Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av Pierre - 1 oktober 2019 12:16

Ja... då var det 1 oktober, man har blivit 1 år äldre och första snön kom... fy tusan. Inte för att jag fyller år men lite väl tidigt med snö. Blev genast påmind om att jag måste köpa vinterdäck till bilen   . Ingen rolig utgift. Vi hade verkligen taskig planering  (eller otur när vi tänkte   ha ha ) då vi såg till att serva bilen och köp av vinterdäck till båda bilarna blir samma månad. Jag har varit så bortskämd av att min Mogge alltid servat och skruvat i bilarna men nu... har ju Annso skaffat volvo n,  och då måste vi lämna in den. Mycket kan min kära make, men uppdatering av en massa elektronik m.m går inte..... det är bara att "le och betala" ....

 

 

 

Jag "knorrar" alltid när vi måste göra en massa utlägg för bilarna, allt är dyrt tycker jag, så det är inget att bry sig om   . 

Men... att gå till frissan.... det "knorrar jag inte om", ha ha ha ( inte lika dyrt heller för den delen ). 

 

 

Snart är det min tur, härligt   . 

Tänkte att, det ger jag mig själv i födelsedagspresent och slog till med att köpa hårfärgning också. Det var ett bra tag sen jag klippte mig, så det var välbehövligt. 

 

övrigt har jag betat av 4 nätter under veckan som varit. Förutom att ha varit till frissan och lämnat in bilen på service, har vi varit och uppvaktat en gammal vän på bemärkelsedagen en av kvällarna   alltid trevligt med fika och surr. Rasmus har varit till tandläkaren men det fick Mogge ta, för det var kl 09 på morgonen, då låg jag och sov för fullt, och jag har såklart varit hos min mor och hjälpt henne med diverse, som vanligt också.

 

Sen blev det helg.... som vi sett framemot. 

På lördagen hade vi både bröllop och ett 50 årsfirande. Alltså, hur stor är oddsen att det ska infalla på en och samma dag... men det gjorde det ! Vi kunde inte backa från 50 årsfirandet heller, för det var ju vi som "gett" detta i födelsedagspresent, innan vi visste om bröllopet. Iaf lyckades vi ändå kombinera ihop det, så gott vi kunde. 

Bröllopet var väldigt fint, känslosamt och personligt, precis som de ville ha det   . De hade såå fin musik  (jag började toklipa på en gång) ha ha ha. Det var så mycket kärlek, lycka och genuint, på nått sätt. Är så tacksam att vi fick dela denna dag med dem   .

 

                 

 

Sen fortsatte då kvällen på Hallstaberget med fina Carina (50 åringen) och Peter. God mat, dryck, trevligt sällskap, skratt och rockshow med "Queens of rock"   . Det var Tone Norum, Nanne Grönwall och Nina Söderqvist, tror jag hon hette. Riktiga rockbrudar, de var bra....

 

         

 

Ja, kan bara sammanfatta lördagen som fantastisk, vi har underbara vänner och dom växer inte på träd   .

Vi var helt slut på lörsdagsnatten, kan jag säga.

 

Söndag, tog vi en välbehövlig sovmorgon allihopa. Rasmus var med på bröllop, när vi sen var på Hallstaberget, var han hos syrran och hade filmmys med henne. Han blev upphämtad på natten efteråt, så fam Pierre var sega gänget på söndag   .

Det blev en perfekt "lugnhemmapysseldag". 

 

Måndag, hände inga större överraskningar, skolan var stängd p.g.a studiedag. Jag var ledig som tur var, och hade en städdag hemma. På kvällen åkte vi på karateträning iaf. Rasmus hade sett framemot, att börja använda sin nya karatedräkt (den förra har han vuxit ur). Det var en rolig och jobbig träning, så det känns både i benen, höfterna och rumpan idag   . 

 

............

 

Det vart en paus i skrivandet...... hade för avsikt att skriva klart igårkväll men..... det kom ett födelsedagsfirande i vägen   sen avslutade vi dagen/kvällen med att hoppa ner i bubbelpoolen ;) sämre kan man ju ha på sin födelsedag.

Ja... iaf gjorde jag inge större kalas av min 47 årsdag. Det var de närmast sörjande.

Fått fina blommor och fina presenter   Tack allihopa. 

Tyckte Rasmus skrivit en sån gullig "post it lapp" på mitt paket, ha ha ha :

 

       

 

En trevlig kväll vart det iaf med familjen, syrran och några vänner. 

 

Det har redan hunnit blivit onsdag och min ledighet är slut för denna gång. Börjar mina nattpass i kväll och har helgen räddad med jobb. Ska strax åka in till mor och hjälpa henne med sitt, medans Rasse är i skolan sen blir det till att vila sig i form och ladda energi inför 5 nattpass   .

 

Har en sista bild att bjuda på....... tog den igår på Maja. Hon hade varit ute en sväng på fm, men jag tror busvädret som var med snö och regn, passade inte damen. Hon låg och sov i soffan mest hela em. Hon hade en sån skön stil...... livsnjutaren   Fick lust att borsta pälsen på henne, men jag hade inte hjärta att väcka hon med kammen.

 

 

 

Ha´de gott tills nästa gång, kram Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards