Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Pierre - 21 juli 2010 17:43

Dagarna rusar iväg, nu är det dags för jobb igen men det är bara 2 nätter denna gång (ons- torsdagnatt) lyxigt! Flin.

Skulle lägga omkull mig på soffan en stund men hamnade framför datorn istället hmm.... Ska bara.... uppdatera bloggen...

Vad har jag gjort sen sist....

tisdag, alltså igår, Hade Rasmus och jag date med morsan och syrran. Vi tog en tripp till dollarstore i K-fors. vi handlade en massa livsnödvändiga varor till hemmet m.m som t.e.x panelgardiner, duschgrejer, skurgrejer, plastpåsar, fyllt på förrådet med plastmuggar, tallrikar m.m till husvagn, godis, en boll till Rasmus, kepsar till storpojkarna... ja det var nog allt.... hade förmodligen klarat mig utan allt, men det drog i shoppingnerven!

Efter våran fyndresa var vi fikasugen, det var strålande sol och en underbar eftermiddag så vi åkte till Myregården och fikade, ett perfekt ställe att sitta ute och njuta av gott fika på. vi drack kaffe och åt laxsmörgåsar.

morsan hade aldrig varit där så hon tyckte det var supertrevligt och ville inte åka hem, så vi fikade en gång till och satte oss igen med varsina glassar. Det är verkligen ett superfint ställe, jag fattar inte att vi inte åker dit oftare, vi har  gångavstånd till Myregården! Skäms!  Sollefteås isärklass finaste mat/cafeställe!

Kvällen tillbringade jag med att koka rabarberkräm, tänkte att jag skulle vara duktig och göra något av min rabarberhög runt huset, det vart med äpplen i oxså

riktigt gott utan att skryta, kände mig så nöjd!

Idag, onsdag, började dagen med broarna runt med vovven och Rasmus, höll på att svettas ihjäl, varmt och kvavt som tusan. Efter frukost/lunch åkte vi och handlade både på XLbygg och Ica, (2 standardställen denna sommar) sen svängde vi förbi hos Fam. Thunberg/Öberg och drack kaffe och surrade en stund på deras altan.

Efter det har vi inte hunnit gjort så mycket mer än ätit middag och stökat bort i köket, jo... fått våran glaspartileverans hem på gården, det står uppallat på träbockar just nu. Svintungt! Tänkte flytta in det mot väggen, är rädd att de ska blåsa omkull för det har tagit i och blåst nu på em men jag tror jag får vänta tills mogge kommer hem......hmm.....skulle grina ihjäl mig om glasdörrarna går i kras. Mogge tog Rasmus med sig och åkt till sin kompis Lars för att lämna släpvagnen och surra en stund, så skulle jag få sova inför nattskiftet men... jag sitter här som en dåre vid datorn....fy skäms..... kanske jag skulle ta och slå igen ögonen en kvart iallafall. Ha de gott alla vänner tills nästa gång, kram Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards