Alla inlägg under juli 2010

Av Pierre - 3 juli 2010 09:25

vilka härliga dagar, njuter varje sekund av solen. ser även ut att bli fint i dag oxså! Ja... vad har vi hittat på här då.....

Torsdag, lite ostadigt väder, både regn och sol, passade på att göra stan, den sedvanliga veckohandlingen sen åkte jag och hälsade på hos syrran och det blev oxså en sväng förbi morsan. Mogge var hemma och skruvade hela dan så det var lika bra vi höll oss undan så han fick vara ifred.

På kvällen fick han äntligen ihop "gamla bettan", skönt. Vi har snart bytt ut allt i denna bil, vi skulle aldrig kosta på så mycket på en "gammbil" om inte planen vore att, denna ska chrisse få när han klarar sitt körkort, då får han en väl genomgången bil. Sacharias fick oxså en bil till sin 18 årsdag så det ska även chrisse få, jag tror den blir bra åt honom eftersom han är totalt ointresserad av att skruva och vad kan då bli bättre än en begagnad bil där allt snart är utbytt, för vem får skruva åt honom om något går sönder, om inte mogge så det finns en baktanke med allt.

fredag, strålande väder, skulle väl egentligen velat vara hemma och njuta av solen men chrisse skulle iväg med tåget 11.40 i Sundsvall. Han ska vara hos farsan i 3 veckor, snyft, har alltid värsta seperationsångest när han ska åka, förstår inte detta, han har rest till sin pappa och farmor och farfar sen han var 5 år men likadant varje gång!

Han ska sommarjobba 2 veckor nere i göteborg. Han fortsätter på sitt skogstema (han har ju satt plant i 2 veckor här hemma) i Göteborg ska han röja en skogstomt sen ska han hjälpa farfar lite eftersom han precis opererat sin höft och är ofärdig, dessutom har han lite trädgårdsarbete åt farsan sen ska han få följa med pappa på båtsemester på västkusten, det har han sett framemot hela våren, de blir ute 1 vecka i båten. Själv är man inte uppvuxen med båtliv, har aldrig varit på "båtsemester" jag tänker mig det som Göta kanal eller SOS filmerna, ha ha ha

Tycker det är roligt för honom och hoppas han får en rolig semester i allafall.

Efter att ha vinkat av chrisse åkte vi och "tömde börsen", vi köpte mer fönster och trägolv till altanen, skruv, nytt vattenpass m.m på Jula och bygg max. Det är inte ofta mogge shoppar mer än mig men denna gång gjorde han det. Själv köpte jag en ny torkvinda ( den gamla bröts av, av snön i vintras) en liten smidig dammsugare till husvagnen, ny kaffekanna, lite smågrejs på Rusta och var tvungen att gå in på Toys ar us (stavas det så?)

Oj... vad mycket roligt det finns.... Rasmus/mamma ville ha hur mycket som helst.... köpte en fisher price telefon som spelar och låter när han trycker på knappar, den var rolig, allt som blinkar och låter är kul. Måste helt klart åka dit när lilleman fyller år (flin).

Jag var aldrig in i själva Birstacity huset, dit går jag när jag åker utan gubbe. Mogge är rätt tålmodig ändå i affärer men ska jag kolla in kläder vill jag gå i fred och strosa omkring, mogge går typ 1 meter bakom mig hela tiden, det går inte att kolla på kläder då, jag blir tokig!!

Vi hann i princip bara hem och vända för sommarfesten på Höven började, vi promenerade dit med grannarna, mycket trevligt. jag har lyckats jobba flera år då denna fest är så iår tänkte vi komma iväg. Underbart väder, god grilltallrik, live musik och glada människor, en sommarkväll kan nog inte bli så mycket bättre!

Idag lördag vet jag inte vad som händer? Snickring, målning och lite bad hoppas jag, vi får se.... Ha en fortsatt trevlig helg allihopa, Kram Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards