Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Pierre - 27 juli 2010 13:53

Godagens... nyss uppstigen här!

Har gjort natt nr 1 av 3, full huggning hela natten, somnade som en stock på en gång när jag kom hem imorse!

Det är bra sovväder i alla fall, regn och grått ute, både i går och ida.

Söndag, vart en heldag i Sundsvall, det var dags att hämta den förlorade sonen med tåget och isamband med det, gjorde vi en massa annat såklart.

Strosade runt på Ikea, jisses vad mycket folk det var... hela Ikea parkeringen var full så vi fick stå på coops parkering längst bort. jag tror fler hade samma ide denna grå och mulna dag.

Köpte lite smågrejs, skulle köpa en lekmatta åt Rasmus men det blev en söt liten "lära gå vagn" istället.

Jag var ganska besviken för jag hade tänkt köpa en bilbarnstol men den vi sett ut fanns inte, typiskt så det blev ingen barnstolsaffär. Det är verkligen en djungel detta med bilbarnstolar. ska kolla runt lite på blocket istället och se om jag kan hitta nån bättre begagnad. Det är som sagt dags att byta bilbarnstol nu, han har växt ur "babystolen" dessutom behöver min kära svägerska den strax, då de ska ha i höst.

Vi köpte oxså en altandörr som kommer att bli bra till vårt altanbygge så det var vi nöjd med i alla fall.

Efter shoppingturen åkte vi till Mogges faster och hälsade på, hon bor mitt i Sundsvall vid hamnen så det är nära och bra till tågstationen. hon hade bjudit oss på middag. Vi fick god kyckling och vi hade jättetrevligt hod dem, tiden bara rusade iväg så vi fick skynda oss till stationen och möta upp chrisse.

Roligt att han är hemma igen, jag var så chrisse sugen men insåg där i bilen att han är ingen liten pojke längre som vill krama och gosa med morsan. vi hämtade upp en ung man, visserligen glad och surrsjuk men nästan fullvuxen nu och har förmodligen inte samma "gosebehov" som mamma.

Måndag, lika grå och trist men faktiskt inget regn. Vi gjorde lite ärenden i stan på fm ,på em ringde Carina och skulle upp och plocka jordgubbar i Åsmon, jag hängde på. Det var roligt, plockade en full 10 liters hink med underbara söta jordgubbar. Såklart var jag tvungen att plocka fram våffeljärnet till middag med dessa goda jordgubbar och grädde till.

Efter det var det bara att sova en stund och hoppa in i duschen för att förbereda sig för nattjobb.

Idag, tisdag, har det inte hänt så mycket än, SOVIT, ska ställa mig och rulla köttbullar strax, dagens middag blir köttbullar och stuvade macaroner.

Rasmus och mogge är ute på byn och ränner, Chrisse är och spelar tennis med kompisar, Sacharias har varit i manntorp hela helgen och kollat på dragracing med kompisar.

Det blir väl lite småpyzzel här hemma innan det är dags för natt nr 2 av 3, ha det gott alla vänner, sommarkramar från Annso

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards