Alla inlägg den 30 mars 2020

Av Pierre - 30 mars 2020 14:26

Hallå

Tänkte få till en uppdatering, även om jag inte har så mycket spännande att komma med.

Är mittuppi nattpass just nu, så jag försöker bara hålla näsan ovan vattenytan, för att få vardagen att rulla på.

Vad har då hänt i veckan som varit ?

 

Jobbade i början av veckan, sen skulle jag egentligen ha haft utbildning men p.g.a rådande omständigheter med coronavirus, är all utbildning inställd. Vilket var väl väntat och ett klokt beslut. Det passade mig ändå bra med en hostig son hemma. 

 

Vi har kämpat på med en hel del skolarbete, både engelska uppgifter på dator och papper, svenska läsning och skrivuppgifter, matte, gitarrträning m.m Han ska ju göra samma skolarbete som i skolan, så det har tagit tid.

 

Tror att jag skrivit tidigare att vår diskmaskin tackat för sig.. blä.. helt plödsligt blir man påmind och medveten om disken. Tidskrävande att handdiska, man glömmer fort när man är van diskmaskin. Vi har iaf beställt en ny och fick den hemlevererad under veckan, vilken lycka, ha ha ha

Min kära make installerade den en kväll.

 

 

Ja... min gubbe är duktig på det mesta men kanske det här med VVS inte är han grej   . Det svor s en hel del där i köket medans han höll på, ha ha ha, det är bara att hålla sig undan.

Tillslut så, var den på plats och vi kunde äntligen köra en maskin med disk, rent och fint blev det också  .

 

 

 

Vi får väl se vad nästa grej blir, dessa grejer brukar ju sällan gå sönder var för sig. 

 

I fredags var jag hos tandläkaren med Rasmus. Trodde länge att vi skulle få avboka tiden, men det gick bra ändå. vi har ju redan bokat om denna tid 2 ggr så, vi ville verkligen få det bortgjort. Det gick bra iaf, munnen blev godkänd  . Så mycket som jag tjatar och tjafsar om tandborstning med Rasse, så borde det ju ge resultat tycker jag. Han hatar det och jag är på som en igel, ha ha ha.

Hade iaf lovat honom att vi skulle äta gofrukost eftetråt ( eftersom vi var där kl 07.50 ). Vi åkte upp på Hallsta och lyxade till det med hotellfrukost. Det har vi gjort förr efter tandisbesök, därav vill Rasse alltid ha tidiga morgontider hos tandläkaren, ha ha ha

 

   

Mysigt och gott, tycker vi båda   . 

I dessa coronatider var vi tämligen ensamma. Det var 2- 3 personer till, samtidigt. Det är tuffa tider för hotellägare, företagare, handeln m.m 

Efteråt åkte vi och köpte en säck kattmat, tvättade bilen sen rullade vi hemåt igen och tog i tu med de sista läxorna för veckan. Första gången egentligen, Rasse var ut på nästan 2 veckor nu. 

 

Lördag, Mogge hade "jobbarlördag". Jag stod mest med huvudet ner i tvättkorgen under fm. Tvättade, hängde tvätt, vek och sorterade tvätt. 

På em hade vi bestämt att möta upp Mogge, när han stängde för dagen. Vi skulle vidare till Haga på "dubbelkalas". Mogges lillebror Daniel har bemärkelsedag i veckan och kusinen Hugo fyllde 11 år. Grattis på er båda     . för att undvika mycket folk, grattade vi dem i lugn och ro ensam i lördags. 

Vi hade en trevlig em/kväll tillsammans, god mat, fika och kusinbus.

 

 

 

Vi var inte hemma förrän på kvällskvisten, så det blev bara lite "soffhäng" framför tv n sen.

 

Söndag, en hemmapysseldag. Jag gillar våra hemmapysseldagar, önskar att vi hade fler av dom. Mogge var uppe i det kommande sovrummet och fixade med elen, nya eluttag, drog om kablar m.m sakta men säkert börjar vi snart se ljuset i tunneln. Sacharias kom förbi och gjorde honom sällskap, han stannade hela dagen och åt middag med oss   det är alltid mysigt när storpojkarna är hemma. 

Jag pysslade på nere. Såpskurade möblerna ute på altanen och gjorde fint i uterummet. Härligt när vi kan börja sitta där ute igen   . Jag tog ingen bild som jag brukar, allt är skurat nu men... jag orkade inte putsa några glaspartier... än. De är verkligen oren, skyller till stor del på vår gotjej Maja   . Hon använder altanen som sin ut/ingång och det krafsas mycket på vår altandörr b.l.a och det har jagats in fåglar där, hon gillar att bara vara ute på altanen också, spana på omgivningen, ligga och sova i fotöljerna, skitiga tassavtryck lite här och där.. Grrr... 

Fönsterputsning får jag ta tag i längre fram i vår. Ännu ett av mina favoritprojekt.... not!! Nu är det rent och fint inne på altanen iaf och vi kan sitta där, mitt "favvorum"   . 

Efter detta vilade jag mig i form inför kommande 3 nattpass.

 

En ny vecka har påbörjats och Rasmus har fått gått tillbaka till skolan igen. De verkar vara mycket mannfall just nu. Rasse sa att de var bara 4 stycken i klassen idag. 

 

Jobbsituationen för mig...... ja jag vet inte vad jag ska säga. Som ni förstår kan/får jag inte säga så mycket heller men..... som "IVAsyrra" kan jag ärligt säga så här, för att beskriva mina känslor: 

Soldater som blir lämnad vind för våg vid fronten, utan tillräckligt med skyddsutrustning ! och det får ni tolka hur ni vill !!

Det är inte ofta jag bjuder på bilder på mig själv men.... så här ser det ut   .

 

 

Vi ser ut som uppstoppade sälar, ha ha ha. Ni som vet, ser att vi är inte komplett där. Vi har inte satt på oss plastförkläden över alltihopa än. 

Jag kan säga att det är förbannat varmt i denna utstyrsel, svetten rinner efter typ 10 - 15 min. Mina glasögon immar igen bakom visir och munskydd, så.... i fortsättningen får jag köra utan brillor och vara halvblind istället.

Vi måste skratta och toka oss tror jag, för att fixa denna situation och skratta oss lycklig, så länge vi har skyddsutrustning. Det är inte klokt !!

 

Nä gott folk, jag avslutar här..... ska börja med middag, åka och stöka bort veckans mathandling åt mor och oss själva, sen väntar nattpass igen. Ha´de gott Kram Annso 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards