Alla inlägg den 21 oktober 2019

Av Pierre - 21 oktober 2019 13:35

Godagens...

Är nyvaken och "seg i kolan" som tusan. Hade egentligen tänkt åka in till stan och göra lite ärenden, men....hela kroppen skriker NEJ, jag orkar inte. Vakade av efter 5 nätter i morse... så därav helt tom på energi   Det var ändå inget, som inte kan vänta till imorgon... så förhoppningsvis har jag hunnit tankat energi och sömn tills dess.

 

Över till veckans rapport istället....

Vardagen har lunkat på med jobb, skola, matlagning, läxläsning, träningar, hemtjänstuppdrag hos mor.... ja som det brukar se ut för mig.

Nån enstaka myskväll, har jag hunnit haft med sonen också   .                       

 

 

Denna kväll blev jag utmanad i Schack, ha ha ha, bra med lite hjärngympa. 

 

När helgen kom, var jag mitt uppi nattjobb och fortsatte tills i morse (måndag) som sagt. Jag har varit väldigt tråkig och bara jobbat och sovit i princip. Mogge har varit ute och jagat fre - sön, vi har ändå försökt få till lite helgskoj för sonen.... tror faktiskt han har haft en "oförglömlig" helg, trots allt. 

 

Vi började med "myskväll med karaten" i fredags. Det såg han framemot. De skulle inte träna karate, utan de hade lekar i dojon, hamburgegrillning, popcorn och film mys. Uppskattat av kidsen tror jag   .

 

   

 

Mogge och jag körde skiftbyte där, han kom direkt från älgskogen och jag åkte på hospitalet när de var dax. 

 

Sen fick han följa med pappa på älgjakt för första gången. Det är stort och spännande såklart. 

Vi försökte förbereda honom innan att, man måste vara tyst och sitta still läääänge.... vilket inte är så enkelt när man är 9½ år   . Letade fram underställ, tjock sockar, varmare vantar, packade ryggsäcken med grillkorv, varm choklad, ostmackor och en jaktkeps såklart. Han var laddad att kliva upp 05.30 och ge sig ut i älgskogen ! 

 

 

 

Tror han tyckt det varit spännande, att få vara med pappa och jaktkillarna. Han bubblade av jaktprat när han kom hem, jag fick veta allt, ha ha ha. 

Kanske det blir en jägare av Rasse ändå, ett visst intresse har vi sett tidigare, att det finns. Det har inte direkt varit så med storpojkarna, ingen av dom jagar idag. Vi får väl se i framtiden.....

Han vill jättegärna följa med pappa fler gånger. Nästa år får han följa med på septemberjakt istället. Det är varmare och finare dagar då. Ihelgen var det - 2 grader och blåst, vilket känns som typ - 10 när de sitter på pass.

Som den ömma moder man är, hade jag tänt en brasa i kaminen när de kom hem, och tacos stod uppdukat på bordet. Det vart uppskattat av mina trötta och frusna grabbar     . 

 

 

 

Ja... så han har haft en bra helg i min frånvaro   . 

 

Det vart en paus i skrivandet..... vi har hoppat fram till tisdag. Rasmus kom hem från skolan sist, så det vart lite mellis och snack om skoldagen sen knackade en grannpojk på. Han hade glömt nyckeln hem och var utelåst så naturligtvis fick han komma in  . Det blev så att han stannade här och åt middag. Vi hoppade över karaten och det blev läxläsning på kvällen istället, inte mig emot, eftersom jag var såå seg och trött ändå. Nöta 3:ans och 6:ans gångertabell i soffan, passade mig utmärkt.

Idag (tisdag) fyller min lillasyster år   Hipp hipp hurra på din födelsedag. Det är trist att vi bor så långt i från varandra, saknar henne mycket i det vardagliga. Det skulle vara kul att bara kunna spontan träffas, ta en fika tillsammans, åka och gratta henne på födelsedagen t.ex Åker ju inte ner till Göteborg över dagen precis, men vi pratar dessto mer i telefon och på social media... var och varannan dag faktiskt  . Storasyrran måste ha koll vad hon gör, ha ha ha..... närå skämtosides. Grattis på dig kära si.

Vi ska ringa och sjunga.... hmm...i telefon sen. 

I övrigt står simning och läxläsning på agendan idag, så det blir "snabbmiddag" i em, den gastronomiska rätten korv och makaroner. 

Längtar nästan till läggdax, ska börja läsa den sista boken av Fjällbackamorden "Häxan" av Camilla Läckberg.

 

 

 

Har snart plöjt i genom alla 10 böcker. Vad ska jag läsa sen tro ? 

Har en sista bild... på Maja såklart   

Det här med pälsvård på henne är inte så lätt.... ha ha ha, hon ska alltid busa då, hon tror att borsten är en leksak.  Vi får verkligen kämpa för att kamma henne, gotjejen. Här ligger hon i handfatet och sprattlar med benen när Rasmus försöker borsta henne   

 

     

 

Mer har jag inte att berätta för denna gång.... ha´de gott tills nästa gång, kram Annso   

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards