Alla inlägg den 14 oktober 2019

Av Pierre - 14 oktober 2019 14:13

Halloj, tar en välbehövlig paus från skurkäppen. Det är tur att jag är ensam hemma, för jag går och muttrar för mig själv, över hur mycket grejer och stökigt vi har, ha ha ha. Rätt bra faktiskt att vara på halvtaskigt humör, för jag har varit effektiv med dammsugaren och skurkäppen idag  .

 

Annars har det varit en ganska vanlig vecka med de vanliga vardagsgöromålen.... inga världsnyheter precis.

Sist jag skrev skulle jag iväg på utvecklingssamtal, efter det jobbade jag 2 nätter och ledig helg. En riktigt lyxig vecka rent jobbmässigt, ibland infaller det så eftersom jag jobbar skift/natt/helg. I samband med det var jag och lämnade blod, det var ett tag sen sist.

 

 

Kan väl säga att det är min "hälsokontroll" ett par gånger per år, så länge jag kan/får lämna blod, är jag frisk  .

 Var också till mor och hjälpte henne med diverse, som vanligt och vi har varit iväg på träningar... också som vanligt. Inga bilder denna vecka, för jag lämnade av Rasmus bara vid badhuset. Jag skulle vidare på "Grill House" för att äta och dricka gott med mina kurskollegor i Proact, mycket trevligt.

Hör inte till vanligheterna att jag sitter på puben en torsdagskväll   brukar sitta i simhallen då. Mogge hämtade upp honom från träningen, så logistiken gick bra iaf. 

 

Fredag, väntade jag in sonen. Vi hade bestämt att åka in till stan efter skolan för ett frisörbesök b.l.a och i samband med frisörbesök ingår det alltid att gå på Cafe, före eller efter. mycket viktigt     .

 

     

 

Nyfrisserad och lite fikamys, en bra start på helgen.

 

På kvällen var vi på "Smyrna träffen" en sväng, för lite fika, pyzzel och sång. De gjorde clowner denna gång. Rasmus viskade att hans hette  "It".

- Nä för tusan Rasmus, det passar sig inte i "Gudshus", du får döpa honom till nått annat  . Säg inte det högt här !! Han blev omdöpt till Lars Einar istället, ha ha ha

 

 

 

Min kära Mogge hade jobbarlördag, så Rasmus och jag hade bestämt date med syrran istället och gick på höstmarknaden. Har inte varit där på flera år, jag brukar för det mesta pricka in jobbarhelg just när marknaden är, men inte i år faktiskt. 

Vi hade en trevlig dag iaf med syrran. Tror Rasse tyckte det var mysigt också. Vi provsmakade allt från korvar, ostar, tunnbröd, renkött, blåbärsglögg.... ha ha ha 

 

     

 

Efteråt var det gött att komma hem och tända en brasa på kvällen. När man gått ute hela dagen i kylan, är man som kall in i märg och ben på nått sätt. 

 

 

Det blev en lugn och skön lördagskväll framför tv n och brasan tillslut. Höstmys när det är som bäst   .

 

Söndag... var en fin och solig höstdag. Vi hade bara en "hemmapyzzeldag", det är skönt med sånna dagar tycker jag. Rasmus hade kompisbesök. Jag putsade de sista fönstren och Mogge snickrade på taket över badet. Mer spännande än så, vart inte den dagen.

 

Måndag, ja... inte så mycket roligare. Jag påbörjade som sagt operation storstädning i huset. På eftermiddagen kom sonen hem från skolan så det blev en del läxläsning, middagsstök och karateträning. När vi kom hem från karaten, var Sacharias hos oss på besök. Alltid skoj när storpojkarna kommer och hälsar på   . Vi har inte träffat "Sacha" på länge. Han har varit uppe i Kiruna och Narvik i flera veckor i sträck. De verkar ha hur mycket jobb som helst. Nu är han hemma denna vecka iaf. 

Skoj att fika och surra med honom en stund. Lovade att vi ska hälsa på honom i veckan sen, och titta på altanen som han hållt på att byggt i sommar. Mogge har ju varit där och hjälpt honom lite då och då, men Rasse och jag har inte varit dit på länge. Det ska vi helt klart göra under veckan! Rasmus tycker det är skoj också såklart, att hälsa på sin storebror. 

 

Idag (tisdag) fortsätter på operation storstädning, men sen ställer jag undan skurkäppen ett tag.. Bha... 

 

De skulle visst ha skolfotografering på skolan idag. Det var väldigt noga med frisyren i morse, ha ha ha (därav frisörbesöket i fredags)   . Spännande när bilderna kommer sen i alla fall.

 

Nä... nu är det färdigvilat..... ska fortsätta med städningen, annars blir jag för lat och hittar på andra saker som är roligare.

Ha´de gott tills nästa gång, Kram Annso

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards