Direktlänk till inlägg 28 oktober 2019

Lov och mys

Av Pierre - 28 oktober 2019 19:23

God kväll 

Är sådär lagomt mosig efter en arbetsdag. Har jobbat dagskift idag!!! En annan slags trötthet än vad jag är van vid, en bättre trötthet skulle jag nog vilja påstå. Trötthet efter nattskift handlar ju om sömnbrist och den mår man rent dåligt av ibland. Tror alla som arbetar skiftgång vet vad jag menar   . 

Det är mörkt och kallt ute, men här inne sprakar det gott i braskaminen, så mysigt. Har lovat sonen att vi ska ha en filmkväll om en stund. Kvällens bio blir "Tintin filmen", passar mig utmärkt   .

 

Ja... veckan som varit då....

Jobbade mest och var ledig helgen. tisdag och torsdag var vi iväg på simträning på kvällen ( som vanligt)

 

 

Goa simkompisar    .

 

Onsdagkväll var vi till våra grannar, eftersom frun i huset hade firat bemärkelsedag. Det är klart att vi inte missar en chans att fika och surra, ha ha ha

 

 

En liten Halloweenblomma och choklad vart det till "födelsedagsbarnet", Grattis Grattis   .

2 svängar till min mor vart det under veckan för att fixa lite ditt och datt. Därefter vart det äntligen helg !

Rasse hjälpte mig att fixa lite Halloween hemma    snygg dörrskylt vi har va´ ha ha ha

 

   

 

Lördag, jobbade Mogge. Han bytte jobbarhelg med en kollega  (för att få vara ledig nästa helg). Jag och sonen tog en sista cykeltur i det soliga vädret, innan vi skulle ställa in dem för vintern. Det var härligt ute och skönt att röra på sig lite. Det vart några bilder efter vägen ...

 

       

 

Blev medveten om att Rasmus behöver en ny cykel nästa år, denna har blivit påtok för liten (suck) han har växt så det knakar sista halvåret. 

När Mogge kom hem på em, for vi ut i skogen en sväng och hämtade smågranar, som vi alltid gör varje år och "dekorerar" med på bron och altanen.

 

       

 

Dessa smågranar brukar jag sätta adventbelysning i sen, det brukar bli väldigt mysigt mot jul. 

Efter vår skogsutflykt skulle vi till våra grannar och grilla i deras grillkåta. Behöver nog inte skriva att vi hade det hur gott som helst.... tror man kan se det på bilderna   

 

       

 

Rasmus var med oss och åt, sen svidade han om till sin skelettdräkt och mask för han skulle på Halloweendisco   som han hade sett framemot hela veckan. 

 

 

 

Rasmus älskar att dansa, så han missar inte ett disco i byn, ha ha ha. Jag glömde ta en bild på honom, för det vart lite bråttom, men det lät som om de hade haft roligt i alla fall. 

Blev så full i skratt i bilen, på väg dit: Nu jäklar ska vi FESTA mamma !!!! 

- Jaha....   för mig betyder det annat än saft men...... den världen vet han inte om än, tack och lov, så.... jag bara skrattade åt honom. Han var så laddad och förväntansfull. 

Mogge och jag fortsatte kvällen i grillkåtan, medans han var på disco. En trevlig kväll hade vi iallafall med mycket tok och skratt.

 

Söndag, en "hemmapysseldag" ute. Samlade en del vuxenpoäng om man säger så. Tog in cyklar för vintern, bar in 8 sommardäck, grillen m.m, hjälptes åt att montera ner byggställningen ( efter husmålningen)  Mogge fixade en del på altanen, vi lastade släpvagnen med skräp ( sånt som ska slängas efter byggprojektet) Ja... allt sånt som behöver göras innan vintern. Vi var ganska nöjd efteråt   . 

..................

Tog en paus från skrivandet, vi har nu hoppat fram till tisdag istället. Sonen ville ju som sagt ha filmkväll igår.

Denna vecka har de novemberlov från skolan så.... lite extra mys en måndagkväll, är väl ok. 

Kröp ner i soffan och tittade på tintin med honom. Den var rätt rolig faktiskt.

 

 

 

Sen vart det natti natti för oss. 

Idag (tisdag) har jag gjort lite ärenden på stan, under fm, b.l.a hade jag tid på mammografi. Klämt ihop det lilla man har i röntgenmaskinen, ha ha ha 

 

 

 

Känns ändå viktigt att göra det och en fantastisk förmån, att det är gratis !!

 

Just nu har Rasse kompisbesök, av sin gamla kompis Valter som bor i Uppsala i vanliga fall. De är här uppe på lovet så det är kul för dem och träffas   . Kul också att vi håller kontakten, annars är det ju så lätt att vänskapen/ kontakten rinner ur sanden med tiden liksom. De växer och får andra kompisar/ intressen på varsitt håll... men dessa gossar har lyckas hålla ihop ändå.

 

Nä, ska rycka upp mig och göra nått vettigt. Köpte med mig lite bakgrejer när jag var på stan. Hade en tanke om att baka lite ikväll, inför kommande födelsedagar... Jag har ju både Chrisse, Rasmus, Mogge och farsdag framöver. Allt inom loppet av en vecka nästan, taskig familjeplanering   .

 

Det var allt för denna gång, ha´de gott.... Kram Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards