Direktlänk till inlägg 8 oktober 2019

höstprojekt

Av Pierre - 8 oktober 2019 07:56

Halloj

Det är en grå och mulen tisdagsmorgon, fördelen är att det inte är så kallt i luften. De senaste dagarna har det varit nattkallt, frost på bilarna och soliga dagar istället. Det är liksom inget annat att vänta   .

Vinterdäck är beställt.... så förhoppningsvis har vi vinterdäck på båda bilarna innan veckan slut, vore skönt att ha det fixat innan första halkan kommer.

 

Ja.... vad ska jag säga om veckan som varit då.... Inga större överraskningar direkt.

Samma gamla vanliga... Jag har jobbat och haft jobbarhelg. Vardagen har rullat på... jag har sovit på dagarna, Mogge jobbar och Rasse är i skolan. Kvällarna är ju fylld med diverse, matlagning, läxläsning och träning vissa kvällar. Fotbollen har byts ut mot karateträning numer, och så är vi stammisar i simhallen varje vecka, som ni vet   .

 

   

Märks också att läxorna har "steppat upp ett steg" jämfört med tidigare år   . Denna vecka kämpar han på med gångertabeller, läsutmaningen (som de startat upp på skolan) veckans ord att stava och varvar det med att klinka på med gitarrläxan. Inte läge för att slappa och chilla på kvällarna längre, ha ha ha

De har visst fått ett "tvillingland" var, att forska om också. Jag fick mig en lektion här om kvällen om Rasmus land, som han berättade stolt om...

Palestina !   

- Ja du.... det är lite att bita i. Inte det lättaste landet att lära sig om, med tanke på religion och krigshistoria. Ska bli intressant att se hur han fixar det. Han verkar tycka det är roligt iaf  .... än så länge . 

På tal om skolan, så ska jag faktiskt på utvecklingssamtal idag kl 15.00 Vi får väl se då, om gossen sköter sig eller om vi får gråta och skämmas... nä skämtosides. Det blir nog bra. Jag känner min son, är ganska medveten om hans styrkor och svagheter, tycker jag iaf. 

 

Ihelgen har jag varit solokvist, vilket är ganska ovanligt. Morgan och Rasmus har varit uppe i Borgafjäll. Gissa om jag tyckte synd om mig själv, som hade jobbarhelg :( 

De verkade haft det gott där uppe iaf. 

Vad roade jag mig med då förutom att jobba och sova ? Jo jag har toktvättat, både åt min mor, åt oss själva, mattor och tvättat undan div. sommarkläder. Dessutom påbörjade jag fönsterputsning... som jag tycker är så fantastiskt roligt... not. 

 

 

 

Har tagit 2 fönster åt gången, varje em när jag vaknat efter nattpass. Sakta men säkert betar jag av runt huset. 

Ja, vår inglasade altan tog i princip hela helgen i anspråk, både lördag och söndag. Idag blir det sovrummet   . 

Har iaf betat av hälften, av alla fönster i skrivandets stund, så fönsterprojektet fortskrider även denna vecka. 

Skönt när det är gjort sen  Bha...

Såå, det är vad jag gjort i helgen, jobbat, sovit, tvättat och putsat fönster.... rolig helg va´  .

Söndag em kom mina grabbar hem. Mogge hoppade genast på taket och skruvade plåttak medans det var fint väder. Ja, jag hjälpte faktiskt också till   jag stod nere på marken och var hantlangare med verktyg och plåtar. Konstaterar att de är jäkligt tunga och vassa. Smygtog kort på takläggaren ...

 

 

 

Som jag skrivit tidigare, håller vi på att bygga tak över badet, inför vintern. Vi vill inte skotta 2 m snö varje gång vi ska bada och takras från rätta taket kan krossa hela badet, om det vill sig illa. Nä... nu när jag äntligen har  mitt efterlängtade bubbelbad, måste vi vara rädd om det, så min Mogge fick ett extrajobb att göra här, under hösten. Tror ändå att vi kommer vara glada över, att vi gjort det i vinter   . 

 

En ny vecka är påbörjad redan. Igår (måndag) vakade jag av, så jag sov under fm. På em putsade jag fönstren i tvrummet. Hjälpte Rasse med läxor, middag, karateträning, duschning och kvällsfika, sen var den dagen slut.

 

Idag ska jag som sagt ge mig på fönsterputsning i sovrummet och åka på utvecklingssamtal på skolan. Om vädret tillåter tänkte vi montera ner studsmattan för i år. Är ju ett litet projekt i sig, tar ju sin lilla stund att montera ner allt. Det blir lagomt göra. Är ganska trött i kroppen idag, beror delvis på karateträning i går   men också att jag inte sovit ikapp mig än. Ibland är dagen efter "vakaavdagen" värst, då kan jag vara som tröttast.

 

Avslutar med veckans "Majabilder"....

Majas spaningsplats på fåglar och perfekt att ta en tupplur i samma veva   

 

   

Vår sötnos     Ha´de gott kram Annso

 

 

 

    

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards