Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

bränt fläsk

Av Pierre - 7 juli 2010 22:37

Hur ska man sammanställa dessa dagar, sommar och sol!!!

Måndag, hade vi lovat att köra lite grejer med släpvagn och hjälpa syrran, det vart en sväng på sopstation sen skulle vi lämna tillbaka släpvagnen till lars stackarn, som aldrig få se röken av sin släpvagn för att vi njyttrar det hela tiden. (vi har den på långleasing som Lars brukar säga) ler...

Efter det, vart det kafferep på morsans balkong. Em och kvällen var vi ute och grejade mest hela tiden. mogge snickrade lite och jag myste med Rasmus, han plaskade i poolen, mitt uppi allt kom svärföräldrarna på sina MC :n och hälsade på. Det vart ju fika såklart på uteplatsen och surr, Janne hjälpte mogge att lyfta upp fönstren till bygget, "astunga" det var han tacksam för såklart.

Vips så var den dan slut, bakade och grejade i köket då Rasse somnat, till tisdagens besök.

Tisdag, dammsugaren fram och skickade in mogge att skura badrummet, röjde undan lite tills att min gamla ungdomskompis med familj skulle komma och hälsa på. Det var verkligen roligt att träffas, det är så långt mellan gångerna, sist vi sågs var när vi var på Gothia cup -08, de bor i Göteborg men Ingrid har sina rötter här.  Det var synd att chrisse är borta för henne äldsta tjej Matilda och chrisse lekte mycket ihop när de var små (när de är här uppe är chrisse i Göteborg komiskt nog) ha ha

vi fikade frukttårta och surrade på om ditt och datt, tiden går fort när man har roligt!

på kvällen hann jag måla en hel del för Rasmus somnade strax innan 20.00, det har aldrig hänt förrut, jag vet inte om värmen suger.... men oj vad jag tyckte att jag hade mycket tid för mig själv.

Jag målade lite på mina små projekt, gick ut på kvällsprommis med Jericho, duschade och pyzzlade på hemma.

Onsdag, varmt som tusan, började dagen med en morgonprommis runt broarna  med jericho och Rasmus, var lagomt svettig när jag gått runt...

Resten av dagen har jag tillbringat på Risön, det är flera år sen jag var dit men nu lär man väl måsta åka dit ibland för Rasmus skull, hade sällskap av syrran,  Rasmus och mostern badade jättemycket, hon har varit en perfekt nanny, de har verkligen busat och haft roligt ihop idag.

Jag lyckades steka fläsket rejält, är röd som en kräfta på ryggen, vet inte om jag kan ligga på rygg i natt, den är "lite" öm om man säger så, sällan jag bränner mig faktiskt och bara för att jag sa det och inte smörje in mig så visst f....n brände jag mig !

Ja, det var väl en sammanfattning av denna veckans början, får väl se vad resterande dagarna har att bjuda på, ha det så gott och njut av sommaren, solkramar från Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards