Direktlänk till inlägg 16 september 2019

Fotboll

Av Pierre - 16 september 2019 11:35

Hej där...

Idag försöker jag att göra ingenting och bara vila mig i form till kommande nattpass. Jag är tokförkyld, det var längesen. Har sovit i stort sett hela förmiddagen sen Rasse åkte till skolan. Det var väl inte meningen egentligen, tänkte ligga och läsa men... det gick inte, jag har sovit som en stock. Behövde väl det antagligen, man sover ju halvtaskigt på natten när "huvudet är full i snor" . 

Så länge jag inte har feber tänkte jag försöka jobba iaf, vi får se hur det går i veckan...

Jag är väldigt feberkänslig, bara jag har någon grad utöver det vanliga, brukar jag vanligtvis bli helt utslagen   .

Så är dagsformen iaf.... över till veckans händelser....

 

Avslutade förra gången med att jag skulle åka och jobba och min kära make stod och paketerade kött för fulla muggar. 

Tog en bild innan jag åkte, ha ha ha. Mogge hade iaf sällskap av Maja.... hon blir väldigt intresserad när hon känner lukten av älgkött   .

 

   

 

Sen har veckan rullat på som vanligt med simträningar och fotbollsträning.

 

 

 

Div. läxor har också börjat smyga sig på. Förutom veckans svenska ord och läsning, har det kommit till en ny läxa som Rasse har längtat efter.... Gitarr läxa.

 

     

 

Han var på G redan i fjol att börja spela gitarr, men av många olika anledningar vart det inte av, förrän i år. 

Stolt som en tupp, skulle han visa mig vad han lärt sig på sin första gitarrlektion   .

Det såg så roligt ut, jag har själv spelat lite gitarr i skolåldern. Jag var tvungen att provspela lite jag med, men... jag har glömt bort nästan allt. Rasse vill egentligen spela elgitarr eller bas, men jag har sagt nej. Först får han isf lära sig att spela "vanlig gitarr" innan det blir aktuellt.. phu... 

Stora sonen har ju spelat trummor så.... det är ju klart, att jag ska ha nått j....kla rockband här hemma   .

Skämtosides, jag tycker det är roligt faktiskt, att de vill spela intrument och är musikintresserade. 

 

Fredag vakade jag av, som vanligt sov jag på fm och em var jag hos mor och hjälpte henne med handling och div. annat. Har inte skrivit nått mer om stambyte och flytt för henne här, men som det set ut just nu verkar det bli framskjutet, alltså inte v38. För mor blir det start 18/11 och då kan man räkna ut med ...piip... när flytt tillbaka blir !!! Suck. Grattis... julefriden försvann   . Vart hon ska bo, vet vi inte ännu. Det är vad jag vet just nu iaf. 

 

Helgen då... Mogge hade jobbarhelg. Jag själv var hemma och fixade och trixade på lördagen, inför kräftskiva med goa grannar. 

 

     

 

Det vart en lyckad och trevlig kväll, med mycket tok och skratt. När det blev mörkt och lite kallt, bubblade vi länge länge, ha ha ha, det är som mysigast då   .  Redan under kvällen där, började jag känna av halsont men... det fick bli morgondagens bekymmer. Vi hade fest och hade roligt.

 

Söndag, ja... var mosig och hade halsont, sådär som man känner sig innan förkyldning.... men det var bara att spotta i nävarna för det var fotbollssöndag och Mogge jobbade till kl 14.

Första match började inte förän kl 12.15 så jag, syrran och Rasse åkte till kyrkogården innan och gjorde lite höstfint på pappas grav. Syrran hittade så fint ljung tycker jag. De var 4 färgad, jättefina och ljuslyktan kom på plats. 

 

 

 

Det känns bra att vi gjort fint där. Efteråt var det som sagt fotboll hela dagen.

2 matcher stod på agendan och prisutdelning.

 

   

 

Årets kvartersmatcher är nu slut. Lyckades få en lagbild, fast det var lite manfall denna helg.

Det var inte slut i och med detta såklart. Alla lag i Resele hade en egen fotbollsavslutning senare på em. Alla föräldrar och barn skulle samlas på "Riffen" kl 17 och spela match mot föräldrarna. Gissa om kidsen tyckte det var roligt   . Jag kände mig rätt risig då, så jag skickade ut Mogge på fotbollsplanen, ha ha ha

Mycket skratt blev det iaf, både bland föräldrar och barn. 

Inte visste jag att Mogge var sån jäkel på fotboll, ha ha ha..... han gjorde en "Hattrick" 3 mål på raken, imponerande   .

 

   

 

Efteråt bjöd Resele IF på hamburgare till alla, och vi föräldrar hade samlat in pengar till present åt tränarna. Ett roligt avslut blev det iaf på fotbollssäsongen. Eller jag ska inte skriva avslut, för på onsdag ska de faktiskt spela match igen, uppe i Näsåker. De har bjudit upp laget till Lissvallen för en vänskapsmatch... så... nästan slut! 

Jag hade en kille som var rätt trött igårkväll, efter 3 matcher och hamburgegrillning. Han duschade och somnade utan protester kan jag säga. 

 

Ja... så blev veckan och en ny är påbörjad.

Denna vecka är redan ganska fulltecknad med diverse.... föräldrarmöte på skolan, träningar, fotbollsmatch som sagt.... ja full rulle eller så ligger jag i förkyldning och då blir det bara pannkaka av allt, vi får väl se....

Nu ska jag fortsätta att göra ingenting iaf   

Ha´de gott Kram Annso

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards