Alla inlägg den 9 september 2019

Av Pierre - 9 september 2019 16:40

Hallå där.

Det var visst dax för en uppdatering igen...

Det är em och jag har nyss "startat min dag" medans andra håller på att avsluta den   . Håller på att "kocka" middag samtidigt som jag skriver, har kotletter i ugn så det sköter sig själv. Brukar göra med sambal oelek sås, ingen aning vad rätten heter, vi brukar bara säga kotletter i ugn...... gott är det iaf.

 

Ja... veckan som gått då....

En ganska alldaglig vecka med mest vanliga vardagsbestyr.

I början av veckan var jag flitig med trädgårdsskötsel.Tömde lite krukor, planterade ljung, rensade mina stackars planteringslådor inför höst/vinter.

 

 

 

Sen vart det fullt upp med träningar hit och dit istället, både fotboll och simning.

 

 

Jag la mig ledig under denna vecka, det vart lättast så för att få ihop med logistiken, medans min kära make varit på älgjakt. Det har varit skönt faktiskt att "bara vara hemma" fastän jag mest gjort det vardagliga. 

Varit till min mor i 2 omgångar och hjälpt henne med sitt, försökt att röja och städa lite hemma. Läst en del... eller ganska mycket   vet inte om jag nämt det, men jag håller på att plöja i genom Camilla Läckbergs serie om Fjällbackamorden. Är inne på bok nummer 7 av 10. När läslusten slår till, blir jag helt uppslukad, ha ha jag bara läser och läser, så fort jag får tillfälle. Har läst en del med Rasse också. De håller visst på med en läsutmaning el "Reading Challenge", det låter coolare    på skolan. Ett fyndigt sätt att få kidsen att läsa böcker, på ett roligt sätt. Han verkar tycka det är kul iaf.

 

Hade en date på Cafe Petter en dag också, när jag ändå var inne i stan och handlade mat....

 

 

 

Tar min sedvanliga räkmacka   . Det var soligt och varmt den dagen, så vi kunde sitta ute och må gott. Mysigt att sitta och surra bort en stund tillsammans med syrran.

 

 Fick för mig att baka filmjölkslimpor en dag också, kände mig så huslig så....

 

 

 

Har ett gammalt recept som jag fick av en tant för längesen, man måttar med kaffekoppar istället för dl mått. De blir så saftiga, goda och enkla att göra, det gillas   .

 

Ja, veckan har flytit på bra medans Mogge varit borta, det ända problemet vi haft är, stopp i toaletten 2 gånger. ha ha ha......eftersom min make inte hade för avsikt att kasta sig hem från skogen och fixa stopp i toaletten.... fick Annso fixa det själv... fy F.....n va äckligt   . Jag skyller på min son, han använder typ en halv toarulle varje gång han ska göra " nr 2". Har förbrukat och slängt 2 par av Mogges arbetshandskar men ... jag fixade det själv iaf, motvilligt, Bläää   . 

Fredagkväll, kom Mogge hem några timmar, det kändes som han varit borta i en evighet   .  Jag hade gjort kebabtårta som vi mumsade på....

 

 

 

Paltkoma.se. vi var slöa och trötta, så det blev en lugn och skön kväll i tvsoffan. Mogge skulle desutom vara på pass igen dagen efter kl 06, så .... det blev en relativt tidig kväll för samtliga ändå.

 

Lördag, packade vi väskan och mötte upp si. Hade pratat ihop mej med henne tidigare, om att vi skulle göra nått skoj med Rasmus, när alla blev ledig. Valet föll på Ö-vik och paradisbadet. 

Kan kanske tyckas att han borde vara less att bada, då vi är på badhuset 2 ggr i veckan i övrigt men.... nej. Det var hans eget val. Han ville " bara bada", det är ju skillnad, inte simträning   . 

 

       

 

Moster och Rasse full i bus   

Vi hade iaf en mycket trevlig dag, som vi avslutade med lite shopping och en bit mat. 

Söndag, hade vi fotboll på schemat hela dagen. Första match började kl 10. Rasmus var laddad   ....

 

     

 

Jag är alltid nervös när han ska vara målvakt, men man får försöka stötta och hejja så gott man kan. Han ville vara målis på båda matcherna, så jag fick dubbeldos nervositet under dagen, ha ha ha

Hur som helst skötte han sig bra i målburen   .

Söndagkväll kom min make hem från skogen och som vanligt hann vi i princip bara säga Hej och hejdå, för jag hade 5 nattpass som väntade. Visst är livet roligt när det är sådär   . Ska inte klaga egentligen, jag har ju haft en bra ledig vecka, med mycket tid hemma och med sonen iaf. 

En ny vecka är påbörjad, och som sagt betar jag av mina 5 nätter i skrivandets stund. 

 

Det känns ju extra trist att åka och jobba ikväll (host och harkel)    för min kära make kommer hem med X antal kg med älgkött ikväll, som måste tas om hand, packeteras och frysas. Nä men.... det vart så i år igen, att han får sköta det själv, för Annso ska på hospitalet och rädda liv, ha ha ha. Ja.... det är inte lätt att vara gift med en sjuksyrra alla gånger   . 

 

Det var allt för denna gång gott folk.... kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards