Direktlänk till inlägg 6 september 2010

härliga måndag

Av Pierre - 6 september 2010 22:29

måndag igen.... fantastiskt väder, det är bara att njuta så länge det går....

Började dagen med babysim på Österåsen, alltid lika mysigt, Rasmus njuter i det varma vattnet liksom hans mamma.

 Efter badet daitade vi med moster Eva och tog en fika på stan, detta fikande jämt!, jag gillar att fika, slaskfia som man är, inte undra på att man ser ut som man gör, när jag ska fika jämt!!!!

När vi kom hem gick jag o Rasmus ut på en långpromenad med Jericho i det fina vädret, jag njöt av solen, vara mammaledig, på hundprommis längs älven, ja ibland känns livet riktigt härligt!

Äntligen fungerar chrisse moppe igen, grejerna till hans moppe hade kommit idag så mogge och han har skruvat ihop den ikväll. Nu slipper han vara så beroende av skjuts hela tiden till trummorna, innebandy och till kompisar.

Helgen har annars varit bra, har fått mycket gjort här hemma som jag annars skjutit upp hela tiden ex. strykhögen (blä), fållat gardiner, lagat byxor, städat sovrummet och hängt upp nya gardiner, varit en sväng upp till stugan, övningskört med sonen, börjat och göra ordning Rasmus fotoalbum m.m m.m

Imorgon står BVC på schemat, dags för vägning och mätning och hörselkontroll. Det ska bli spännande och se vikt/längd, jag har inte vägt honom på hela sommaren. Längden kan jag ana, eftersom han drar strl 80 på kläderna nu.

Annars blir det en lugn dag hemma i det fina vädret, har lovat mogge att måla några knutbrädor till altanbygget i alla fall.

Denna vecka blir det inget besök hos morsan, hon är i Umeå och hälsar på släkten (min moster, morbror och kusin) och en väninna så hon blir borta hela veckan, kommer åter med buss på söndag.

Det var ett tag sen jag var upp dit och hälsade på. Har inte träffat min kusin på jätte länge. Han jobbar som kemist på umeå universitetet och forskar om proteiner!!! han tar sin "doktorshatt" till våren tror jag.

Varför fick inte jag en sån hjärna????

Nä Annsos hjärna är ganska trött nu och ska lägga sig och sova, god natt och kram från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards