Direktlänk till inlägg 3 mars 2020

Sportlov

Av Pierre - 3 mars 2020 17:45

Hallå där

Passar på att skriva en stund medans fläskpannkakan är i ugnen, tar till vara på all "ledig" tid   .

Som vanligt flyger tiden i väg och jag springer bakefter. Denna vecka har kidsen sportlov iaf. Har försök modellera så att jag både är lite ledig och jobbar. Har ju inte ett sånt jobb så att man kan vara ledig varje gång de har lov från skolan tyvär. Är nöjd ändå.

 

Dagarna mitt över veckan, har jag väl inte så mycket att orda om egentligen. Vi jobbade, går i skolan, middagsfix, läxläsning, träning, div pyssel med mor o.s.v 

Det var ju semeldagen i tisdags som var, hade en tanke om att baka egna semlor men ..... la ner det ganska omgående. Har varken tid eller ork. Det finns i butik. Rasse tycker inte om mandelmassan (vilket ingen av pojkarna gjort) så jag har brukat bakat egna, endel med ex vaniljkräm i . Nu hade jag sån tur att jag hittade semlor med hallon, ha ha,  perfekt åt sonen   . Annars gillar jag mest de traditionella.... "som de ska vara"   .

 

 

 

Hade med semlor åt mor också, det var uppskattat. Hon tycker inte om fikabröd direkt, men semlor... det föll i smaken iaf   . 

 

Ja.... tog en bild från förra veckans vardag, som åter igen handlade om gitarr spelning. Det har bara blivit så just nu, mycket för att vi haft en hel del diskussioner sen en tid tillbaka med Rasmus. Det har tjatas ( egentligen ända sen han började med gitarrlektioner) om att få spela elgitarr och/eller bas... suck...

Vad säger man.... storebror spelade ju trummor.... och Rasse har ju verkligen visat att han vill detta .... så...

Nu kör han dubbelt ....

 

 

 

Rasmus har faktiskt fått denna av sin storebror i julklapp !! Gissa om vi höll på att smällla av, ha ha ha. Han är otroligt stolt över den    men än så länge äger vi ingen förstärkare. Stackarn, sitter och spelar på den ändå. 

Naturligtvis måste vi införskaffa en förstärkare åt honom va det lider och ett par hörselkåpor åt mor och far, ha ha ha. 

Vi ville att han skulle lära sig att spela vanlig gitarr först men.... nu vill han inte vänta längre. Han tränar gitarrläxan både på vanlig gitarr och sen elgitarren. 

Såklart tycker jag att det är jätteroligt att våra grabbar har ett musikintresse, men vår övervåning är som en mindre musikaffär snart. Vi har ju även ett gigantisk trumset med dubbelkaggar o div. pukor m.m efter brorsan. 

Ja... det dröjer väl inte länge innan det kommer en bas hit också, då är rockbandet komplett   . 

 

Äntligen blev det då fredag = sportlov, och jag vakade av. Sov, packade och fixade medans Rasse var i skolan och Mogge jobbade. Sen drog vi upp till Borgafjäll. 

Vi har haft härliga dagar och mådde gott. Frågade Rasse om han ville åka skidor: Nej, bara skoter. Så blev det, bara skoteråkning denna gång.

 

                     

 

Nog för att han har några år kvar, innan han får ta skoterkort men.... lite tjuvträning med pappa skadar inte.

Han kör så försiktigt, ha ha ha, har inte hittat "gastummen" än   .

 

             

 

Förutom härliga skoterdagar på fjället, har vi satt upp lite hyllor i stugan för skoterhjälmar, kläder och dyl. (skoterprylarna tar en sån enorm plats) monterat upp vår fjällgrill, tittat på vasaloppet, det tycker jag är mysigt  m.m m.m , vart lite blandade bilder  .

 

   

   

 

 

Sen har jag jobbat några pass igen. Rasse har varit ensam hemma under tiden, var med lite kompisar. Som tur är har det varit snöoväder, så mitt samvete känns lite bättre, än om det varit strålande sol på dagarna och vi inte kommer ut på några sportlovsaktiviteter. 

Igårkväll var han iväg på sportlovsdisco i byn iaf. Det vill han inte missa   Tror kidsen hade roligt iaf.

 

 

 

Hämtade upp en ganska trött kille på kvällen, han somnade i soffan framför tv:n, drog timmerstockar!! Det tar på att vara ute " på lokal", ha ha ha.

Nu är jag ledig över helgen igen. Vi får se vad vi hittar på. Mogge har jobbarlördag, så Rasmus och jag får hitta på nått sportlovskul själva, vädret verkar ska bli fint.... så det är väl bara ut och sporta i solen   .

Ha´de gott, kram Annso 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards