dessto jobbigare eftersom lilleman blev sjuk. stackarn,

 man lider så när de små blir sjuk, man kan ju inte precis säga åt dem att snyta sig, han bara gråter och tittar oförstående på mig.

Jag sov inte många timmar den natten, låg och lyssnade på hans andning hela tiden, för han fick jobbigt att andas.

Tänkte i mitt stilla sinne, närmsta sjukhus uppe i borgafjäll.... hm....det blir flyg till Lycksele el Östersund......det är inte granngården precis......

"syster annso" hade nattvak, ja... det är man ju van!

Söndagen, var det tunga regnmoln över borgafjällen, vi fixade och trixade och åkte hem mitt i dan till vår andra sjuka son som låg hemma.

Kvällen blev lugn, vi slappade framför tv:n, var tvungen att kolla på "mamma mia filmen" på tv3, en riktig "feel good film" tycker jag.

Natten gick bra för Rasse, han vaknade bara två gånger och gnydde. Dessutom pallade vi upp huvudändan på spjällsängen så han inte ligger så plant när han är förkyld, det funkar bra.

Måndag, Stora sonen fortfarande hemma, lilleman fortfarande krasslig och feber, inget babybad såklart.

Syrran stannade en dag extra med oss, det tycker jag var kul.

 Vi bestämde oss för bullbak. Roligt att baka tillsammans, dessutom har hon varit en perfekt "nanny" dessa dagar.

Bullbaket tog mest hela em, men ack vad nöjd man är efteråt och finns det något godare än nybakta kanelbullar!!!

Ja..... så jag har proppat i mig bullar och kollat på Biggest looser..... och det fick mig att verkligen känna mig som "biggest"!!! Nä nu jävlar.....

Morgondagen, var det tänkt att vi skulle på mammaträff på badhuset men vi får nog avstå, Rasmus är fortfarande alldeles för förkyld för badning. Ska ialla fall skjutsa hem systra mi och besöka min kompis Lotta, hon hade en massa "polarn och pyret" kläder åt Rasmus inför vintern, det tackar man inte nej till!!!!

Jag är sååå tacksam, snygga kvalitetskläder!

Ja.... alla vänner, ovänner och alla som jag känner.... det var allt för denna gång, Dags att hoppa i säng, godnatt kramar från Annso

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards